---
Ministerie van Defensie
---
Wervingsactie Koninklijke luchtmacht
29-03-2002
Persbericht van het Ministerie van Defensie DV/PB018
De Koninklijke luchtmacht begint een nieuwe wervingscampagne. Onder
het motto: Eén team, één taak is vanaf 2 april een nieuwe
televisiespot te zien in de bioscopen en op de televisie. Met deze
campagne mikt de Koninklijke Luchtmacht niet alleen op vliegers maar
ook op allerlei andere kandidaten voor andere functies zoals ICTers,
koks, planners, onderhouds- en uitrustingstechnici, chauffeurs,
bewakers, schilders, plaatwerkers, machinebankwerkers,
wapendeskundigen, brandweerpersoneel, luchtverkeersleiders en
meteorologen.
Jongeren die vlieger willen worden kennen de Koninklijke luchtmacht
als werkgever. Werkzoekenden met andere interesses gaan echter vaak
voorbij aan het feit dat de luchtmacht een aantal zeer gevarieerde
functies kent. De Koninklijke luchtmacht heeft in totaal 13.000
medewerkers, waarvan er 550 vlieger zijn. De televisiespot is tot eind
dit jaar te zien in wisselende frequentie.
De wervingscampagne is gemaakt door het Rotterdamse reclamebureau ARA.
Aan het spotje, dat werd opgenomen op de Vliegbasis Leeuwarden,
werkten ongeveer 100 medewerkers van de luchtmacht mee. Het is voor
het eerst sinds eind jaren tachtig dat de Koninklijke luchtmacht via
deze kanalen werft.