Ingezonden persbericht
Persbericht
Synergie steekt Systeemhuis Koninklijke Marine in het nieuw
Utrecht - Het Systeemhuis van de Koninklijke Marine heeft Communicatiebureau Synergie gekozen voor de ontwikkeling en introductie van haar nieuwe corporate identity. De organisatie - die tot voor kort CAWCS heette - heet vanaf eind maart Force Vision - centre for mission-critical systems. De nieuwe naam en uitstraling zijn nodig om het bedrijf professioneel in de (arbeids-) markt te zetten. Na de ontwikkeling van de corporate identity met een groep medewerkers van Force Vision, heeft Communicatiebureau Synergie de nieuwe huisstijl in één weekend geïntroduceerd. Voor veel medewerkers was de verrassing groot toen men op maandagochtend het systeemhuis in een nieuw jasje aantrof. Synergie heeft de huisstijl direct vertaald naar interne middelen, de website www.forcevision.nl, een brochure en een stand.
Force Vision is één van de oudste systeemhuizen van Nederland. Sinds 1967
ontwerpt en bouwt Force Vision systemen waarmee de verschillende onderdelen
van de Koninklijke Marine hun missie uitvoeren. Het gaat daarbij om systemen
die worden geïntegreerd op fregatten en onderzeeboten van de Koninklijke
Marine. Steeds vaker levert Force Vision haar complexe real-time kennis- en
informatietechnologie ook aan andere onderdelen van de Nederlandse Defensie
en zelfs aan collega's van bevriende staten.
Eén van de belangrijkste uitdagingen van Force Vision bij het aantrekken van
nieuwe medewerkers is de vestiging in Den Helder. Voor veel mensen lijkt dit
ver weg en saai. Communicatiebureau Synergie deed onderzoek onder de
medewerkers van Force Vision en ontdekte dat zij aanzienlijke voordelen
vinden in het werken bij Force Vision. Zo is het bedrijf gevestigd direct
aan de Waddenzee. Het weidse uitzicht en de gezonde lucht zijn belangrijke
drijfveren voor de medewerkers. Ook het filevrij bereiken van Den Helder
spreekt voor het systeemhuis. Den Helder ligt op circa 30 minuten rijden van
Alkmaar en nog geen uur van Amsterdam. Den Helder biedt betaalbare
woonruimte in een prettige en gezonde leefomgeving. De onderzoekgegevens
zijn direct gebruikt bij de ontwikkeling van de corporate identity en de
bijbehorende uitingen.
Communicatiebureau Synergie is een bureau voor Communicatiestrategie en
Campagneontwikkeling. Het bureau richt zich primair op middelgrote en grote
organisaties in vijf businessarea's: verkeer & vervoer, food,
dienstverlening, duurzame consumentengoederen en retail. Het bureau startte
in 1995 vanuit de schoolbanken van de HEAO in Utrecht en is inmiddels
uitgegroeid tot een team van 9 mensen. Synergie heeft de ambitie door te
groeien tot circa 15 mensen. Communicatiebureau Synergie werkt naast voor
Force Vision ook voor Frutesse, Mobipower, DocVision, Tegelgroep Nederland,
Top Support, Bellfires, Infocus, Novem, Syntens en Sociéte Générale.
Einde persbericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Communicatiebureau Synergie
(www.communicatiebureau.nl / www.arbeidsmarktcommunicatie.nl)
De heer Joris van Zoelen
Postbus 15060
3501 BB UTRECHT
Telefoon: 030 - 275 90 30
Communicatiebureau Synergie
Voor de meerwaarde in communicatie
Bemuurde Weerd OZ 37
Postbus 15060
3501 BB Utrecht
telefoon (030) 275 90 30
fax (030) 275 90 31
post@communicatiebureau.nl
www.communicatiebureau.nl