KPN NV

Business SelectDatum
KPN Mobile introduceert nieuw groepsabonnement voor bedrijven8 april 2002 Nummer
02/11

KPN Mobile introduceert op 8 april Business Select, een nieuw modulair samengesteld groepsabonnement voor bedrijven. Met Business Select kunnen bedrijven zelf eenvoudig hun ideale mobiele abonnement samenstellen, met daarbij de unieke mogelijkheid om per gebruiker of groep gebruikers specifieke diensten al dan niet beschikbaar te stellen. Deze grote mate van flexibiliteit biedt medewerkers precies die diensten die hun specifieke werkzaamheden ondersteunen en leidt ook tot verdere kostenbesparing. En dat zonder dat de bestaande voordelen van een groepsabonnement, voordelig bellen en beheersbaarheid, te verliezen. Voor het eerst krijgen bedrijven ook korting over alle door hun medewerkers verbelde minuten. Business Select vervangt op termijn de Flexibel Company en Grip abonnementen en is geschikt voor een grote diversiteit van bedrijven omdat zij het abonnement naar eigen behoefte kunnen samenstellen.

Met Business Select speelt KPN Mobile in op de behoefte van de bedrijven om het abonnement snel aan te kunnen passen aan veranderende omstandigheden en alleen te betalen voor die diensten waaraan ook daadwerkelijk behoefte is.

Met de nieuwe abonnementsvorm kan een bedrijf voor elke medewerker het optimale abonnement samenstellen door bepaalde modules wel of niet beschikbaar te stellen. Spraak en/of data (GSM of GPRS) en meer of minder faciliteiten. Met de gemaakte keuze variëren ook de kosten. Bovendien wordt de korting voor verbruik berekend over het totale bedrijfsverbruik in plaats van het individuele gebruik. Neemt het gebruik toe, dan neemt automatisch ook de korting toe. Een abonnementsaanpassing is daarvoor niet nodig. Met deze grote flexibiliteit onderscheidt KPN Mobile zich nadrukkelijk.

Modulair
Door de modulaire opbouw van Business Select kunnen bedrijven de basisfaciliteiten (zoals bellen, gebeld worden, Voicemail, SMS en toegang tot actuele informatie) uitbreiden met extra modules. Gekozen kan worden uit zes modules:


1. Servicedesk: voor informatie en ondersteuning van medewerkers. Serviceniveau kan per gebruiker variëren.
2. Hardware service: verzekert de hardware tegen schade, verlies en diefstal. Eventueel met een vervangend toestel. Serviceniveau kan per gebruiker variëren.
3. Data Connect: voor de toegang tot het bedrijfsnetwerk, bedrijfstoepassingen en het publieke internet. Serviceniveau kan per gebruiker variëren.
4. Customer Service (telecom manager): biedt de beheerder specialistische ondersteuning. Geldt voor alle bedrijfsaansluitingen.
5. Cost Control: geeft inzicht in de gebruikskosten en biedt, op basis van elektronisch aangeleverde factuurinformatie, de mogelijkheid kosten intern door te belasten. Met tools voor de beheerder en de gebruiker. Geldt voor alle bedrijfsaansluitingen.
6. On Net: waarmee collega's onder elkaar automatisch voordelig bellen en de bereikbaarheid van medewerkers wordt geoptimaliseerd. Geldt voor alle bedrijfsaansluitingen.
De modules kennen verschillende niveaus: beperkt, basis, uitgebreid en extra uitgebreid. Daarmee sluiten zij altijd aan op de specifieke situatie van het bedrijf of de individuele gebruiker.

Uitgebreide informatie over Business Select, inclusief een adviestool voor de optimale abonnementskeuze is te vinden op www.kpn.com, trefwoord Business Select.


---


Noot voor de redactie,