Gemeente Bergen op Zoom


Centrale Balie hal stadskantoor 5 april open

Verbouwing hal stadskantoor & openingstijden tot 5 april 11 balies Bergser kunnen we het niet maken
Centrale balie vanaf 5 april open
Wij deden het graag

Verbouwing hal stadskantoor & openingstijden tot 5 april Op dit moment wordt op de begane grond van het stadskantoor gewerkt aan een Centrale Balie. In de hal worden nieuwe balies geplaatst waardoor straks de dienstverlening uitgebreid en verbeterd zal worden.

Door de verbouwing is de afdeling Burgerzaken tot 5 april op de huidige locatie niet bereikbaar. Bij het postkantoor zijn tijdelijk 2 loketten geplaatst. Daar kunt u tot 5 april terecht voor aangiften geboorte, overlijden en huwelijk, uittreksels uit de GBA , het aanvragen van uittreksels van de burgerlijke stand en het ophalen van reisdocumenten en voorschotten.

De openingstijden tot vrijdag 5 april:

Locatie: postkantoor
Hier zijn 2 balies geopend op iedere werkdag van 9.00 tot 12.00 uur. 's Middags zijn deze balies gesloten! Er is gedurende deze periode geen avondopenstelling op het stadskantoor.

Steunpunt Halsteren
U kunt dagelijks terecht op het steunpunt in Halsteren. Het steunpunt in het Oude Raadhuis, Dorpsstraat in Halsteren is iedere dag geopend zijn van 9.00 tot 15.00 uur. De avondopenstelling is daar op woensdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Op het steunpunt kunt u alle producten van burgerzaken aanvragen. U kunt hier echter geen geboorte-, huwelijks- of overlijdensaangifte doen.

Wilt u uw rijbewijs en/of uw reisdocument in de periode tot 5 april laten verlengen, dan is het raadzaam om zoveel mogelijk gebruik te maken van het steunpunt in Halsteren. Dit voorkomt voor u lange wachttijden op het postkantoor.

Publieksvoorlichting
De balie van de afdeling publieksvoorlichting is tot 5 april gevestigd op de begane grond in het VGZ- gebouw aan Plein 13. Naar boven

11 balies! Bergser kunnen we het niet maken!
Vanaf de start op vrijdag 5 april kunt u als burger terecht bij de 11 balies in de centrale hal van het stadskantoor. Eén balie is geschikt gemaakt voor rolstoelgebruikers en minder validen. Het grootste deel van de balies (6 stuks) zal in gebruik worden genomen door de afdeling Burgerzaken. Bij de diverse balies kunt u dus paspoorten, legitimatiebewijzen e.d. halen.
De Sector Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer zal permanent 2 balies tot haar beschikking hebben. Hier kunt u bijvoorbeeld bouwvergunningen, parkeervergunningen, kapvergunningen en dergelijke aanvragen. De overige balies worden gebruikt door Belastingen, Wet Voorzieningen Gehandicapten en door de overige sectoren (als het op dat moment nodig en gewenst is).

Metamorfose
Als u straks na 5 april het stadskantoor betreedt, zult u zien dat de hal een ware metamorfose heeft ondergaan. Er is geprobeerd om de indeling zo publieksvriendelijk te maken en er is rekening gehouden met verschillende voorzieningen. De trap aan de zijde van het postkantoor heeft een meer eigentijdse uitstraling gekregen met bijvoorbeeld houten traptreden. De receptie heeft een centrale positie gekregen zodat, als de klant zichzelf niet via het klantbegeleidingssysteem kan helpen, hij of zij de receptiotioniste kan raadplegen.

Spreekruimten
Bij de nieuwe balies zijn twee spreekboxen beschikbaar voor meer vertrouwelijke gesprekken. Deze spreekboxen zijn ook voor rolstoelgebruikers toegankelijk.

De leeskamer
Tenslotte heeft de leeskamer een meer open karakter gekregen en is deze verplaatst naar de kant van de ingang bij Plein 13. Naar boven

Centrale balie vanaf 5 april open

Gemeente Bergen op Zoom rekent af met kastjes en muren! Vanaf vrijdag 5 april gaat de gemeente Bergen op Zoom een nieuwe fase in als het gaat om het nog publieksvriendelijker werken voor haar inwoners. Vanaf die dag kan elke inwoner van de gemeente Bergen op Zoom in de hal van het stadskantoor terecht voor een groot aantal diensten. De gemeente is al langere tijd bezig met het verbeteren van de dienstverlening naar haar inwoners. Met de komst van de zogenaamde Centrale Balie is de gemeente begonnen aan een nieuw hoofdstuk. Achterliggende gedachte van de Centrale Balie is dat de klant weer koning moet zijn en ook zo behandeld moet worden. De verschillende balies die in het stadskantoor al aanwezig waren zijn nu samengebracht in de hal van het stadskantoor. Logisch natuurlijk, want daar komen ook de meeste mensen!

Totaalpakket
Door het samenbrengen van de balies in de hal van het stadskantoor kan iemand die een aanvraag doet veel beter geholpen worden dan voorheen. U hoeft niet meer rond te zwerven in het stadskantoor en kastjes en muren zijn verdwenen. U hoeft zich alleen maar te melden aan de centrale balie. Vervolgens kan via het zogenaamde 'klantbegeleidingssysteem' aangegeven worden welke balie u kunt bezoeken. Als u bijvoorbeeld een vergunning wil hebben voor het maken van een inrit, dan kan het tevens noodzakelijk zijn dat een aantal bomen moet worden gekapt. Tot voor kort moest u dan van de ene afdeling naar de andere. Nu kan dat aan één balie in een korte tijd worden geregeld. Dat maakt het een stuk gemakkelijker en overzichtelijker!

Servicelijn wordt: 277277
Ongetwijfeld bent u bekend met de servicelijn (236197) van de gemeente Bergen op Zoom. Die lijn wordt over het algemeen gebruikt voor klachten. Vanaf 5 april vervalt dit nummer. U kunt vanaf die datum bellen naar: 277277. Deze telefoonlijn zal niet langer alleen gebruikt worden voor klachten. U kunt ook andere telefonische informatie via dit nummer opvragen. Wilt u bijvoorbeeld informatie over gemeentelijke producten en diensten, over hondenuitlaatterreinen, ijsdiktes, waterkwaliteit, mogelijkheden om te vissen, etcetera, dan bent u met een belletje naar 277277 aan het juiste adres.
Voor andere zaken (bijvoorbeeld het maken van een afspraak met een medewerker van de gemeente) kunt u gewoon blijven bellen naar het algemene nummer: 277000.

Openingstijden
De servicelijn van de gemeente Bergen op Zoom kunt u bereiken tussen 08.00 en 17.00 uur. Het stadskantoor zelf is een uurtje later geopend, dus van 09.00 tot 17.00 uur. De balies in de hal van het stadskantoor zijn geopend van 09.00 tot 15.00 uur. Nieuw is ook dat tijdens de avondopenstelling van de afdeling Burgerzaken (op donderdag van 18.00 tot 20.00 uur) ook de balie van de sector Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer geopend zal zijn. U kunt dus vanaf april ook op de donderdagavond terecht voor het aanvragen van bouwvergunningen en dergelijke.

Leerperiode
U begrijpt het! De gemeentelijke dienstverlening maakt nogal wat veranderingen door! Uiteraard zullen wij ons uiterste best doen om alle verbeteringen zo soepel mogelijk door te voeren, maar waarschijnlijk zult u zich ook kunnen voorstellen dat het de eerste tijd ook voor de medewerkers zoeken zal zijn naar de juiste en meest snelle werkwijze. De medewerkers van de Centrale Balie hopen dat u daarvoor begrip kunt opbrengen. Belangrijkste is dat u als klant nog meer koning wordt dan u al was. En mocht u benieuwd zijn naar de vernieuwingen in uw stadskantoor, loop gerust even binnen en bekijk met eigen ogen hoe Bergen op Zoom bouwt aan dienstverlening.

Als wij snel antwoord moeten geven, bel dan: 277277

Vanaf 5 april wordt het service (klachten-)nummer van de gemeente Bergen op Zoom gewijzigd. Het oude nummer (236197) was voor veel mensen moeilijk te onthouden. Met de invoering van de Centrale Balie is voor een nieuw nummer gekozen dat veel publieksvriendelijker is. Voortaan kunt u voor informatie over producten en diensten van de gemeente bellen naar: 277277. Als u dat nummer belt, proberen wij u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Voorlopig is die lijn geopend van 08.00 tot 17.00 uur. In de loop van dit jaar is het de bedoeling dat de telefooncentrale zodanig is verbeterd dat u ook na 17.00 uur te woord wordt gestaan. Het nieuwe nummer kunt u ook 277277 bellen als u klachten of meldingen heeft. Het nummer vervangt dus de oude klachtenlijn.

Naar boven

Wij deden het graag!
De verbouwing van de hal van het stadskantoor is binnen een aantal weken uitgevoerd door een groot aantal mensen van verschillende bedrijven. De volgende partijen werkten eraan mee om de balies op tijd klaar te krijgen:

Architectuur C. Bons Architect
Interieur Antonissen Interieurbouw
Aannemer Aannemersbedrijf Van den Bergh Bouw
Installatie P. Jansen Installatietechniek
Data Imtech Projects
Stoffering Firma Frijters Installatiebedrijf
Schilderwerk Schildersbedrijf De Waal
Naar boven