CMG
Persbericht
CMG ontwikkelt online CRM Ambitionscan waarmee bedrijven hun strategie op CRM-gebied in kaart kunnen brengen
Amstelveen, 11 april 2002 - CMG heeft een online scan - de CRM Ambitionscan - ontwikkeld, waarmee bedrijven beter inzicht kunnen krijgen in de strategieën en de ideeën die binnen de organisatie bestaan op het gebied van customer relationship management (CRM). Op basis van antwoorden op de online vragen van de scan, ontvangt de gebruiker een rapport met aanbevelingen over de mogelijke consequenties van CRM-aanpak en -strategieën die zij kunnen volgen. De scan is kosteloos en beoogt de dialoog over customer relationship mangement binnen de organisatie op gang te brengen. De resultaten van de scan dragen bij aan de strategievorming en kunnen dienen om tot de juiste implementatievolgorde van customer relationship management veranderingsprogramma's te komen.
In de praktijk blijkt dat bedrijven die CRM willen implementeren geen eenduidige visie op dit onderwerp hebben. CMG ziet de resultaten van de scan als een eerste aanzet om binnen een bedrijf tot een eenduidige en consistente aanpak van customer relationship management te komen, een voorwaarde voor een succesvolle implementatie van een CRM-programma. CMG beoogt met de uitslag van de scan de discussie over CRM binnen de organisatie te bevorderen. Op grond van diepgaande ervaring met de implementatie van CRM-programma's acht CMG het essentieel dat deze discussie gevoerd wordt en dat het management inzicht krijgt in de huidige situatie, de mogelijke verbeteringen en de risico's alvorens tot implementatie van een systeem over te gaan.
Techniek is voor CMG een belangrijke, maar niet doorslaggevende factor voor het succes van customer relationship management. Het bedrijf kiest daarom voor een totaalaanpak, waarbinnen zowel aan business consultancy in het voortraject als aan de technische implementatie adequaat aandacht wordt besteed, gebaseerd op de ruime ervaring die CMG op dit gebied heeft.
De CRM Ambitionscan bestaat uit tachtig vragen en stellingen in een aantal categorieën, zoals geïntegreerde kanaalaanpak, direct marketing support, account management en directe verkoop. De scan volgt een door CMG ontwikkeld model om customer relationship management te beschrijven en geeft inzicht waar de gewenste focus van CRM ligt: intern als met name gedacht wordt aan het management en de verkoop-, marketing-, en supportmedewerkers, en extern als de inkoper en de afnemer/gebruiker toegevoegde waarde ervaart van een CRM-programma. De CRM Ambitionscan is te vinden op: www.cmg.com/crmscan.
CMG
CMG, opgericht in 1964, werkt binnen langetermijnrelaties nauw samen met haar klanten om voor hen succes te genereren. CMG is een 'full service provider' en levert diensten zoals management consultancy, systeem-ontwikkeling en -integratie en het overnemen van het beheer van specifieke bedrijfsprocessen. CMG wil vooroplopen in het creëren en ontwikkelen van de meest geavanceerde IT- en telecommunicatiediensten (ICT) en draadloze data-oplossingen (Wireless Data Solutions - WDS). De combinatie van deze ICT- en WDS-mogelijkheden zorgt voor een aantrekkelijke propositie voor ondernemingen die het mobiele kanaal willen toevoegen aan hun operaties en marketingstrategieën. CMG bevindt zich in het hart van de bedrijfskritische activiteiten van haar klanten en combineert daarbij branchekennis, technische expertise en praktijkgerichte innovatie. Met ongeveer 14.000 werknemers implementeert en ondersteunt CMG applicaties voor klanten wereldwijd, vanuit vestigingen in 17 landen. Het bedrijf is genoteerd aan de effectenbeurzen in Londen en in Amsterdam.
CMG