Blauw New Media
----------- PERSBERICHT ----------------
Blauw zet groeitrend door en realiseert een groei van 9% in netto
omzet over 2001 en verbetering van het bedrijfsresultaat
De bruto omzet van Blauw Group is, ten opzichte van 2000, in 2001 met
ruim 7% gegroeid, tot 7,3 miljoen, waarbij naast de uitbreiding van de
marktpositie in de traditionele marktgebieden als ICT/telecom,
financiële dienstverlening en e-business, de resultaten in nieuwe
speerpuntmarkten (waaronder overheid/non-profit) en nieuwe producten
(waaronder Opinieland, Reputatie Quotiënt en diverse call-center
diensten) aan de groei hebben bijgedragen. Door de steeds verder
toenemende inzet van datacollectie via online panels
(www.opinieland.nl ) is de netto omzet ten opzichte van 2000 harder
gegroeid (+9%) dan de toename in bruto omzet.
Ondanks een aanpassing in de organisatie structuur van Blauw Research
in oktober 2001, waarbij Blauw Research is ingedeeld in vier Business
Units (Blauw Geïnitieerde Produkten, Beleid & Strategie, Marketing
Research en Kwalitatief Onderzoek), ondersteund door een Service
Bureau en een team van Markt Managers en een aanzienlijke investering
in de ontwikkeling en exploitatie van online onderzoek is het
bedrijfsresultaat met ruim 0,26 miljoen verbeterd en is het jaar 2001
winstgevend afgesloten.
Over 2002 verwacht Blauw wederom een sterke toename in groei van de
omzet, waarbij de in 2001 ingezette optimalisatie, zal resulteren in
een sterke toename van het bedrijfsresultaat, in zowel absolute zin
als in relatie tot de omzet.
---
Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lejo Duivenvoorde
lejod@blauw.com
0031-10-4000900
Blauw Research BV
Over Blauw: Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in
Nederland met 90 medewerkers en een omzet van 7 mln. Euro. Internet
staat centraal in de strategie van Blauw, een full-service
onderzoekspartner op het gebied van klant- en medewerkerrelaties,
corporate image, merk-, en communicatievraagstukken en (nieuwe) media.
Blauw is vooral actief in de IT-markt, telecommunicatie, financiële
services en e-business.
Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele
informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de
informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat
de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de
informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder
voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2001