Vilenzo International NV
PERSBERICHT
(9 april 2002)
VILENZO VERKOOPT FABRIEK IN PAKISTAN
Het Tilburgse modeconcern Vilenzo International N.V. heeft een overeenkomst getekend inzake de verkoop van haar productieatelier in Karachi, Pakistan. De levering zal per 1 juli 2002 geschieden. De verkoopprijs bedraagt ca. ¤ 1,6 miljoen, wat globaal overeenkomt met de boekwaarde per 1 juli as. Het gehele personeelsbestand zal door de nieuwe eigenaars op basis van dezelfde condities worden overgenomen.
De verkoop vindt plaats in het kader van de geformuleerde strategie, waaronder een verdere afbouw van de private label kinderkledingactiviteiten.
Vilenzo maakte op 11 maart jl. een bijna verdubbeling van haar nettoresultaat vóór afschrijving goodwill over 2001 bekend (¤ 8,6 miljoen; 2001: ¤ 4,4 miljoen).
Mission Statement:
Vilenzo International wil uitgroeien tot één van de meest vooraanstaande Europese modeconcerns. Vilenzo doet dit door haar kerncompetenties, het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van modemerken en -collecties, vergaand te internationaliseren. Daarbij zullen autonome groei, acquisities en synergie effecten uiteindelijk leiden tot een groei van de winst per aandeel (vóór afschrijving goodwill).
Doelstellingen
Vilenzo International N.V. heeft de volgende doelstellingen geformuleerd.
Financieel:
- Tenminste drie aaneengesloten jaren gemiddeld 10% groei van de winst per aandeel (voor afschrijving goodwill) realiseren. Hiervoor is de winst per aandeel van ¤ 1,53 over 1999 het uitgangspunt.
- Een dividenduitkering, voor zover de omstandigheden dit toelaten, van circa 50% van het nettoresultaat, naar keuze van de aandeelhouders in contanten of in de vorm van stockdividend.
- Een solvabiliteitsratio - de verhouding garantievermogen ten opzichte van totaal vermogen - van groter of gelijk aan 30%.
Operationeel:
- Resultaatverbetering door procesverbetering.
- Versterking van de bestaande marktposities in de sectoren waarin de onderneming actief is.
- Focus op verdere uitbouw van de groep, zowel nationaal als internationaal.
Strategie en vooruitzichten:
Vilenzo richt zich op versterking van kwaliteit en efficiency van de huidige activiteiten- en merkenportfolio, alsmede op de uitbouw hiervan middels overnames en/of strategische samenwerkingsverbanden. Vilenzo wil dit bereiken door:
- Focus op marketing, sales en design;
- Versterking van de merkenportfolio;
- Versterking van de interne organisatie.
Dit moet leiden tot verdere omzetgroei en verbetering van de netto rendementen.
De vooruitzichten voor het boekjaar 2002 zijn goed te noemen. Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 24 april as. wil de Raad van Bestuur hierover meer gedetailleerde uitspraken doen. De heren L.J.A. Simons en P.G.J. van Leeuwen zullen na afloop van deze Algemene Vergadering als commissaris aftreden. Er zullen tijdens de Algemene Vergadering twee nieuwe commissarissen worden benoemd. De oprichter en voorzitter van de Raad van Bestuur, de heer W.H.C.M. Vilé, zal eveneens aftreden en de voorzittershamer overdragen aan de heer Th.P.J. van Loon.
Aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal door de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen worden voorgesteld een stockdividend ad ¤ 1,00 ten laste van de agioreserve vast te stellen. De omruilverhouding van het stockdividend zal bekend worden gemaakt tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.
Belangrijke data:
24 april 2002: Algemene Vergadering van Aandeelhouders
5 september 2002: Halfjaarcijfers 2002
10 maart 2003: Jaarcijfers 2002
23 april 2003: Algemene Vergadering van Aandeelhouders
4 september 2003: Halfjaarcijfers 2003
Tilburg, 9 april 2002
VILENZO INTERNATIONAL N.V.
Raad van Bestuur
Voor nadere inlichtingen: de heer W.H.C.M. Vilé
tel. 013 5946800/ www.vilenzo.com de heer R.J.M. van Riel RA