FNV
FNV-reclame wekt toorn Nina Brink
Nina Brink heeft bij de FNV haar beklag gedaan over een reclamespot
waarin met een knipoog naar haar wordt verwezen. Brink eiste op
straffe van juridische stappen onmiddellijk opheldering. De
internetondernemer voelt zich door de spot van FNV Bondgenoten, die
maandagavond voor het eerst werd uitgezonden, gebruikt.
In de gewraakte spot neemt een dame in mantelpak deel aan een
conversatie tussen twee werkgevers. De reclamemakers wilden met het
typetje een kruising tussen Brink, Sylvia Tôth en minister Jorritsma
neerzetten.
FNV Bondgenoten noemt de reactie van Brink overtrokken. Er is
duidelijk sprake van een parodie in de commercial. FNV Bondgenoten
wordt nota bene zelf nog uitgemaakt voor gespuis. De persoonlijke
levenssfeer, de goede naam en eer van Nina Brink worden niet
aangetast, zegt een woordvoerster.
Hans de Vries, voorzitter van de bond, geeft Brink vandaag tekst en
uitleg over de reclamespot.
Brink gaf in een tweede gesprek toe de spot nog niet te hebben gezien.
Mijn vrienden en kinderen vertelden mij erover. Later ontkende Brink
dat ze contact met de FNV had opgenomen.
Volgens een woordvoerder van de zakenvrouw zou de FNV de kwestie om
publicitaire redenen in scène hebben gezet.
Afgelopen maandag startte FNV Bondgenoten een reclamecampagne op radio
en tv. Verder ging de vernieuwde website de lucht in. Met de campagne
wil de bond benadrukken dat zij met diensten als loopbaanadvies en
belastinghulp meer doet dan staken.
10 april 2002