Ingezonden persbericht
Persbericht
Sitestat 4.1 combineert gebruiksinformatie van audio en video met bezoekgegevens
NEDSTAT INTRODUCEERT METEN VAN STREAMING MEDIA
Diemen, 3 april 2002 - Met de introductie van Sitestat 4.1 maakt Nedstat het als eerste ter wereld mogelijk om
streaming media op websites te meten en deze informatie te combineren met andere bezoekgegevens. Vijftien vaste
rapportonderdelen en de mogelijkheid dit aantal naar wens uit te breiden bieden gedetailleerde gebruiksinformatie
over audio- en videouitzendingen op websites. Nedstat speelt hiermee in op het groeiende gebruik van streaming
media in online communicatie.
De nieuwe 'Streaming Media' module biedt een complete analyse van het streaming media gebruik van websitebezoekers.
Met behulp van de module worden vragen beantwoord zoals, hoeveel bezoekers startten een film- of geluidsfragment?
Hoelang luisterden of keken ze? Hoe vaak klikten ze op 'play', 'pause' of 'stop'? Wat was de kwaliteit van de ontvangst?
Deze informatie kan worden gecombineerd met de bezoekdata die Sitestat al levert en verschaft daarmee een schat aan extra gegevens. Bijvoorbeeld of de online verkoop van een bepaalde cd stijgt nadat bezoekers deze online hebben beluisterd. Of dat bezoekers vaker terugkomen op de website als ze een video hebben gezien.
Nedstat verwacht dat de belangstelling voor de nieuwe 'Streaming Media' module groot zal zijn. 'De interesse zal uit diverse sectoren komen' aldus Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat. 'Een financiële presentatie van een CEO, een introductie van een nieuwe auto of een live webcast van een voetbalwedstrijd zijn toepassingen die steeds vaker voorkomen. Het zal zeker niet alleen uit de mediahoek komen.'
Door het sterk toenemende gebruik van streaming media besloot Nedstat haar klanten een oplossing te bieden. Kinsbergen: 'De snelheid waarmee we deze nieuwe module hebben kunnen ontwikkelen geeft de flexibiliteit en enorme kracht van het Sitestat platform aan en bewijst dat we met de Sitestat 4 architectuur efficient kunnen reageren op marktontwikkelingen.'
Bookmarks
Sitestat 4.1 geeft ook inzicht in het gebruik van 'bookmarks' door internetters. Het toegevoegde rapportonderdeel
'meest populaire bookmarks' meet hoe vaak webpagina's worden toegevoegd aan de 'favorieten' van bezoekers. Daarnaast
is er een verbetering in de meting van de loyaliteit van bezoekers. Van iedere bezoeker wordt nu bepaald of hij voor
het eerst op de site komt of vaker is geweest.
De belangstelling voor Sitestat 4, dat in december van het vorig jaar werd geintroduceerd, is groot. Mede hierdoor
boekte Nedstat in de eerste drie maanden van 2002 een substantiële groei van de omzet en een sterke verbetering
van het resultaat. Voor het gehele jaar 2002 voorziet Nedstat een voortzetting van deze gunstige ontwikkelingen.
Over Nedstat
Nedstat is leverancier van diensten en producten voor het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek. Deze
stellen u in staat het rendement van uw online communicatie en business te optimaliseren. Nedstat is in 1996 opgericht
en uitgegroeid tot een toonaangevende Europese speler. Nedstat telt 85 medewerkers in Nederland, België, Duitsland,
Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.