Ingezonden persbericht


Persbericht

Synergie steekt Systeemhuis Koninklijke Marine in het nieuw

Utrecht - Het Systeemhuis van de Koninklijke Marine heeft Communicatiebureau Synergie gekozen voor de ontwikkeling en introductie van haar nieuwe corporate identity. De organisatie - die tot voor kort CAWCS heette - heet vanaf eind maart Force Vision - centre for mission-critical systems. De nieuwe naam en uitstraling zijn nodig om het bedrijf professioneel in de (arbeids-) markt te zetten. Na de ontwikkeling van de corporate identity met een groep medewerkers van Force Vision, heeft Communicatiebureau Synergie de nieuwe huisstijl in één weekend geïntroduceerd. Voor veel medewerkers was de verrassing groot toen men op maandagochtend het systeemhuis in een nieuw jasje aantrof. Synergie heeft de huisstijl direct vertaald naar interne middelen, de website www.forcevision.nl, een brochure en een stand.

Force Vision is één van de oudste systeemhuizen van Nederland. Sinds 1967 ontwerpt en bouwt Force Vision systemen waarmee de verschillende onderdelen van de Koninklijke Marine hun missie uitvoeren. Het gaat daarbij om systemen die worden geïntegreerd op fregatten en onderzeeboten van de Koninklijke Marine. Steeds vaker levert Force Vision haar complexe real-time kennis- en informatietechnologie ook aan andere onderdelen van de Nederlandse Defensie en zelfs aan collega's van bevriende staten.

Eén van de belangrijkste uitdagingen van Force Vision bij het aantrekken van nieuwe medewerkers is de vestiging in Den Helder. Voor veel mensen lijkt dit ver weg en saai. Communicatiebureau Synergie deed onderzoek onder de medewerkers van Force Vision en ontdekte dat zij aanzienlijke voordelen vinden in het werken bij Force Vision. Zo is het bedrijf gevestigd direct aan de Waddenzee. Het weidse uitzicht en de gezonde lucht zijn belangrijke drijfveren voor de medewerkers. Ook het filevrij bereiken van Den Helder spreekt voor het systeemhuis. Den Helder ligt op circa 30 minuten rijden van Alkmaar en nog geen uur van Amsterdam. Den Helder biedt betaalbare woonruimte in een prettige en gezonde leefomgeving. De onderzoekgegevens zijn direct gebruikt bij de ontwikkeling van de corporate identity en de bijbehorende uitingen.

Communicatiebureau Synergie is een bureau voor Communicatiestrategie en Campagneontwikkeling. Het bureau richt zich primair op middelgrote en grote organisaties in vijf businessarea's: verkeer & vervoer, food, dienstverlening, duurzame consumentengoederen en retail. Het bureau startte in 1995 vanuit de schoolbanken van de HEAO in Utrecht en is inmiddels uitgegroeid tot een team van 9 mensen. Synergie heeft de ambitie door te groeien tot circa 15 mensen. Communicatiebureau Synergie werkt naast voor Force Vision ook voor Frutesse, Mobipower, DocVision, Tegelgroep Nederland, Top Support, Bellfires, Infocus, Novem, Syntens en Sociéte Générale.

Einde persbericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Communicatiebureau Synergie
(www.communicatiebureau.nl / www.arbeidsmarktcommunicatie.nl) De heer Joris van Zoelen
Postbus 15060
3501 BB UTRECHT
Telefoon: 030 - 275 90 30

Communicatiebureau Synergie
Voor de meerwaarde in communicatie

Bemuurde Weerd OZ 37
Postbus 15060
3501 BB Utrecht
telefoon (030) 275 90 30
fax (030) 275 90 31
post@communicatiebureau.nl
www.communicatiebureau.nl