Gemeente Enschede
Infocentrum De Eschmarke nu ook bereikbaar voor vragen en klachten
wijkbewoners
Enschede, 3 april 2002
Gemeente wil communicatie met bewoners verbeteren
Vanaf 1 april kunnen wijkbewoners van De Eschmarke met hun vragen,
klachten en suggesties over de woonomgeving terecht in het
Infocentrum. Het Infocentrum opende al 1997 haar deuren, toen nog
alleen voor potentiële bewoners. Alle informatie over de deelplannen
en over de huizen in de verkoop is te vinden in het Infocentrum. Met
het oog op de uitbreiding van de functies van het Infocentrum is Olaf
Rinket aangetrokken als
publieksmanager.
Om de vragen en klachtenstroom van bewoners te structureren is een
`front-office' opgericht in het Infocentrum. Voorheen wat het voor
bewoners onvoldoende duidelijk aan wie vragen over hun woonomgeving
het best gesteld konden worden. Veel vragen over bijvoorbeeld de
aanleg van de bestrating of klachten over wateroverlast kwamen op
verschillende plekken binnen de
Gemeente Enschede binnen. Vanaf nu hebben bewoners een vast
aanspreekpunt. De publieksmanager is verantwoordelijk voor het beheer
en de organisatie van het Infocentrum. Ook is hij verantwoordelijk
voor de klachtenafhandeling en verstrekt hij informatie aan bewoners.
Daarnaast heeft de publieksmanager een handhavingsfunctie: hij
signaleert onrechtmatigheden op het gebied van bouwvergunningen en
bouwoverlast. Met de aanstelling van de publieksmanager en de
oprichting van het front-office wil de Gemeente Enschede de
communicatie met de wijkbewoners verbeteren.
De openingstijden van het Infocentrum zijn gewijzigd: van dinsdag tot
en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en op zondag van 13.00 tot
16.00 uur. Het Infocentrum is op werkdagen telefonisch te bereiken van
9.00 tot 17.00 uur (053-4609000)
---