FNV

FNV-reclame wekt toorn Nina Brink

Nina Brink heeft bij de FNV haar beklag gedaan over een reclamespot waarin met een knipoog naar haar wordt verwezen. Brink eiste op straffe van juridische stappen onmiddellijk opheldering. De internetondernemer voelt zich door de spot van FNV Bondgenoten, die maandagavond voor het eerst werd uitgezonden, gebruikt.

In de gewraakte spot neemt een dame in mantelpak deel aan een conversatie tussen twee werkgevers. De reclamemakers wilden met het typetje een kruising tussen Brink, Sylvia Tôth en minister Jorritsma neerzetten.

FNV Bondgenoten noemt de reactie van Brink overtrokken. Er is duidelijk sprake van een parodie in de commercial. FNV Bondgenoten wordt nota bene zelf nog uitgemaakt voor gespuis. De persoonlijke levenssfeer, de goede naam en eer van Nina Brink worden niet aangetast, zegt een woordvoerster.

Hans de Vries, voorzitter van de bond, geeft Brink vandaag tekst en uitleg over de reclamespot.

Brink gaf in een tweede gesprek toe de spot nog niet te hebben gezien. Mijn vrienden en kinderen vertelden mij erover. Later ontkende Brink dat ze contact met de FNV had opgenomen.

Volgens een woordvoerder van de zakenvrouw zou de FNV de kwestie om publicitaire redenen in scène hebben gezet.

Afgelopen maandag startte FNV Bondgenoten een reclamecampagne op radio en tv. Verder ging de vernieuwde website de lucht in. Met de campagne wil de bond benadrukken dat zij met diensten als loopbaanadvies en belastinghulp meer doet dan staken.

10 april 2002