Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 28-03-2002
TV-reclame voor 'de markt' start op 8 april
Op 8 april gaat de tv-reclame voor De markt van start. De commercials
vormen de basis van de promotiecampagne voor de markt in 2002 zoals
die door de Afdeling Markt-, Straat- en Rivierhandel van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel wordt gevoerd. Doel van de
promotiecampagne is de consument aan te zetten tot bezoek aan en het
kopen op de markt. De eerste uitzendperiode loopt van 8 april tot en
met 28 april. Ook in juni en september zijn de spots gedurende drie
weken te zien op de zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin.
Ervaring met boodschapper
Er zijn vier commercials gemaakt. In elke commercial wordt in 10
seconden een kort een verhaaltje verteld over een ervaring van een
consument op de markt.
Lokale activiteiten stimuleren
In het kader van de collectieve promotie van de markt wordt bovendien
ondersteuning gegeven aan lokale markten en marktcommissies die willen
aansluiten op de landelijke campagne. Daarvoor zijn speciale posters
en busstickers ontwikkeld. Bovendien zijn er radio- en tv-spotjes
beschikbaar voor lokale promotieactiviteiten.
de-markt.nl
De commercials zijn te zien op de internetsite van de markt:
www.de-markt.nl