Ingezonden persbericht
Panorama-view op al uw bedrijfsprocessen
Alle relaties en interacties van organisaties met de 'buitenwereld'
kunnen door Hummingbird-software in kaart gebracht en beheerd worden
Amsterdam, maart 2002. De Canadese software-ontwikkelaar Hummingbird
heeft het laatste jaar een koerswijziging ingezet, die duidelijk gaat in
de richting van volledige integratie van alle (externe en interne)
contacten van bedrijven. Met recht spreekt het bedrijf van een
360-graden benadering van de klantgegevens. Daarvoor heeft het diverse
portal-modules ontwikkeld, die zowel zelfstandig als met elkaar
geïntegreerd, de gebruiker in een virtuele werkomgeving een heuse
panorama-view op alle bedrijfsprocessen binnen de organisatie bieden.
Met alle voordelen vandien.
Bij het revolutionaire "Enterprise Information Management System" (EIMS)
is de portal compleet gevuld met modules. Alle informatie binnen een
organisatie, variërend van CRM en ERP tot workflow-, call center en
knowledge management, komt dan op een relevante en veilige manier
beschikbaar voor de leiding en medewerkers van die organisatie. Ongeacht
waar die informatie zich bevindt. Van concept tot uitfasering van data
en programmatuur, alles valt binnen de dekkingssfeer van het systeem.
Want men gaat ervan uit dat er zoveel samenhangen en verbanden bestaan
in de bedrijfsdata en beschikbare bronnen, dat het uitsluiten van
bepaalde informatie nadelig is voor een optimale afstemming van
bedrijfsprocessen en voor de samenwerking van alle betrokkenen. De
toegankelijkheid van de informatie is bij de Hummingbird-oplossingen
gewaarborgd via een eenvoudige web browser. Hummingbird maakt daarvoor
gebruik van een zelf ontwikkelde portal, die geïntegreerde en
gepersonaliseerde toegang biedt tot zowel gestructureerde als
ongestructureerde informatie. Met door Hummingbird en door derden
ontwikkelde integratiemogelijkheden, zoals eClip 'plug-ins', kan
informatie uitgewisseld worden met omgevingen als SAP, Siebel, Lotus
Notes, Interwoven, Tridion, Stellent en JD Edwards.
Deze visie levert klanten in de praktijk tal van voordelen op: een
efficiëntere relatie met klanten, partners en toeleveranciers, betere
analyse en meer verantwoorde besluiten door het management, meer
adequate reacties op vragen van binnen en buiten de organisatie.
Tevreden klanten
Inmiddels hebben verschillende grote ondernemingen ervaren dat het niet
om loze kreten gaat, maar dat de software-oplossingen van Hummingbird
concrete en meetbare voordelen opleveren. Bijgevoegde case studies
getuigen van de successen bij Saatchi & Saatchi, LG Electronics, het
Europees Gerechtshof en andere organisaties: Niet alleen is de
functionaliteit van belang, er spelen eveneens factoren mee als
gebruiksvriendelijkheid/persoonlijke aanpasbaarheid en natuurlijk:
betaalbaarheid.
Door de geïntegreerde portal-opzet van Hummingbird Enterprise zijn al
vanaf het begin besparingen te realiseren op de in gebruikname en
installatie van (nieuwe releases van) de software, omdat dit centraal
gebeurt. De eindgebruiker kan immers volstaan met de web browser of de
vergelijkbare software op de PDA of het mobiele apparaat, een 'single
user interface'. Er is dus duidelijk sprake van een verminderd risico en
van tijdbesparing.
Modulaire programmatuur
De componenten of modulen van Hummingbird Enterprise zijn:
* Hummingbird Portal v.5.0
De geïntegreerde samenwerkingsomgeving, waarin documenten centraal staan
en waarin uitgebreide berichtgevings en waarschuwingsfaciliteiten
ondergebracht zijn.
* Hummingbird Document Management (DM) v.5.0
Beveiligd documentbeheer met geavanceerde zoek-, workflow- en
web-faciliteiten.
* Hummingbird Business Intelligence (BI) v.8.0
Voor gefundeerde analyse en effectieve besluitvorming binnen grotere
organisaties, zonder dat daarvoor gespecialiseerde IT-kennis
noodzakelijk is
* Hummingbird Records Management (RM) v.5.0
Voldoet aan US-eisen m.b.t. datatoegankelijkheid voor gehandicapten
(Section 508). Bevat vele functies om documenten en meldingen te
routeren en te beveiligen en vormt de basis voor verwante functies in de
overige modulen.
* Hummingbird Collaboration v.5.0
Deze samenwerkingsmodule voor medewerkers binnen grotere organisaties
kent een nog betere documentbeveiliging door een 128-bits
DES-versleuteling en een gedelegeerd autorisatiemodel (dat de bemoeienis
en invloed van netwerk- en systeembeheerders sterk vermindert). Ook deze
module voldoet aan de strengere Amerikaanse wettelijke eisen.
Voorts zijn er de modules: Hummingbird Knowledge Management (om
bedrijfskennis vast te leggen en te verspreiden) en Hummingbird Web
Publishing (om bedrijfsinformatie toegankelijk te maken via internet,
intranet of extranet).
Hummingbird (www.hummingbird.com)
Hummingbird Ltd. is gevestigd in Toronto, Canada. De
software-onderneming heeft 1300 medewerkers in dienst in 40 kantoren,
verspreid over de gehele wereld. De revolutionaire visie op de
beschikbaarheid en het gebruik van bedrijfsdata houdt een 360° zicht op
de informatie in. Vijf miljoen gebruikers in de grootste ondernemingen
werken dagelijks met Hummingbird-oplossingen.
Voor meer informatie (