---
BSkyB kiest kennisbeheeroplossing van KANA om 15 miljoen kijkers op hun wenken te bedienen

---
Kennisbank met internetarchitectuur biedt callcenter agents toegang tot kennis van meest ervaren specialisten in het bedrijf
Lier, 04/03/2002

KANA, leverancier van e-CRM-oplossingen, maakt bekend dat British Sky Broadcasting (BSkyB), de belangrijkste digitale omroeporganisatie in het Verenigd Koninkrijk, KANA IQ zal gebruiken om kwalitatief hoogstaande ondersteuning te verlenen aan de 4500 agents van zijn klantendienst. Door KANA's intelligente software toegang te koppelen aan een centrale informatiebank, zullen alle agents consistente antwoorden kunnen bieden op een breed aanbod aan issues, van technisch advies tot billing en productinformatie.

BSkyB brengt meer dan 200 digitale televisiekanalen in 5,7 miljoen huiskamers over het hele Verenigd Koninkrijk en Ierland - goed voor 15 miljoen kijkers. De onderneming investeert momenteel ongeveer 50 miljoen pond (ca. 81 miljoen euro) in nieuwe CRM-technologie en -processen ( customer relationship management of klantbeheer) om de vraag naar zijn producten en de grote klantentrouw op peil te houden. BSkyB's klantendienst opereert vanuit twee recent vernieuwde callcenters in Livingston en Dunfermline, die samen op piekmomenten tot een miljoen oproepen per week behandelen.

Om callcenter agents in staat te stellen dadelijk het juiste antwoord te geven, gebruikt KANA IQ de Intelligent Reasoning-technologie. KANA IQ kan gebruikt worden om contentbeheerders per e-mail op de hoogte te brengen wanneer materiaal aangepast moet worden. Op deze manier blijft de kennisbank up-to-date. Via de interface op basis van een internetarchitectuur kan niet alleen de hele onderneming, maar ook partners en leveranciers nieuwe content aan de kennisbank toevoegen. Dat betekent dat BSkyB's callcenter agents constant en onmiddellijk toegang hebben tot de kennis van de meest ervaren specialisten van de organisatie.

Mike Hughes, managing director van Sky Services, zegt: "KANA levert een belangrijke bijdrage tot onze CRM-strategie. Door er voor te zorgen dat onze callcenter agents steeds beschikken over de nieuwste product- en supportinformatie, helpt KANA IQ ons bij ons objectief om de klanttevredenheid op peil te houden en nieuwe abonnees aan te trekken."
---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0054-1C278A