Ingezonden persbericht
IBERIA KIEST BROADVISION e-TRAVEL VOOR HET INRICHTEN VAN HAAR WEBSITES
- De Spaanse voorloper in de reisindustrie gaat kosten besparen en versterkt
leiderschap met selfservice reistoepassing
Madrid - Houten, 25 maart 2002 - Luchtvaartmaatschappij Iberia en
BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende
leverancier van enterprise selfservice applicaties, maken vandaag bekend dat
BroadVision's nieuwste versie van e-Travel wordt ingezet voor de wereldwijde
ondersteuning van de volgende generatie websites van Iberia. BroadVision
e-Travel is ontwikkeld in samenwerking met Amadeus (Madrid: AMS),
toonaangevend reisreserveringen en -technologie aanbieder.
Tijdens het huidige economische klimaat kan e-commerce luchtvaartmaatschappijen belangrijke groeimogelijkheden bieden en eveneens strategisch van belang zijn door kostenbesparingen te realiseren. BroadVision e-Travel, onderdeel van BroadVision's enterprise selfservice applicatie suite, biedt luchtvaartmaatschappijen zoals Iberia voordelen door reductie van ontwikkelingskosten, versnellen van de totale 'time-to-market' en uitbreiding van hun differentiatie op de online markt.
Aansluitend op hun succesvolle marktpenetratie met e-Travel Planitgo
(voorheen Amadeus 1a-Res) een webgebaseerde boekingstoepassing, was Iberia
op zoek naar een geïntegreerd, schaalbaar en dynamisch platform om content,
speciale aanbiedingen en gepersonaliseerde e-marketing programma's te
managen. Door gebruik van BroadVision e-Travel is Iberia nu in staat om op
dynamische wijze analyses te doen en een passend antwoord te formuleren op
het klik- en aankoopgedrag van haar klanten. Iberia's site managers kunnen
nu in real-time de juiste aanbieding aan het juiste profiel hangen, doordat
ze gebruik maken van BroadVision's verregaande personalisatie
functionaliteiten.
De e-commerce strategie die Iberia heeft gevolgd, heeft ze tot de Europese
top van online verkoop en service aanbieders gebracht. Degenen die hier echt
van profiteren zijn echter Iberia's klanten. Zij hebben toegang tot
kwalitatief zeer hoogstaande service en ervaren het voordeel door
vluchtreserveringen te kunnen maken tegen zeer concurrende prijzen.
Recente veranderingen in de industrie hebben er toe geleid dat de
luchtvaartmaatschappij zich verder moet aanpassen. Het gebruik van
BroadVision e-Travel voor management van vooruitstrevende technologieën
(Iberia.com, Customer Relationship Management, Iberia.Plus) en integratie
van traditionele instrumenten (call center, luchthaven, on-board en
post-sales services) zorgt ervoor dat Iberia een nieuwe relatie met haar
klanten ontwikkeld en dat is de sleutel voor het toekomstige succes van
webretailers.
BroadVision e-Travel is de eerste applicatie in zijn soort, die snel en
kostenefficiënt zowel een nieuwe generatie zakelijke internet
reisoplossingen als vakantie- en vrijetijd internet reisoplossingen kan
aanbieden. Het geeft reisaanbieders een omgeving om online toepassingen te
bouwen, die iedere individuele klant een gepersonaliseerd aanbod doet,
gebaseerd op reisverleden en profiel. Dit resulteert in niet eerder
vertoonde omzetcijfers, herhaalaankopen en winstniveaus.
"Ons doel is om een unieke gepersonaliseerde ervaring voor iedere klant te
bieden. BroadVision e-Travel was de beste applicatie om snel en
kostenefficiënt onze groeidoelen te bereiken en tegelijkertijd onze
differentiatie te behouden", zegt Felix García Viejobueno, Senior Vice
President Customer Relationship Management van Iberia. "Wij zijn er zeker
van dat onze investering in BroadVision e-Travel het mogelijk maakt om mee
te groeien met een toenemende vraag, uit te breiden in nieuwe landen en op
termijn ons marktaandeel te vergroten door ons gevarieerde aanbod in
vakantie- en vrijetijd reisoplossingen."
Jérôme Destors, Director, Travel Suppliers, Agencies en Portals van e-Travel
zegt, "We zijn enorm blij dat Iberia gekozen heeft voor onze gezamenlijk
ontwikkelde technologie. Dit bevestigd dat wij een goed keuze gemaakt hebben
door oplossingen te ontwikkelen, die een realistisch en kosteneffectief
migratie pad voor toonaangevende luchtvaartmaatschappijen hebben."
"Het geeft een goed gevoel te weten dat Iberia voor BroadVision e-Travel
heeft gekozen, als basis voor het uitdragen van hun wereldwijde e-business
strategie", voegt Chris Grejtak, Chief Marketing Officer bij BroadVision,
toe. "Iberia heeft twee kritieke doestellingen; het uitbreiden van de
relatie met hun klanten en tegelijkertijd het reduceren van operationele
kosten. Wij kijken er naar uit om deze doelen samen met hen te realiseren en
hun succes verder te vergroten."
Over Iberia
Iberia is internationaal luchtvervoersbedrijf met vestigingen in 39 landen
en vliegt op ongeveer 100 luchthavens. De maatschappij heeft een vloot van
meer dan 200 vliegtuigen, die dagelijks zo'n 1000 vluchten wereldwijd
uitvoeren. Iberia heeft ruim 28.000 medewerkers. In 2001 vervoerde Iberia 30
miljoen passagiers en 224.000 ton vracht. In dat jaar bedroeg de omzet 4.700
miljoen euro, goed voor een winst van 53,1 miljoen euro.
Naast het vervoeren van passagiers en vracht, richt Iberia zich ook op internationale bedrijven in sectoren als: vliegtuigonderhoud, luchthaven assistentie, computersystemen, catering en touristische uitstapjes. Iberia is mede-oprichter en bezit momenteel 18,28 procent van de aandelen van Amadeus. Als wereldwijde maatschappij is Iberia betrokken bij een van de belangrijkste internationale luchtvaart allianties: oneworld.
Over e-Travel
e-Travel, de e-commerce business unit van Amadeus Global Travel Distribution
SA, is de toonaangevende aanbieder van online reistechnologie. Het biedt
e-commerce oplossingen voor vliegmaatschappijen, bedrijven, reisbureaus,
andere online reisaanbieders, en is toegewijd aan het succes van haar
klanten op het net. e-Travel bedient klanten in 90 landen, inclusief
bedrijven zoals Airbus, Daimler Chrysler, Gateway, Inc., Ingersoll-Rand
Company, Oracle Corporation en Philip Morris Companies. Daarnaast maken
reisaanbieders als Air France, Iberia Qantas en online reisbureau Opodo
gebruik van e-Travel.
Moederbedrijf Amadeus Global Travel Distribution SA is een toonaangevend
wereldwijd distributie systeem en technologie aanbieder, die tegemoet komt
aan marketing, sales en distributie wensen van de reis- en
touristenindustrie.
Voor meer informatie kijk op: www.e-travel.com
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde organisaties gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Voor meer informatie kijk op: www.broadvision.com.com
Noot voor de redactie (