Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 08-03-2002
Radioreclame Volg je neus naar de warme bakker start 19 maart
Op 19 maart start het tweede jaar van de campagne die voor de
zelfstandige (banket)bakkers wordt gevoerd met de slogan Volg je neus
naar de warme bakker. Via radioreclame op de zenders Sky Radio, Radio
Noordzee en Radio 10 FM zal de consument in vier perioden van twee
weken (in maart, juni, oktober en november) worden gestimuleerd om
brood en banket bij de warme bakker of banketbakker te kopen. In de
campagne is niet alleen de slogan Volg je neus naar de warme bakker
gebruikt, maar er zijn voor de gespecialiseerde banketbakkersbedrijven
ook varianten ontwikkeld met de slogan Volg je neus naar de
banketbakker.
Campagnemailing aan alle zelfstandige (banket)bakkers
Medio maart krijgen alle zelfstandige (banket)bakkersbedrijven een
folder met uitgebreide informatie over de campagne en worden stickers
toegestuurd. De zelfstandige (banket)bakkersbedrijven kunnen meer
stickers, raamstreamers, een cd-rom met standaard advertentiemateriaal
en een cassettebandje met de radiospots gratis bijbestellen.
Dag van de Warme Bakker 2002
Dit jaar zal er ook een Dag van de Warme Bakker worden gehouden in de
Week van het Brood. Deze dag is op woensdag 9 oktober 2002. In de
periode voor 9 oktober worden de consumenten via speciale radiospots
op de Dag van de Warme Bakker geattendeerd.
De campagne Volg je neus naar de warme bakker wordt gevoerd door de
Commissie Detailhandel Brood en Banket van het Hoofdbedrijfschap
Ambachten en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.