CONCEPT3

Galerie De Meerse toont Art in Ads, kunst in reclame

Hoofddorp
Soms is reclame meer dan reclame alleen. Advertenties of spotjes kunnen zo bijzonder zijn, dat ze ook als kunst beschouwd kunnen worden. Tijdens de tentoonstelling 'Art in Ads' in Galerie De Meerse geven video's, websites, posters en billboards een beeld van reclame die door reclamemakers gezien wordt als kunst. Op vrijdag 22 maart wordt de tentoonstelling vanaf 16.00 uur feestelijk geopend met muziek, dans, eten, drinken en auto's.

Verscheidene prominenten uit de kunst- en reclamewereld is gevraagd reclame-uitingen aan te leveren die volgens hen kunst zijn. Dit levert een gevarieerde tentoonstelling op. Wim van Krimpen (Directeur Haags Gemeente Museum) ziet de Lingens Lemon als videokunst, Eric Kessels (reclamebureau KesselsKramer) stuurde o.a. de Hansje Brinker campagne in, Peter de Boer (ex directielid Saatchi & Saatchi) zocht en vond de reclames met name in Japan. Frans Haks (voormalig directeur Groninger Museum) laat zijn licht schijnen over schoenreclames, Rob Floor (Copywriter) diepte een oude Citoën reclame op, Ray Christian (Fotograaf) heeft iets met schaars geklede dames om maar een paar voorbeelden aan te geven. Het complete overzicht is vanaf de opening op 22 maart terug te vinden op de Art in... website, www.art-in.nl.

Vorig jaar stond Art in... in het teken van kunst in videogames, dit jaar wordt er dus aandacht geschonken aan kunst in reclame. In het schemergebied tussen kunst en reclame werken kunstenaars die kunst maken als reclame voor zichzelf en wordt reclame gemaakt die zich voordoet als kunst. Maar in Galerie De Meerse staat juist alledaagse reclame centraal. Alledaagse reclame die zo bijzonder is dat hij (ook) als kunst gezien kan worden; Art in Ads.
Art in Ads is te zien van 22 maart tot 20 april 2002 in Galerie De Meerse, Raadhuisplein 3, 2132 TZ Hoofddorp (tien minuten van schiphol, volg de bordjes DE MEERSE). De Galerie is geopend van woensdag tot en met zaterdag van 12.00-17.00 uur. Groepen op afspraak: 023 - 562 52 53

Hoofddorp, 10 maart 2002
Galerie De Meerse