Ecomel
De groene koe gaat voor 5% biologisch in catering - 2 april 2002
---
Persbericht: Limmen, 2 april 2002
De groene koe gaat voor 5% biologisch in catering
Ecomel, business unit van Campina voor biologische zuivelproducten,
ondertekent vandaag samen met andere partijen uit de cateringsector de
intentieverklaring biologische catering. In de cateringsector neemt
Campina met haar merk De groene koe het voortouw met een assortiment
biologische zuivelproducten speciaal ontwikkeld voor de
buitenhuishoudelijke markt. Campina gaat er samen met de overige
partijen in de cateringsector aan werken om 5% biologische zuivel in
2004 te bereiken.
Marktontwikkelingen
Campina is marktleider in Nederland op het gebied van biologische
zuivel. In retail is het marktaandeel van biologische melk- en
melkproducten inmiddels 3,1%. De biologische zuivelafzet is de laatste
jaren met zo'n 20% per jaar gestegen. De afzet van De groene koe is
het afgelopen jaar zelfs met 40% gestegen. Met de nodige inspanningen
acht Campina een marktaandeel van 5% biologische zuivel in 2004 daarom
haalbaar.
Assortiment buitenhuishoudelijke markt
Voor de cateringsector zijn onder merk De groene koe éénpersoons
bekertjes halfvolle melk en karnemelk, evenals Biogarde bosvruchten-
en abrikozenyoghurt geïntroduceerd. Daarnaast zijn voor dispensers
("melkkoe") in bedrijfsrestaurants 10 liter verpakkingen melk en
karnemelk beschikbaar.