Hoofd Bedrijfschap Ambachten
Vervolg promotiecampagne voor de bakkerij
Het bakkersvak, dan ben je lekker bezig". Dat is de nieuwe slogan van
de promotiecampagne van het bakkersvak, die in februari van start is
gegaan. Het doel van de campagne is informeren, enthousiasmeren en
werven van jongeren voor het vak. Jongeren worden geïnformeerd over de
diversiteit en het toekomstperspectief van het vak. Deze campagne is
het vervolg van de vorig jaar opgezette promotiecampagne "Een carrière
in de bakkerij". Een belangrijk onderdeel van de vervolgcampagne is
een interactieve cd-rom met een promotiefilm over de bakkerij.
Een belangrijk deel van de middelen is gericht op vmbo-leerlingen die
in het 2e jaar de beroepskeuzelessen volgen. Tijdens deze les kan de
leerling aan de slag met een interactieve cd-rom. Deze cd-rom, die
begint met de promotiefilm, kan ook op bijvoorbeeld open dagen van
scholen en bakkerijen gebruikt worden.
Alle vmbo-scholen ontvangen naast de cd-rom ook enkele recepten voor
de invulling van een praktijkles, waaraan ook nog een wedstrijd
verbonden is. Verder bestaat de campagne uit een boomerangkaart,
advertenties en posters. Tevens wordt de internetsite
www.bakkersvak.nl in een nieuw jasje gestoken.
(Nederlands Bakkerij Centrum, februari 2002)
---