Ingezonden persbericht
Kostenreductie door klantgerichtheid
NIJMEGEN, 20020325 -- - The Customer Care Company, toonaangevend op het gebied van klantstrategieën en klantgerichtheid binnen de industrie, heeft een methodiek ontwikkeld waardoor klantgerelateerde kosten worden gereduceerd, de markteffectiviteit wordt vergroot en de klantgerichtheid wordt verbeterd.
"Bij meerdere klanten zijn door verbeteringen in de klantgerichtheid aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd. Door bijvoorbeeld de kennis in de organisatie te bundelen worden stappen in verkoopprocessen terugbracht van dagen naar uren. Hierdoor worden klanten sneller en beter bediend, de verkoopkosten gereduceerd en doorlooptijden verkort", aldus Matthias Meijer, directeur van The Customer Care Company.
Door teruglopende omzetten, ketenintegratie en de nieuwe ISO normering heeft The Customer Care Company speciaal voor de industrie een methodiek ontwikkeld waarmee klantgerichtheid meetbaar wordt gemaakt. Via een elftal perceptiefactoren worden de ervaringen van klanten over leveranciers inzichtelijk. "Door met klanten hierover te praten krijgt de leverancier externe rechtvaardiging voor de noodzakelijke veranderingen binnen het bedrijf", volgens Meijer.
Ingezonden persbericht