Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

webMethods benoemt Chief Customer Officer en lanceert Global Customer Services-groep

Amsterdam - 21 maart 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend leverancier van integratiesoftware, heeft twee nieuwe groepen opgericht die er aan moeten bijdragen dat klanten de webMethods-oplossingen succesvol kunnen implementeren en gebruiken. De Customer Relations-groep, geleid door Garland Hall, chief customer officer, en de Global Customer Services-groep, geleid door Chris Barbin, senior vice president, Global Customer Services, zullen webMethods' focus op het succes van haar klanten voortzetten en innovatieve klantgerichte programma's bieden.

"webMethods heeft een reputatie op het gebied van succesvolle toepassingen bij klanten," zegt David Mitchell, chief operating officer van webMethods. "We gebruiken dit fundament om de toegevoegde waarde die we onze klanten bieden verder te vergroten. Samen zullen Garland en Chris complementaire programma's ontwikkelen om klanten te helpen hun bedrijfsdoelstellingen te halen middels innovatieve integratieoplossingen."

Customer Relations-groep: garandeert succes bij klanten

Als chief customer officer rapporteert Garland Hall direct aan Phillip Merrick, webMethods' oprichter en CEO. Hij is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van innovatieve programma's die er toe bijdragen dat klanten een positieve ervaring hebben met webMethods. In eerste instantie zal de groep een verbeterd, end-to-end Customer Lifecycle-programma introduceren, dat prospects en klanten een gedetailleerd plan biedt van kritieke technische mijlpalen. Het team zal regionale, nationale en wereldwijde gebruikersgroepen faciliteren en zal daarnaast een externe consultant inhuren om een diepgaand en onafhankelijk klanttevredenheids-onderzoek uit te voeren. webMethods is de eerste integratieleverancier die op deze schaal een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren.

Global Customer Services: verantwoordelijk voor technisch succes

Als senior vice president Global Customer Services rapporteert Chris Barbin aan David Mitchell. De groep moet klanten alles bieden wat ze nodig hebben om webMethods' integratieoplossingen succesvol te implementeren en te onderhouden. Hieronder vallen professional services, wereldwijde opleidingsfaciliteiten, technische diensten en certificeringprogramma's. De groep zal ook actief samenwerken met webMethods' systeemintegratie- en technologiepartners om complete servicepakketten aan te bieden die de klant een betere gebruikerservaring bieden en het succes van strategische integratie-initiatieven vergroten.

Global Customer Council

De genoemde initiatieven van webMethods om klanten een stem te geven binnen de onderneming passen in de traditie van het bedrijf om de dialoog met klanten aan te gaan. Zo werd afgelopen maand webMethods' jaarlijkse Global Customer Council gehouden in San Jose, Californië. Tijdens dit tweedaagse evenement worden klanten ingelicht over de richting van webMethods' productontwikkeling en krijgen zij de kans om hieraan sturing te geven. Uit de Benelux waren onder meer Casema, DSM en BNL ICIQuest vertegenwoordigd.

Meer informatie over de services die webMethods haar klanten biedt is beschikbaar op www.webmethods.com/support_services .

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten, waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision, Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jolanda Prins
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jolanda.prins@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl