Ingezonden persbericht
TIBCO SOFTWARE INTRODUCEERT INTEGRATIE-OPLOSSING VOOR KLANTINFORMATIESYTEMEN BIJ NUTSBEDRIJVEN
TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven biedt een volledige integratie-oplossing voor CIS en Siebel eEnergy CRM systemen
26 maart 2002 - TIBCO Software Inc. heeft TIBCO® Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven aangekondigd, een volledige integratie- en Business Process Management (BPM) oplossing waarmee TIBCO tegemoet komt aan de specifieke klantmanagementbehoeften van nutsbedrijven. TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven werd samen met zakelijke partners en klanten ontwikkeld. Het biedt een 'out-of-the-box' integratie tussen Siebel eEnergy en Customer Information Systems (CIS) en geeft customer service medewerkers in een call center een consistent en uitgebreid overzicht van alle klantinformatie.
TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven is een uniek softwarepakket om nutsbedrijven een geïntegreerde customer service oplossing te bieden. Door 'out-of-the-box' integratie tussen Siebel eEnergy en CIS Systemen, zoals SAP's IS-U/CCS, vereenvoudigt de oplossing de snelle introductie van nieuwe bedrijfsprocessen en reduceert het de kosten van applicatie-upgrade en -migratie. TIBCO Real-Time Customer Service werd gebouwd op TIBCO® BusinessWorks, een robuust en gebruiksvriendelijk platform waarmee bedrijven snel complexe integratie-uitdagingen kunnen oplossen en 'cross-platform' webservices voor nieuwe en legacy systemen kunnen realiseren.
Door de snelle deregulering van de energiemarkt en de toegenomen concurrentie moeten nutsbedrijven hun klantrelaties verstevigen. Om de hoogst mogelijke klanttevredenheid te kunnen bieden, zijn nutsbedrijven op zoek naar 'best practices' om belangrijke klanten binnen te halen en te behouden. Daarnaast implementeren ze effectieve marketing-, sales- en customer service technieken in al hun communicatiekanalen. Om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, levert TIBCO de energiemarkt toonaangevende business integratie-oplossingen en ontwikkelen partners zoals Siebel producten die speciaal op de behoeften van energieleveranciers zijn afgestemd.
TIBCO levert robuuste business integratie-oplossingen aan meer dan 50 energieklanten wereldwijd. Met TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven komen de business integratievoordelen binnen het bereik van een nog breder segment van de energiemarkt aangezien hun integratie-uitdagingen met een eenvoudigere aanpak kunnen worden opgelost. Energiebedrijven die in CRM systemen hebben geïnvesteerd, kunnen de return-on-investment (ROI) van hun IT uitgaven aanzienlijk verhogen door hun niet-compatibele systemen met elkaar te verbinden en efficiënter te reageren op vragen van klanten.
"TIBCO is een toonaangevende enterprise application infrastructure (EAI) vendor binnen de energiesector en we hebben met hen samengewerkt om nutsbedrijven een kwalitatief hoogwaardige customer relationship managementoplossing te bieden," zei Jim McCray, General Manager Siebel eEnergy van Siebel Systems. "Klanten kunnen erop vertrouwen dat deze integratie-oplossing zal resulteren in een lagere 'total cost of ownership', het gebruik van bestaande legacy systemen en een snelle implementatie van nieuwe applicaties."
"Met TIBCO Real Time Customer Service voor Nutsbedrijven bieden we de energiesector een toonaangevende BPM oplossing voor volledig klantbeheer," zei Rene White, Vice President Marketing van TIBCO Software. "Uiteindelijk draait TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven om de zakelijke voordelen. Door het integreren van front-office en back-office systemen en het versnellen van nieuwe bedrijfsprocessen, krijgen klanten van nutsbedrijven een optimale service tegen lagere kosten."
TIBCO deelt veel grote energieklanten met Siebel Systems, zoals British Gas, ChevronTexaco, e.On, Essent, Gas de Portugal, National Power, Powergen, Reliant, RWE, Shell Energy Services, TXU Europe en Williams Energy.
(504 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
TIBCO Real-Time Customer Service voor Nutsbedrijven geeft klanten de mogelijkheid om:
S In een gedereguleerde markt het klantbehoud te verhogen;
S Binnen alle kanalen consistente, nauwkeurige en eenmalige klantregistratie en -informatie te garanderen;
S Vragen van klanten sneller te beantwoorden;
S Bestaande IT-investeringen in CIS en andere systemen te gebruiken waardoor de Total Cost of Ownership (TCO) kan worden gereduceerd;
S Het dubbel invoeren van gegevens in een call center te reduceren;
S De infrastructuur te implementeren die de 'self-care' van klanten kan promoten;
S Betere beslissingen te nemen door het vastleggen en rapporteren van belangrijke performance indicatoren (KPI's). Op basis hiervan kunnen de belangrijkste klantonderwerpen worden geïdentificeerd en de marketing-, 'up-sell'- en 'cross-sell' mogelijkheden worden vastgesteld;
S De trainingstijd te versnellen door het gebruik van één desktopwerkplaats;
S Flexibiliteit en schaalbaarheid te bieden door objecten opnieuw te gebruiken,
S De implementatietijd voor nieuwe workflows en applicatieversies te versnellen.
Over TIBCO BusinessWorks
TIBCO BusinessWorks is een gebruiksvriendelijke, gecombineerde aanpak voor het implementeren van een business integratie-oplossing waardoor TIBCO's bewezen technologie en toonaangevende marktpositie op het gebied van totale business integratie voor een bredere markt toegankelijk wordt. TIBCO BusinessWorks, de nieuwste toevoeging aan de TIBCO ActiveEnterprise® productfamilie is een omvangrijk en gebruiksvriendelijk platform waarmee bedrijven hun integratie-uitdagingen snel en in hapklare brokken kunnen aanpakken. TIBCO BusinessWorks is ook de eerste oplossing die uitgebreide, 'cross-platform' webservices mogelijk maakt voor nieuwe en legacy systemen, inclusief interne applicatie- en bedrijfsprocesintegratie en real-time monitoring en beheer. Webservices zijn de volgende fase in een op standaarden gebaseerde communicatie via het internet die eenvoudige interacties tussen business units, handelspartners en klantendiensten beloven. Met webservices kunnen bedrijven de kosten van bedrijfstransacties reduceren, time-to-market versnellen, flexibiliteit verhogen en hun efficiëntie verbeteren.
Over TIBCO Software Inc.
TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX) is een toonaangevende leverancier van totale business integratie-oplossingen die bedrijven van infrastructuursoftware voorziet, waarmee ze hun bedrijfssystemen naadloos en in real-time kunnen integreren. De TIBCO technologie werd in eerste instantie gebruikt om Wall Street te digitaliseren en is vervolgens door verschillende industrieën overgenomen waaronder financiële dienstverlening, telecommunicatie, elektronische handel, transport en logistiek, productie en energie. TIBCO's wereldwijde klantenbestand omvat 1400 klanten zoals NEC, Dynegy, BP, eBay, US Bank, The Limited, Delta Air Lines, Philips, AT&T, Pirelli, Yahoo!, Cisco Systems en in de Benelux klanten als Proximus, KPN, Philips, Belgacom en Interbrew. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd in Palo Alto, Californië. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: www.tibco.com
TIBCO, the TIBCO logo, The Power of Now, TIBCO Software, TIBCO ActiveEnterprise and TIBCO ActivePortal are trademarks or registered trademarks of TIBCO Software Inc. in the United States and/or other countries. All other product and company names and marks mentioned in this document are the property of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.
# # #
Legal Notice Regarding Forward-Looking Statements: This release contains forward-looking statements regarding TIBCO's business, customers, markets served or other factors including the ability of products to meet customers expectations, needs, or perform as described that may affect future earnings or financial results. Our actual results could differ materially from such forward-looking statements. Reasons for why actual results could differ materially include if the products are unable to successfully meet customers expectations, needs, or perform as described. Additional information concerning factors that could cause our actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements can be found in TIBCO Software's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"), including but not limited to its most recent reports on Forms 10-Q and 10-K filed with the SEC on October 5, 2001 and January 30, 2002, respectively, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements including limited independent operating history, history of losses, unpredictability of future revenue, dependence on a limited number of customers, relationship with Reuters Group PLC, rapid technological and market changes, risks associated with infrastructure software and volatility of stock price. Copies of filings made with the SEC are available through the SEC's electronic data gather analysis and retrieval system (EDGAR) at www.sec.gov. TIBCO assumes no obligation to update the forward-looking statements included in this document.
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
PERSBERICHT
Contactpersoon:
Jane Timmermans
LEWIS
Tel: +31 (0) 43 3566956
janet@lewispr.com