---

Ministerie van Defensie



---

Wervingsactie Koninklijke luchtmacht

29-03-2002

Persbericht van het Ministerie van Defensie DV/PB018

De Koninklijke luchtmacht begint een nieuwe wervingscampagne. Onder het motto: Eén team, één taak is vanaf 2 april een nieuwe televisiespot te zien in de bioscopen en op de televisie. Met deze campagne mikt de Koninklijke Luchtmacht niet alleen op vliegers maar ook op allerlei andere kandidaten voor andere functies zoals ICTers, koks, planners, onderhouds- en uitrustingstechnici, chauffeurs, bewakers, schilders, plaatwerkers, machinebankwerkers, wapendeskundigen, brandweerpersoneel, luchtverkeersleiders en meteorologen.

Jongeren die vlieger willen worden kennen de Koninklijke luchtmacht als werkgever. Werkzoekenden met andere interesses gaan echter vaak voorbij aan het feit dat de luchtmacht een aantal zeer gevarieerde functies kent. De Koninklijke luchtmacht heeft in totaal 13.000 medewerkers, waarvan er 550 vlieger zijn. De televisiespot is tot eind dit jaar te zien in wisselende frequentie.

De wervingscampagne is gemaakt door het Rotterdamse reclamebureau ARA. Aan het spotje, dat werd opgenomen op de Vliegbasis Leeuwarden, werkten ongeveer 100 medewerkers van de luchtmacht mee. Het is voor het eerst sinds eind jaren tachtig dat de Koninklijke luchtmacht via deze kanalen werft.