Ecomel


De groene koe gaat voor 5% biologisch in catering - 2 april 2002
---

Persbericht: Limmen, 2 april 2002

De groene koe gaat voor 5% biologisch in catering

Ecomel, business unit van Campina voor biologische zuivelproducten, ondertekent vandaag samen met andere partijen uit de cateringsector de intentieverklaring biologische catering. In de cateringsector neemt Campina met haar merk De groene koe het voortouw met een assortiment biologische zuivelproducten speciaal ontwikkeld voor de buitenhuishoudelijke markt. Campina gaat er samen met de overige partijen in de cateringsector aan werken om 5% biologische zuivel in 2004 te bereiken.

Marktontwikkelingen

Campina is marktleider in Nederland op het gebied van biologische zuivel. In retail is het marktaandeel van biologische melk- en melkproducten inmiddels 3,1%. De biologische zuivelafzet is de laatste jaren met zo'n 20% per jaar gestegen. De afzet van De groene koe is het afgelopen jaar zelfs met 40% gestegen. Met de nodige inspanningen acht Campina een marktaandeel van 5% biologische zuivel in 2004 daarom haalbaar.

Assortiment buitenhuishoudelijke markt

Voor de cateringsector zijn onder merk De groene koe éénpersoons bekertjes halfvolle melk en karnemelk, evenals Biogarde bosvruchten- en abrikozenyoghurt geïntroduceerd. Daarnaast zijn voor dispensers ("melkkoe") in bedrijfsrestaurants 10 liter verpakkingen melk en karnemelk beschikbaar.