Gemeente Bergen op Zoom
Centrale Balie hal stadskantoor 5 april open
Verbouwing hal stadskantoor & openingstijden tot 5 april
11 balies Bergser kunnen we het niet maken
Centrale balie vanaf 5 april open
Wij deden het graag
Verbouwing hal stadskantoor & openingstijden tot 5 april
Op dit moment wordt op de begane grond van het stadskantoor gewerkt
aan een Centrale Balie. In de hal worden nieuwe balies geplaatst
waardoor straks de dienstverlening uitgebreid en verbeterd zal worden.
Door de verbouwing is de afdeling Burgerzaken tot 5 april op de
huidige locatie niet bereikbaar. Bij het postkantoor zijn tijdelijk 2
loketten geplaatst. Daar kunt u tot 5 april terecht voor aangiften
geboorte, overlijden en huwelijk, uittreksels uit de GBA , het
aanvragen van uittreksels van de burgerlijke stand en het ophalen van
reisdocumenten en voorschotten.
De openingstijden tot vrijdag 5 april:
Locatie: postkantoor
Hier zijn 2 balies geopend op iedere werkdag van 9.00 tot 12.00 uur.
's Middags zijn deze balies gesloten! Er is gedurende deze periode
geen avondopenstelling op het stadskantoor.
Steunpunt Halsteren
U kunt dagelijks terecht op het steunpunt in Halsteren. Het steunpunt
in het Oude Raadhuis, Dorpsstraat in Halsteren is iedere dag geopend
zijn van 9.00 tot 15.00 uur. De avondopenstelling is daar op
woensdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Op het steunpunt kunt u alle
producten van burgerzaken aanvragen. U kunt hier echter geen
geboorte-, huwelijks- of overlijdensaangifte doen.
Wilt u uw rijbewijs en/of uw reisdocument in de periode tot 5 april
laten verlengen, dan is het raadzaam om zoveel mogelijk gebruik te
maken van het steunpunt in Halsteren. Dit voorkomt voor u lange
wachttijden op het postkantoor.
Publieksvoorlichting
De balie van de afdeling publieksvoorlichting is tot 5 april gevestigd
op de begane grond in het VGZ- gebouw aan Plein 13.
Naar boven
11 balies! Bergser kunnen we het niet maken!
Vanaf de start op vrijdag 5 april kunt u als burger terecht bij de 11
balies in de centrale hal van het stadskantoor. Eén balie is geschikt
gemaakt voor rolstoelgebruikers en minder validen. Het grootste deel
van de balies (6 stuks) zal in gebruik worden genomen door de afdeling
Burgerzaken. Bij de diverse balies kunt u dus paspoorten,
legitimatiebewijzen e.d. halen.
De Sector Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer zal permanent 2 balies
tot haar beschikking hebben. Hier kunt u bijvoorbeeld
bouwvergunningen, parkeervergunningen, kapvergunningen en dergelijke
aanvragen. De overige balies worden gebruikt door Belastingen, Wet
Voorzieningen Gehandicapten en door de overige sectoren (als het op
dat moment nodig en gewenst is).
Metamorfose
Als u straks na 5 april het stadskantoor betreedt, zult u zien dat de
hal een ware metamorfose heeft ondergaan. Er is geprobeerd om de
indeling zo publieksvriendelijk te maken en er is rekening gehouden
met verschillende voorzieningen. De trap aan de zijde van het
postkantoor heeft een meer eigentijdse uitstraling gekregen met
bijvoorbeeld houten traptreden. De receptie heeft een centrale positie
gekregen zodat, als de klant zichzelf niet via het
klantbegeleidingssysteem kan helpen, hij of zij de receptiotioniste
kan raadplegen.
Spreekruimten
Bij de nieuwe balies zijn twee spreekboxen beschikbaar voor meer
vertrouwelijke gesprekken. Deze spreekboxen zijn ook voor
rolstoelgebruikers toegankelijk.
De leeskamer
Tenslotte heeft de leeskamer een meer open karakter gekregen en is
deze verplaatst naar de kant van de ingang bij Plein 13.
Naar boven
Centrale balie vanaf 5 april open
Gemeente Bergen op Zoom rekent af met kastjes en muren!
Vanaf vrijdag 5 april gaat de gemeente Bergen op Zoom een nieuwe fase
in als het gaat om het nog publieksvriendelijker werken voor haar
inwoners. Vanaf die dag kan elke inwoner van de gemeente Bergen op
Zoom in de hal van het stadskantoor terecht voor een groot aantal
diensten. De gemeente is al langere tijd bezig met het verbeteren van
de dienstverlening naar haar inwoners. Met de komst van de zogenaamde
Centrale Balie is de gemeente begonnen aan een nieuw hoofdstuk.
Achterliggende gedachte van de Centrale Balie is dat de klant weer
koning moet zijn en ook zo behandeld moet worden. De verschillende
balies die in het stadskantoor al aanwezig waren zijn nu samengebracht
in de hal van het stadskantoor. Logisch natuurlijk, want daar komen
ook de meeste mensen!
Totaalpakket
Door het samenbrengen van de balies in de hal van het stadskantoor kan
iemand die een aanvraag doet veel beter geholpen worden dan voorheen.
U hoeft niet meer rond te zwerven in het stadskantoor en kastjes en
muren zijn verdwenen. U hoeft zich alleen maar te melden aan de
centrale balie. Vervolgens kan via het zogenaamde
'klantbegeleidingssysteem' aangegeven worden welke balie u kunt
bezoeken. Als u bijvoorbeeld een vergunning wil hebben voor het maken
van een inrit, dan kan het tevens noodzakelijk zijn dat een aantal
bomen moet worden gekapt. Tot voor kort moest u dan van de ene
afdeling naar de andere. Nu kan dat aan één balie in een korte tijd
worden geregeld. Dat maakt het een stuk gemakkelijker en
overzichtelijker!
Servicelijn wordt: 277277
Ongetwijfeld bent u bekend met de servicelijn (236197) van de gemeente
Bergen op Zoom. Die lijn wordt over het algemeen gebruikt voor
klachten. Vanaf 5 april vervalt dit nummer. U kunt vanaf die datum
bellen naar: 277277. Deze telefoonlijn zal niet langer alleen gebruikt
worden voor klachten. U kunt ook andere telefonische informatie via
dit nummer opvragen. Wilt u bijvoorbeeld informatie over gemeentelijke
producten en diensten, over hondenuitlaatterreinen, ijsdiktes,
waterkwaliteit, mogelijkheden om te vissen, etcetera, dan bent u met
een belletje naar 277277 aan het juiste adres.
Voor andere zaken (bijvoorbeeld het maken van een afspraak met een
medewerker van de gemeente) kunt u gewoon blijven bellen naar het
algemene nummer: 277000.
Openingstijden
De servicelijn van de gemeente Bergen op Zoom kunt u bereiken tussen
08.00 en 17.00 uur. Het stadskantoor zelf is een uurtje later geopend,
dus van 09.00 tot 17.00 uur. De balies in de hal van het stadskantoor
zijn geopend van 09.00 tot 15.00 uur. Nieuw is ook dat tijdens de
avondopenstelling van de afdeling Burgerzaken (op donderdag van 18.00
tot 20.00 uur) ook de balie van de sector Ruimtelijke Ontwikkeling en
Beheer geopend zal zijn. U kunt dus vanaf april ook op de
donderdagavond terecht voor het aanvragen van bouwvergunningen en
dergelijke.
Leerperiode
U begrijpt het! De gemeentelijke dienstverlening maakt nogal wat
veranderingen door! Uiteraard zullen wij ons uiterste best doen om
alle verbeteringen zo soepel mogelijk door te voeren, maar
waarschijnlijk zult u zich ook kunnen voorstellen dat het de eerste
tijd ook voor de medewerkers zoeken zal zijn naar de juiste en meest
snelle werkwijze. De medewerkers van de Centrale Balie hopen dat u
daarvoor begrip kunt opbrengen. Belangrijkste is dat u als klant nog
meer koning wordt dan u al was. En mocht u benieuwd zijn naar de
vernieuwingen in uw stadskantoor, loop gerust even binnen en bekijk
met eigen ogen hoe Bergen op Zoom bouwt aan dienstverlening.
Als wij snel antwoord moeten geven, bel dan: 277277
Vanaf 5 april wordt het service (klachten-)nummer van de gemeente
Bergen op Zoom gewijzigd. Het oude nummer (236197) was voor veel
mensen moeilijk te onthouden. Met de invoering van de Centrale Balie
is voor een nieuw nummer gekozen dat veel publieksvriendelijker is.
Voortaan kunt u voor informatie over producten en diensten van de
gemeente bellen naar: 277277. Als u dat nummer belt, proberen wij u zo
snel mogelijk van dienst te zijn. Voorlopig is die lijn geopend van
08.00 tot 17.00 uur. In de loop van dit jaar is het de bedoeling dat
de telefooncentrale zodanig is verbeterd dat u ook na 17.00 uur te
woord wordt gestaan. Het nieuwe nummer kunt u ook 277277 bellen als u
klachten of meldingen heeft. Het nummer vervangt dus de oude
klachtenlijn.
Naar boven
Wij deden het graag!
De verbouwing van de hal van het stadskantoor is binnen een aantal
weken uitgevoerd door een groot aantal mensen van verschillende
bedrijven. De volgende partijen werkten eraan mee om de balies op tijd
klaar te krijgen:
Architectuur C. Bons Architect
Interieur Antonissen Interieurbouw
Aannemer Aannemersbedrijf Van den Bergh Bouw
Installatie P. Jansen Installatietechniek
Data Imtech Projects
Stoffering Firma Frijters Installatiebedrijf
Schilderwerk Schildersbedrijf De Waal
Naar boven