Gemeente Eemnes
* Gemeenteberichten week 14 (datum mededeling 04 april 2002)
* Vakantie gepland? Regel nu uw reisdocument
Gemeenteberichten week 14
- Eemweg, jachthaven De Kemphaan, verbouwen gevel 1e verd., ingekomen
22 maart 2002.
- Kerkstraat 10-12, renovatie twee bergingen, ingekomen 26 maart 2002.
- Scholekster 19, plaatsen dakkapel, ingekomen 28 maart 2002.
- Plantsoen 4, wijzigen achtergevel, ingekomen 28 maart 2002.
Verleende toestemming/bouw-, monumenten- en aanlegvergunningen
- Laarderweg 77, bouwen afscheiding om zwembad, verzonden op 27 maart
2002.
- Nieuwe Maatsweg 3, vergroten en ophogen terp, verzonden op 27 maart
2002.
- Wakkerendijk 114, verbouwen en vergroten woning, verzonden op 28
maart 2002.
Loman of de heer Schiere van de sector VROM. Wanneer u als
belanghebbende zich niet met een van deze besluiten kunt verenigen,
dan kunt u hiertegen binnen 6 weken na verzending van het besluit een
gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en wethouders.
Voorgenomen vrijstellingen bestemmingsplan
- Veldweg 14, vergroten woning achterzijde en bouwen erker.
bestemmingsplan. Deze bouwplannen liggen vanaf 5 april 2002 gedurende
vier weken voor een ieder ter inzage bij de sector VROM. Gedurende
deze termijn kunt u schriftelijk bedenkingen tegen het verlenen van
vrijstelling indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Vakantie gepland? Regel nu uw reisdocument!
Als u naar het buitenland wilt gaan, bijvoorbeeld op vakantie, moet u
in het bezit zijn van een geldig paspoort. In een groot aantal landen
kunt u volstaan met een Nederlandse identiteitskaart. Deze is
goedkoper dan een paspoort en heeft een handig creditkaartformaat.
Controleer dus ruim van tevoren of uw paspoort of identiteitskaart nog geldig is. De gemeente helpt u hierbij door een brief te sturen naar iedereen van wie het reisdocument de komende maanden gaat verlopen. Als dat zo is, moet u tijdig een nieuw document aanvragen.
Tijdig, omdat een paspoort of identiteitskaart niet meer gemaakt wordt
terwijl u wacht. Op 1 oktober 2001 zijn de nieuwe reisdocumenten
ingevoerd. Daardoor is ook de procedure veranderd en duurt het
aanvragen van een reisdocument of het bijschrijven van kinderen een
dag of vijf.
Het werkt nu als volgt: u vraagt bij uw gemeente een nieuw paspoort of
een Nederlandse identiteitskaart aan. Daarvoor heeft de gemeente uw
persoonsgegevens, uw pasfoto en uw handtekening nodig. Deze gegevens
worden elektronisch naar Haarlem gestuurd. Daar wordt uw reisdocument
gemaakt, opgestuurd naar uw gemeente, waar u het dan kunt afhalen.
Door het gebruik van de nieuwste technieken zijn de nieuwe
reisdocumenten goed beveiligd en beter beschermd tegen fraude.
Het bijschrijven van uw kind(eren) kan alleen in een paspoort. U gaat
dan samen met uw kind naar het gemeentehuis, want in verband met het
vaststellen van de identiteit moet uw kind bij de aanvraag aanwezig
zijn.
Door ruim voor u op reis gaat de geldigheid van uw reisdocument te
controleren en tijdig een nieuwe aan te vragen, kunnen we er met
elkaar voor zorgen dat er geen files ontstaan bij de gemeenten en bij
Enschedé/SDU in Haarlem. De maanden mei tot en met juli zijn de
drukste maanden. Gaat u na de zomerdrukte op vakantie dan kunt u beter
wachten tot na deze periode met het aanvragen van uw paspoort.
Wilt u meer informatie kijk dan op www.paspoortinformatie.nl of
informeer bij uw gemeente. U kunt ook de brochure Vakantie gepland?
Regel nu uw reisdocument! afhalen bij postkantoor, bibliotheek en
gemeentehuis.