CONCEPT3
Reclame is kunst
Hoofddorp
Galerie De Meerse presenteert Art in Ads. Diverse prominenten uit de
kunst- en reclamewereld laten zien welke reclame als kunst gezien kan
worden. Van 22 maart tot 20 april zijn in de Galerie De Meerse
reclames te zien die zo bijzonder zijn dat ze als kunst gezien kunnen
worden. Onder andere Wim van Krimpen (directeur gemeente museum Den
Haag), Eric Kessels (KesselsKramer), Frans Haks (voormalig directeur
van het Groninger Museum) en Peter de Boer (ex directielid Saatchi &
Saatchi) stuurden reclames in en voorzagen hun inzending van
commentaar of stuurden commentaar in en voorzagen deze van reclame.
Prominenten uit de kunst-en reclamewereld hebben voor Art in Ads
reclames geselecteerd die uit een samenvoeging van verschillende
creatieve disciplines bestaan. Wanneer elke discipline afzonderlijk
van het hoogste niveau is en perfect op elkaar aansluit, stijgt de
reclame uit boven de benodigde functionaliteit. De reclame krijgt een
aureool van autonomiteit en kunst, hoewel het in oorsprong een dienend
karakter had.
'Art in Ads' laat met video's, foto's, prints, billboards en websites
zien dat reclame kunst kan zijn. De expositie loopt van 22 maart tot
20 april 2002 in Galerie De Meerse, Raadhuisplein 3, 2132 TZ Hoofddorp
(tien minuten van schiphol, volg de bordjes DE MEERSE). Op vrijdag 22
maart wordt de tentoonstelling vanaf 16.00 uur feestelijk geopend met
hapjes, drankjes en muziek (DJ Otto Normalverbraucher uit Berlijn).
De Galerie is geopend van woensdag tot en met zaterdag van 12.00-17.00
uur. Groepen op afspraak: 023-5625253
Galerie De Meerse
Noot voor de pers:
Op www.art-in.nl treft u een perskit aan waar tekst en afbeeldingen
voor publicatie te downloaden zijn. Voor vragen kunt u contact opnemen
met Galerie De Meerse, contactpersoon Sander Boschma op nummer 023 -
562 52 53 of mobiel op 06 - 22 98 74 83.
20 mrt 02 15:03