Electronic Highway Platform Nederland
EPN - Platform voor de informatiesamenleving
i- Mode in Nederland
Binnen enkele weken vindt ook in Nederland de i-mode launch plaats.
Ditmaal gericht op jongeren tussen de 16 en 26 jaar. Een paar dagen
geleden is de 'mission to Japan' rond i-mode begonnen. De eerste
marketing activiteiten lijken veel belovend. Surf naar
http://www.ilive.nl of http://www.missiontojapan.nl
Zoals bekend lanceerde het Japanse telefoonbedrijf NTT DoCoMo i-mode in 1999. In eerste instantie had NTT DoCoMo het gebruik van i-mode bedoeld als een 'service tool'. De mogelijkheden van i-mode bleken vele malen groter te zijn! Al snel werd i-mode gebruikt als intensief communicatiekanaal en medium om allerlei soorten informatie en entertainment op te vragen. Sinds de lancering is i-mode enorm populair in Japan. Er zijn nu al meer dan 30 miljoen geregistreerde i-mode gebruikers, dat is een vijfde van de totale bevolking! Het aantal van 67 gecertificeerde contentproviders bij de lancering is dan ook gegroeid naar meer dan 2900. Verder zijn er 50.000 onafhankelijke i-mode sites gemaakt door particulieren.
Ook in Nederland zijn er nu al interessante nieuwe diensten beschikbaar via een nieuwe generatie telefoons. Toegang kun je krijgen tot onder andere: Radio 538, Telegraaf, Meteoconsult, Voetbal International, Hallmark en nog veel meer. Ook is het mogelijk om beltonen, spelletjes en e-mail op te halen.