Rechtbank Utrecht
Klantwaarderingsonderzoek in april van start
Bron: Rechtbank Utrecht
Datum actualiteit: 28-03-2002
De rechtbank Utrecht wil meer zicht krijgen op de mate waarin de
kwaliteit van haar organisatie wordt ervaren door de klanten. Daarom
houdt zij een klantwaarderingsonderzoek in de maand april. Het
onderzoek is gericht op het functioneren van de rechtbankorganisatie
als geheel. Hierbij zal onder andere gekeken worden naar de
dienstverlening door de medewerkers, de faciliteiten van het
gerechtsgebouw, de bejegening ter zitting en de doorlooptijden van
zaken.
Vanaf 2 april zullen rechtszoekenden na hun zitting bij de rechtbank
(inclusief sector kanton) geënquêteerd kunnen worden door een extern
bureau.
Professionele partners (advocaten, officieren en anderen) krijgen op
basis van een steekproef een schriftelijke enquête toegestuurd. Dit
onderzoek vindt plaats in dezelfde periode.
Eind april zullen de onderzoeken zijn afgerond. De resultaten zijn
naar verwachting in juli bekend en dienen als basis voor het vervolg
van het kwaliteitsproject binnen de rechtbank.