Hoofd Bedrijfschap Ambachten

Vervolg promotiecampagne voor de bakkerij

Het bakkersvak, dan ben je lekker bezig". Dat is de nieuwe slogan van de promotiecampagne van het bakkersvak, die in februari van start is gegaan. Het doel van de campagne is informeren, enthousiasmeren en werven van jongeren voor het vak. Jongeren worden geïnformeerd over de diversiteit en het toekomstperspectief van het vak. Deze campagne is het vervolg van de vorig jaar opgezette promotiecampagne "Een carrière in de bakkerij". Een belangrijk onderdeel van de vervolgcampagne is een interactieve cd-rom met een promotiefilm over de bakkerij.

Een belangrijk deel van de middelen is gericht op vmbo-leerlingen die in het 2e jaar de beroepskeuzelessen volgen. Tijdens deze les kan de leerling aan de slag met een interactieve cd-rom. Deze cd-rom, die begint met de promotiefilm, kan ook op bijvoorbeeld open dagen van scholen en bakkerijen gebruikt worden.
Alle vmbo-scholen ontvangen naast de cd-rom ook enkele recepten voor de invulling van een praktijkles, waaraan ook nog een wedstrijd verbonden is. Verder bestaat de campagne uit een boomerangkaart, advertenties en posters. Tevens wordt de internetsite www.bakkersvak.nl in een nieuw jasje gestoken.

(Nederlands Bakkerij Centrum, februari 2002)

---