AutoRai
28-3-2002
Opel officiële auto Disneyland Parijs
General Motors Europe en Euro Disney SCA hebben in Parijs, Frankrijk
een overeenkomst gesloten waardoor Opel vanaf 12 april 2002 de
officiële automobiel partner van Disneyland Resort Parijs wordt.
De overeenkomst zal uitmonden in een nadrukkelijke aanwezigheid van
Opel in het park. Om te beginnen met de spectaculaire inzet van Opels
in het geheel nieuwe tweede themapark, genaamd Walt Disney Studios
Park, dat onlangs geopend werd.
Met de opening van het Walt Disney Studios Park zal Disneyland Resort
Parijs meer dan ooit Europas belangrijkste toeristische bestemming
worden. In dit park zullen de bezoekers worden uitgenodigd om de
sensatie en de magie van de cinema, de televisie en de tekenfilm te
ontdekken. In het kader van de globale partnerschapovereenkomst is
Opel de officiële sponsor van een van de nieuwe attracties in het Walt
Disney Studios park, de Stunt Show Spectacular®. In deze grootste live
stunt show ooit vertoond bij Disney schitteren Opels in een snelle
show vol actie en spectaculaire autostunts.
In de 30 minuten durende show wordt een unieke hero car, speciaal
ontworpen door specialisten van het International Technical
Development Center bij Adam Opel AG in Rüsselsheim, Duitsland,
achtervolgd door zes Opel Corsas GSi in de straten van een mediterraan
dorpje. In de show spelen ook nog andere Opel modellen een rol, zoals
de Speedster, de Zafira, de Vivaro, de Agila en de Frontera.
Het nieuwe Walt Disney Studios Park laat bezoekers kennis maken met de
wereld van de Europese en Amerikaanse filmgeschiedenis en is ontworpen
als exacte weergave van de echte Hollywood filmstudios. Naast de Stunt
Show Spectacular® biedt het park nog talrijke andere attracties en
shows evenals een verscheidenheid aan restaurants en winkels. De
verwachting is dat het nieuwe themapark in Disneyland Resort Parijs
vooral gezinnen met kinderen en jonge volwassenen zal aantrekken.
Disneyland Resort Parijs, geopend in het voorjaar van 1992, trekt
jaarlijks zon 12 miljoen bezoekers.
De samenwerkingsovereenkomst tussen Opel en Euro Disney creëert een
platform voor promotie- en co-marketing-activiteiten, waarbij Opel
wordt aangeduid als het officiële automerk van Disneyland Parijs.
Aansluitend op de duidelijke aanwezigheid van Opel in het Walt Disney
Studios Park zal het merk Opel ook in de rest van het themapark van
Disneyland Parijs een rol spelen. Zo zal er onder andere een
tentoonstellingen over het Opel-erfgoed als attractie worden
aangeboden. Daarnaast zal Opel tevens de hoofdleverancier van het
Disneyland Resort Parijs wagenpark worden.
De overeenkomst ligt in het verlengde van de succesvolle relatie die
beide ondernemingen in 1977 in de Verenigde Staten aanknoopten, toen
General Motors de World of Motion tentoonstelling opende in Walt
Disney Worlds Epcot Center in Orlando, Florida. Vandaag de dag is
Epcot Center de thuishaven voor de allernieuwste hightec attractie
Test Track die door General Motors wordt gepresenteerd.
GM Europe en Opel zijn verheugd over de samenwerking met Disneyland Parijs, de absolute top op het gebied van entertainment voor het hele gezin. We zijn ervan overtuigd dat Disneyland Parijs perfect aansluit bij ons merk en onze positionering in het Infotainment, aldus Nick Reilly, Vice President, Sales, Marketing & Aftersales, General Motors Europe. Deze relatie vertegenwoordigt een belangrijke factor in Opels plan om haar klanten op innovatieve en creatieve manieren te bereiken.
Jay Rasulo, Voorzitter en CEO van Euro Disney SA, zei: We verwelkomen Opel met open armen in Disneyland Parijs en in het bijzonder in de Walt Disney Studios. Opels populariteit in Europa past perfect bij onze positie als de nummer één van de Europese toeristische bestemmingen. De productieve samenwerking tussen de ontwerpers van Opel en onze beeldingenieurs die met succes dynamische showwagens integreerden in onze toekomstige attractie, de adembenemende Stunt Show Spectacular®, schenkt me absolute voldoening.