Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 28-03-2002

TV-reclame voor 'de markt' start op 8 april

Op 8 april gaat de tv-reclame voor De markt van start. De commercials vormen de basis van de promotiecampagne voor de markt in 2002 zoals die door de Afdeling Markt-, Straat- en Rivierhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wordt gevoerd. Doel van de promotiecampagne is de consument aan te zetten tot bezoek aan en het kopen op de markt. De eerste uitzendperiode loopt van 8 april tot en met 28 april. Ook in juni en september zijn de spots gedurende drie weken te zien op de zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin.

Ervaring met boodschapper
Er zijn vier commercials gemaakt. In elke commercial wordt in 10 seconden een kort een verhaaltje verteld over een ervaring van een consument op de markt.

Lokale activiteiten stimuleren
In het kader van de collectieve promotie van de markt wordt bovendien ondersteuning gegeven aan lokale markten en marktcommissies die willen aansluiten op de landelijke campagne. Daarvoor zijn speciale posters en busstickers ontwikkeld. Bovendien zijn er radio- en tv-spotjes beschikbaar voor lokale promotieactiviteiten.

de-markt.nl
De commercials zijn te zien op de internetsite van de markt: www.de-markt.nl