Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
Den Haag, 10 april 2002

Unieke samenwerking Haagse attracties

Dit hele jaar biedt de Stichting Promotie Den Haag bezoekers van de Haagse attractieparken een koninklijke combinatiekorting. Het initiatief is ontstaan vanuit een samenwerking tussen een zestal Haagse attracties. De attracties presenteren zich in de kleurige folder Koninklijke combinaties in attractiestad Den Haag. In het aanbod is rekening gehouden met de verschillende interesses en leeftijden van de bezoekers.

Een zestal attracties doet mee aan de koninklijke combinaties. De deelnemers bestaan uit Madurodam, Holland Casino, Omniversum, Museon, Sea Life Scheveningen en het Panorama Mesdag. Het mag uniek worden genoemd dat een zo groot aantal attracties haar krachten heeft gebundeld in een dergelijk initiatief. Het idee is ontstaan tijdens één van de overleggen die de Haagse attracties maandelijks voeren met de Stichting Promotie Den Haag (SPDH).

Bij de selectie van de attracties is rekening gehouden met de uiteenlopende interesses en leeftijden van het publiek dat de stad Den Haag bezoekt. De koninklijke combinaties zijn interessant voor bezoekers met zowel belangstelling op het gebied van wetenschap en kunst als ontspanning.

De combinatiekortingen waarvan men kan profiteren lopen op tot zo n ¤ 9, - per persoon. Voorwaarde is wel dat de groep bezoekers bestaat uit minimaal 20 personen. De koninklijke combinaties zijn dan ook met name interessant voor bedrijven, tour- en busondernemers, (sport)verenigingen en scholen.

De folder waarin de attracties zich presenteren heeft dezelfde aansprekende vormgeving als de wervingscampagne Koninklijke Momenten waarmee de SPDH al drie jaar jaar de stadspromotie van Den Haag succesvol ondersteunt. De folder is te verkrijgen bij de VVV-kantoren te Den Haag en Scheveningen en de deelnemende attracties.

VOOR MEER INFORMATIE: WWW.DENHAAG.COM