Ingezonden persbericht
Ascom speelt met Unified Messaging System in op trend naar efficiency
voor drukke medewerkers
Fax, e-mail en telefoon voor mobiele medewerkers eenvoudig te bereiken
Utrecht, 18 maart 2002 - Efficiency is belangrijk in het drukke bestaan
van veel medewerkers. Ascom PBX, leverancier van
telecommunicatiesystemen voor het midden- en kleinbedrijf, heeft daarom
het Ascom Unified Messaging System ontwikkeld. Hiermee kan een
medewerker die onderweg is of achter een vaste pc zit met één programma
snel en efficiënt faxen, e-mails en voicemails ontvangen en versturen.
Onderzoek van Captaris en Comgroup heeft aangetoond dat Unified Messaging mobiele werknemers een tijdsbesparing van 70% oplevert. Het Unified Messaging System van Ascom is volledig geïntegreerd in het Ascotel systeem en biedt daarmee een volledig klantgerichte oplossing. Deze oplossing is schaalbaar en biedt de klant de mogelijkheid om eigen applicaties te ontwikkelen of af te stemmen op de eigen behoeften.
Efficiënt voor mobiele werknemers
"Het voordeel van dit systeem is dat een gebruiker op efficiënte wijze
toegang tot boodschappen heeft, zowel op kantoor als onderweg," aldus
Sjoerd de Jong, business unit manager van Ascom. "Telefoneren naar
kantoor om te vragen of een fax al is binnengekomen is daarmee verleden
tijd." Deze efficiëntere werkwijze leidt ook tot een kostenbesparing
door toenemende productiviteit en het feit dat slechts één omgeving
beheerd hoeft te worden in plaats van meerdere. Naast kostenbesparing
verbetert ook de interne en externe communicatie aanzienlijk. De Jong:
"Het is nu mogelijk om als antwoord op een voicemail van een collega of
een klant een reply e-mail te sturen omdat ook de voicemail als e-mail
wordt weergegeven. Hiermee heb je alle communicatie (fax, e-mail en
voicemail) over een bepaald project bij de hand."
Integratie met andere systemen
Het systeem biedt integratie van voicemail, fax en e-mail in Microsoft
Outlook of Lotus Notes (V5.0) en is gebouwd op een open standaard
platform. Hiermee is het systeem uitstekend te combineren met andere
technologieën, zoals CRM-pakketten. Door middel van nummerweergave (CLI)
en doorkiesinformatie (Ddi) presentaties en screen pop ups wordt de
bediening nog eenvoudiger en duidelijker. Ascom Call Center en Unified
Messaging is geschikt voor een NT4 server waardoor volledige integratie
met een bestaande LAN-infrastructuur mogelijk is. Doordat de vorm van de
boodschappen veranderd kan worden van tekst naar stem en vice versa,
kunnen alle boodschappen opgepikt worden door pc, desktop of mobiele
telefoon. Het Unified Messaging System van Ascom is een geavanceerde
communicatieoplossing om gebruikers te ondersteunen.
Ascom PBX
Ascom PBX is een divisie van Ascom en ontwikkelt en verkoopt al meer dan
30 jaar telecommunicatiesystemen voor het midden- en kleinbedrijf. In
Europa heeft Ascom PBX ruim 100.000 Ascotel PBX
(telefooncentrale)systemen geïnstalleerd. In Nederland is Ascom PBX een
bedrijfsonderdeel van Ascom Nira.
Ascom Nira
Ascom Nira (Utrecht), leverancier van communicatie- en
beveiligingssystemen, is onderdeel van de internationale Ascom Groep.
Ascom Nira biedt in Nederland werk aan ruim 280 mensen. Ascom Nira
levert sinds 1947 communicatie- en beveiligingssystemen voor zowel
bedrijven als instellingen in de gezondheids- en extramurale zorg. Ascom
Nira heeft hierin een leidende positie opgebouwd en heeft een jaaromzet
van ruim f 79 miljoen.
Ingezonden persbericht