Ingezonden persbericht
Business Intelligence-oplossing van Applix levert snelst toegevoegde
waarde
Business Intelligence survey: Applix nummer 1 in snelle rollouts,
performance, customer loyalty en gebruiksgemak
Leusden, 26 maart 2002 - Uit onafhankelijk onderzoek van Survey.com
blijkt dat de Business Intelligence-applicatie Applix iTM1 dé oplossing
is voor snelle implementaties, performance, customer loyalty en
gebruiksgemak. Applix overtreft hiermee de concurrentie in Business
Intelligence, zoals Microsoft, Oracle, Hyperion, Cognos, MicroStrategy,
Business Objects en Brio. In The OLAP Survey, het grootste onderzoek
over Business Intelligence dat tot nu toe is uitgevoerd, concludeert het
marktonderzoeksbureau Survey.com eveneens dat Applix iTM1 bij
ondernemingen het snelst toegevoegde waarde oplevert.
"Applix iTM1 komt goed uit The OLAP Survey naar voren. De gebruikers
waren bovengemiddeld loyaal, waren van plan meer licenties aan te
schaffen, hadden een zeer laag aantal licenties nog niet in gebruik en
de projecten hadden een hoog succes- gehalte," zegt Nigel Pendse, auteur
van The OLAP Survey. "Dit resultaat bevestigt ander productonderzoek
waaruit blijkt dat Applix iTM1 buitengewone performance en gemak biedt
voor interactieve analyses. Geen van de concurrenten van Applix kan aan
de prestaties van Applix iTM1 tippen."
Voor The OLAP Survey hebben wereldwijd 644 gebruikers van Business
Intelligence-applicaties elf aanbieders gerangschikt op implementatie,
performance en algehele tevredenheid over de Business
Intelligence-producten.
Applix iTM1: snelle rollouts, performance, customer loyalty en
gebruiksgemak
Applix iTM1 overtreft zijn concurrenten in de volgende categorieën:
· Rollout-periode: volgens de respondenten is Applix iTM1 de oplossing
die het snelst kan worden uitgerold. Bij 82 procent van de ondernemingen
is de initiële uitrol van iTM1 in zes maanden afgerond. Daarentegen
draaide 73 procent van de OLAP-oplossingen van Microsoft en slechts 56
procent van Oracle Express binnen een halfjaar. Klanten van Applix
waardeerden de implementatiesnelheid van Applix twee keer zo vaak als
andere respondenten. Vijftig procent van de onderzochte Applix
iTM1-gebruikers haalde als belangrijkste reden voor aankoop aan dat
Applix het snelste bewijst dat de applicatie voor ondernemingen
toegevoegde waarde oplevert. Dit in vergelijking met 20,8 procent voor
de andere aanbieders.
De reputatie van Applix iTM1 als oplossing voor een snelle en relatief
goedkope uitrol kwam ook naar voren in andere bevindingen uit The OLAP
Survey.
- Lage bestedingen voor externe consultancy: het gemiddelde voor Applix
iTM1-gebruikers was US$ 61.590. Dit is minder dan de helft van de
gemiddelde kosten voor consultancy, namelijk US$ 139.801.
- Laag 'shelfware' ratio: slechts 19 procent van Applix iTM1-licenties
was inactief. Dit in vergelijking met een surveygemiddelde van 39
procent. Het 'shelfware' ratio is in het onderzoek gedefinieerd als de
verhouding softwarelicenties die na aankoop ongebruikt blijven.
· Performance: uit het onderzoek blijkt dat Applix iTM1 met het laden en
opbouwen van modellen twaalf keer sneller is dan MicroStrategy en
Essbase, acht maal sneller dan Oracle Express en meer dan twee keer zo
snel als Microsoft Analysis Services. De tijd voor laden en opbouwen is
gedefinieerd als de tijd die de hercalculatie van een businessmodel in
beslag neemt wanneer nieuwe data zijn geladen of de inputgegevens
'on-the-fly' zijn veranderd. Ander bewijs van de ongeëvenaarde kracht
van iTM1 is dat 92 procent van de klanten van Applix aangeeft dat de
performance de reden was om Applix iTM1 aan te schaffen, in vergelijking
met een gemiddelde van 49,9 procent van alle andere aanbieders.
· Customer loyalty: The OLAP Survey concludeert dat de gebruikers van
Applix iTM1 het meest loyaal zijn, gemeten als de intentie om nieuwe
licenties te kopen. 75 procent zegt dat zij van plan is om meer Applix
iTM1-licenties te kopen, in tegenstelling tot het onderzoeksgemiddelde
van 53 procent.
· Gebruiksgemak: 67 procent van de respondenten die Applix iTM1 heeft
gekocht, gaf gebruiksgemak aan als een van de belangrijkste
selectiecriteria. Dit is eveneens het hoogste percentage van het
onderzoek. Daarentegen werd slechts 43,3 procent van alle andere
producten bij het selectiecriterium gebruiksgemak aangehaald.
"Wij zijn zeer ingenomen met onze hoge scores in dit prestigieuze onderzoek," zegt Alan Goldsworthy, president en CEO van Applix. "Onze klanten hebben ons door de jaren heen veel feedback gegeven over hoe Applix iTM1 hen geholpen heeft bij het managen van hun business op een beter meetbare manier. The OLAP Survey bevestigt deze feedback."
Een Engelstalige samenvatting van de ranking van Applix in The Olap
Survey staat op:
http://ftp.applix.com/Attachments\00\00\00\21\content_document_2101_olap_survey_tm1_findings.doc
Over Applix iTM1
Applix iTM1 is het toonaangevende technologische platform voor een
pakket dat bestaat uit planning, reporting en analyse. Applix iTM1
ondersteunt wereldwijd besluitvormers voor de verbetering van hun
bedrijfsresultaat. Dankzij realtime planning krijgen zij 'insight on
demand'.
Over Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en
analytische CRM. De operationele en analytische CRM-oplossingen
ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale
bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk.
Bedrijven hebben real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor
zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven
én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door
flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe
bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in
de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen.
Applix B.V., verantwoordelijk voor de Benelux, is in Leusden gevestigd.
Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en
Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2.600 klanten. Meer
informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.
###
Ingezonden persbericht