Ingezonden persbericht
Imations promotiecampagne voor consumentenproducten
- Promotiecampagne legt de nadruk op webcommunicatie
- Dagelijks prijswinnaars
Schiphol-Rijk (Nederland), 5 april 2002 -- Tussen 15 maart en 31 juli 2002
voert Imation een promotiecampagne in zestien Europese landen onder het
motto: Klaar om te winnen?
Centraal staat een wedstrijd die loopt van 15 maart tot 31 juli 2002 en
waarin elke dag een Ixus V (digitale camera van Canon) kan worden gewonnen.
In landen waar de wet dat vereist, kent de wedstrijd geen koopverplichting.
Als wedstrijdplatform wordt een website gebruikt: iedereen kan zich
inschrijven op www.imation.com. Op dit Internet-adres kan men ook nagaan of
men een camera heeft gewonnen.
De doelgroep bestaat uit particuliere en professionele gebruikers van
gegevensopslagproducten. Imation gebruikt hierbij voor het eerst Internet
als belangrijkste medium voor marketingcommunicatie en voor het afhandelen
van een deel van de orders. De campagne moet echter tevens de verkoop via
bestaande kanalen en verkooppunten stimuleren. Daarom worden de producten
ook verkocht via de beproefde detailhandelskanalen, zoals warenhuizen,
gespecialiseerde computer en elektronicawinkels, grote winkelketens voor
digitale consumentenelektronica en gespecialiseerde postorderbedrijven.
Ook kan de consument van 15 maart tot 31 augustus 2002 on line en voor
gunstige prijzen aantrekkelijke softwarepakketten van verschillende
fabrikanten kopen. Het gaat om softwarepakketten: e-jay studio, e-jay dance
3, Picture Publisher, Photosuite III, Evil Twin en Rayman 2 die worden
aangeboden voor ¤ 5,99.
Aantrekkelijk voor consumenten en verkopers
De promotiecampagne biedt, door het concept en de eenvoudige structuur
ervan, voordelen voor zowel consumenten als verkopers. Meedoen is voor de
consument bijzonder interessant, dankzij de aantrekkelijke producten die
worden aangeboden, de wedstrijd en de speciale softwareaanbiedingen met
duidelijke prijsvoordelen. Voor de verkopers is het voordeel dat zij geen
speciale marketing-activiteiten te ondernemen, aangezien de campagne
vanzelf loopt. De verkoper hoeft alleen te zorgen voor voldoende verkoop of
schapruimte voor de producten en het verstrekte promotiemateriaal.
Zodra een klant een product heeft gekocht, wordt zijn of haar deelname aan
de wedstrijd en de bestelling van de speciale softwareaanbiedingen geheel
via de website afgehandeld. Hiervoor is een extern bedrijf ingeschakeld,
dat verantwoordelijk is voor het uitvoeren van orders en het leveren van
goederen.
Gelijktijdig gebruik van traditionele en nieuwe reclamekanalen
Imation gebruikt naast de conventionele advertentiemiddelen, ook
productverpakkingen om de campagne onder de aandacht van de consument te
brengen. Er komt een folder op de verpakking van elk Imation-product dat
meedoet aan de promotiecampagne. Voorop de folder staat de belangrijkste
informatie over de campagne en de voorwaarden voor deelname aan de
wedstrijd. Deze folder is voor de klant ook de sleutel voor deelname aan de
wedstrijd. In de folder staan details over de producten die bij de campagne
betrokken zijn, plus een code die toegang geeft tot de wedstrijdsectie van
de website van Imation. De klant surft naar de website, voert de code in
(en nog een paar andere details) en kan dan nagaan of hij die dag een
camera heeft gewonnen.Deze codenummer geeft toegang tot de winkelpagina met
de speciale softwareaanbiedingen. Hier vindt de klant informatie over de
verschillende softwarepakketten, die hij vervolgens direct kan bestellen.
De klant kiest een betalingsmethode, waarna de bestelde producten per post
naar hem worden verzonden.
Consumentenartikelen centraal
Imation heeft een zeer groot assortiment digitale opslagproducten. Sommige
van die producten, hoofdzakelijk de artikelen die via de detailhandel
worden verkocht, worden bij de promotiecampagne betrokken. Het gaat om
'persoonlijke opslagproducten', zoals CD-R's (in verschillende
verpakkingen), audio-CD-R's (voor het opnemen van muziek), Neon CD-R's (in
verschillende verpakkingen), allerlei artikelen voor het bewaren van CD's,
de speciale doosjes met uitwerpmechanisme (pop-out doosjes) en de
Label-N-GO!-etiketteerkit voor CD's, CD-R's en DVD's. Bovendien is de
FlashGO! in de aanbieding. Dit is een compacte, draagbare geheugenkaart
lezer/schrijver met een USB-aansluiting. Deze lezer/schrijver werkt met
alle soorten geheugenkaarten.
Imation
Imation Corporation (NYSE: IMN) levert wereldwijd producten en diensten ten
behoeve van informatieverwerking. Imation is gespecialiseerd in
uiteenlopende toepassingen voor beeldverwerking en databeheer. De omzet uit
normale bedrijfsvoering van Imation bedroeg in het jaar 2001 bijna 1,2
miljard dollar. In december 2001 had Imation wereldwijd 3400 mensen in
dienst. Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota,
V.S. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer
informatie is te vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse
website www.imation.nl.
Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op
www.online-pressrooms.com
Imation International B.V.
(Data Storage & Information Management Division)
Mady Wiessenberg
00 31 (20) 654 21 54
mdwiessenberg@imation.com
Lubbers & De Jong B.V.
Marije Verdouw
00 31 (20) 421 05 65
marije@l-dj.nl
Certain information contained in this news release which does not relate to
historical financial information may be deemed to constitute
forward-looking statements within the meaning of the United States' Private
Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements are subject to
certain risks and uncertainties that could cause the Company's actual
results in the future to differ materially from its historical results and
those presently anticipated or projected. Additional information
regarding these risk factors is set forth in the Company's filings with the
Securities and Exchange Commission and available through www.imation.com.