Ingezonden persbericht


Imations promotiecampagne voor consumentenproducten
- Promotiecampagne legt de nadruk op webcommunicatie
- Dagelijks prijswinnaars
Schiphol-Rijk (Nederland), 5 april 2002 -- Tussen 15 maart en 31 juli 2002 voert Imation een promotiecampagne in zestien Europese landen onder het motto: Klaar om te winnen?

Centraal staat een wedstrijd die loopt van 15 maart tot 31 juli 2002 en waarin elke dag een Ixus V (digitale camera van Canon) kan worden gewonnen. In landen waar de wet dat vereist, kent de wedstrijd geen koopverplichting. Als wedstrijdplatform wordt een website gebruikt: iedereen kan zich inschrijven op www.imation.com. Op dit Internet-adres kan men ook nagaan of men een camera heeft gewonnen.

De doelgroep bestaat uit particuliere en professionele gebruikers van gegevensopslagproducten. Imation gebruikt hierbij voor het eerst Internet als belangrijkste medium voor marketingcommunicatie en voor het afhandelen van een deel van de orders. De campagne moet echter tevens de verkoop via bestaande kanalen en verkooppunten stimuleren. Daarom worden de producten ook verkocht via de beproefde detailhandelskanalen, zoals warenhuizen, gespecialiseerde computer en elektronicawinkels, grote winkelketens voor digitale consumentenelektronica en gespecialiseerde postorderbedrijven.

Ook kan de consument van 15 maart tot 31 augustus 2002 on line en voor gunstige prijzen aantrekkelijke softwarepakketten van verschillende fabrikanten kopen. Het gaat om softwarepakketten: e-jay studio, e-jay dance 3, Picture Publisher, Photosuite III, Evil Twin en Rayman 2 die worden aangeboden voor ¤ 5,99.

Aantrekkelijk voor consumenten en verkopers
De promotiecampagne biedt, door het concept en de eenvoudige structuur ervan, voordelen voor zowel consumenten als verkopers. Meedoen is voor de consument bijzonder interessant, dankzij de aantrekkelijke producten die worden aangeboden, de wedstrijd en de speciale softwareaanbiedingen met duidelijke prijsvoordelen. Voor de verkopers is het voordeel dat zij geen speciale marketing-activiteiten te ondernemen, aangezien de campagne vanzelf loopt. De verkoper hoeft alleen te zorgen voor voldoende verkoop of schapruimte voor de producten en het verstrekte promotiemateriaal. Zodra een klant een product heeft gekocht, wordt zijn of haar deelname aan de wedstrijd en de bestelling van de speciale softwareaanbiedingen geheel via de website afgehandeld. Hiervoor is een extern bedrijf ingeschakeld, dat verantwoordelijk is voor het uitvoeren van orders en het leveren van goederen.

Gelijktijdig gebruik van traditionele en nieuwe reclamekanalen Imation gebruikt naast de conventionele advertentiemiddelen, ook productverpakkingen om de campagne onder de aandacht van de consument te brengen. Er komt een folder op de verpakking van elk Imation-product dat meedoet aan de promotiecampagne. Voorop de folder staat de belangrijkste informatie over de campagne en de voorwaarden voor deelname aan de wedstrijd. Deze folder is voor de klant ook de sleutel voor deelname aan de wedstrijd. In de folder staan details over de producten die bij de campagne betrokken zijn, plus een code die toegang geeft tot de wedstrijdsectie van de website van Imation. De klant surft naar de website, voert de code in (en nog een paar andere details) en kan dan nagaan of hij die dag een camera heeft gewonnen.Deze codenummer geeft toegang tot de winkelpagina met de speciale softwareaanbiedingen. Hier vindt de klant informatie over de verschillende softwarepakketten, die hij vervolgens direct kan bestellen. De klant kiest een betalingsmethode, waarna de bestelde producten per post naar hem worden verzonden.

Consumentenartikelen centraal
Imation heeft een zeer groot assortiment digitale opslagproducten. Sommige van die producten, hoofdzakelijk de artikelen die via de detailhandel worden verkocht, worden bij de promotiecampagne betrokken. Het gaat om 'persoonlijke opslagproducten', zoals CD-R's (in verschillende verpakkingen), audio-CD-R's (voor het opnemen van muziek), Neon CD-R's (in verschillende verpakkingen), allerlei artikelen voor het bewaren van CD's, de speciale doosjes met uitwerpmechanisme (pop-out doosjes) en de Label-N-GO!-etiketteerkit voor CD's, CD-R's en DVD's. Bovendien is de FlashGO! in de aanbieding. Dit is een compacte, draagbare geheugenkaart lezer/schrijver met een USB-aansluiting. Deze lezer/schrijver werkt met alle soorten geheugenkaarten.

Imation
Imation Corporation (NYSE: IMN) levert wereldwijd producten en diensten ten behoeve van informatieverwerking. Imation is gespecialiseerd in uiteenlopende toepassingen voor beeldverwerking en databeheer. De omzet uit normale bedrijfsvoering van Imation bedroeg in het jaar 2001 bijna 1,2 miljard dollar. In december 2001 had Imation wereldwijd 3400 mensen in dienst. Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota, V.S. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer informatie is te vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse website www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op www.online-pressrooms.com

Imation International B.V.
(Data Storage & Information Management Division)
Mady Wiessenberg
00 31 (20) 654 21 54
mdwiessenberg@imation.com

Lubbers & De Jong B.V.
Marije Verdouw
00 31 (20) 421 05 65
marije@l-dj.nl

Certain information contained in this news release which does not relate to historical financial information may be deemed to constitute forward-looking statements within the meaning of the United States' Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements are subject to certain risks and uncertainties that could cause the Company's actual results in the future to differ materially from its historical results and those presently anticipated or projected. Additional information regarding these risk factors is set forth in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission and available through www.imation.com.