AutoRai
12-4-2002
Kylie Minogue krijgt 'Fever' van StreetKa
Ruim vóór de introductie in 2003 van de nieuwe Ford StreetKa zal het model volop in de publiciteit komen. Ford heeft een sponsorovereenkomst met Kylie Minogue gesloten.
Ford StreetKa is een sponsor van Kylie's Europese 'Fever' Tour, die
met Cardiff op 26 april als startpunt 39 concerten zal omvatten met
Barcelona op 20 juni als eindpunt. De productieversie van Fords nieuwe
StreetKa zal debuteren op exclusieve foto's samen met Kylie, waardoor
het publiek een voorproefje kan krijgen van de in 2003 leverbare
StreetKa.
"De samenwerking met Kylie is voor Ford de perfecte methode om te
showen met de productieversie van de StreetKa voordat deze
geïntroduceerd wordt," zegt Alain Visser, Algemeen Directeur Ford
Nederland. "De StreetKa en Kylie hebben veel gemeen: ze zijn allebei
klein, mooi en stijlvol."
Met enthousiasme ontvangen
"De band met Kylie stelt ons in staat deze auto vóór de introductie te
laten zien in een omgeving waarvan we overtuigd zijn dat de StreetKa
met enthousiasme zal worden ontvangen", aldus Visser. "Kylie is overal
ter wereld populair, vooral bij jonge mensen die weinig hebben met de
meer traditionele marketing-benadering. StreetKa en Kylie vormen voor
hen een perfecte combinatie."
Op haar Europese 'Fever' Tour zal Kylie grote menigten fans veroveren
met een unieke mix van hartslagverhogende bühne-optreden met popmuziek
van de bovenste plank. Kylies succes wordt weerspiegeld door een reeks
bekroningen binnen de muziekindustrie, waarvan in 2002 alleen al 'Best
International Female' en 'Best International Album' bij de 'Brit
Awards', plus 'Best Selling Australian Artist' tijdens de 'World Music
Awards' te Monaco.
Met de StreetKa als trotse sponsor van deze spectaculaire shows, zijn
we ervan overtuigd dat iedereen er verliefd op zal worden, zegt Alain
Visser. Als we mogen afgaan op de geruchtenstroom én belangstelling
bij kopers nu al, zal de StreetKa absoluut toptien-materiaal zijn."
Kylie, op haar beurt, vond het fantastisch om als eerste persoon
buiten de Ford organisatie de StreetKa van dichtbij te kunnen
bewonderen.
StreetKa, van concept tot productie
De Ford StreetKa roadster werd voor het eerst als conceptcar getoond
op de Turijnse autotentoonstelling in 2000. Een jaar later, op de
autosalon van 2001 in Genève, bevestigde Ford dat de publieksreacties
op het concept zo overweldigend enthousiast waren geweest, dat
besloten werd de StreetKa in productie te nemen.
Het StreetKa concept is ontworpen door David Wilkie van Fords Ghia
Design Studio te Turijn. Maar de metamorfose van showsteler tot
productierijp ontwerp vergde de inzet van een specialist, reden voor
Ford om zich te wenden tot Industrie Pininfarina SpA. Daar is het
productiemodel geconstrueerd, op basis van de populaire Ford Ka. Onder
de nauwlettende supervisie van David Wilkie en met als doel zo dicht
mogelijk bij het oorspronkelijke design te blijven, is het
Pininfarina's taak geweest de productie voor te bereiden die begin
2003 op gang moet komen. Pininfarina zal de volledige productie voor
zijn rekening nemen.
De StreetKa's die met Kylie in beeld komen zijn pre-productie
prototypes, maar ze zijn optisch gelijk aan de versie die in de
verkoop zal gaan. Prijzen en technische details zullen in een later
stadium bekend worden gemaakt. In september dit jaar zal de StreetKa
tijdens de Salon Internationale de I' Automobile, te Parijs voor het
publiek worden onthuld. "Tot die tijd is het: kijken, maar (nog) niet
aankomen, aldus Martin Leach, Vice President Product Development, Ford
Europa.