Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 08-03-2002

Radioreclame Volg je neus naar de warme bakker start 19 maart

Op 19 maart start het tweede jaar van de campagne die voor de zelfstandige (banket)bakkers wordt gevoerd met de slogan Volg je neus naar de warme bakker. Via radioreclame op de zenders Sky Radio, Radio Noordzee en Radio 10 FM zal de consument in vier perioden van twee weken (in maart, juni, oktober en november) worden gestimuleerd om brood en banket bij de warme bakker of banketbakker te kopen. In de campagne is niet alleen de slogan Volg je neus naar de warme bakker gebruikt, maar er zijn voor de gespecialiseerde banketbakkersbedrijven ook varianten ontwikkeld met de slogan Volg je neus naar de banketbakker.

Campagnemailing aan alle zelfstandige (banket)bakkers Medio maart krijgen alle zelfstandige (banket)bakkersbedrijven een folder met uitgebreide informatie over de campagne en worden stickers toegestuurd. De zelfstandige (banket)bakkersbedrijven kunnen meer stickers, raamstreamers, een cd-rom met standaard advertentiemateriaal en een cassettebandje met de radiospots gratis bijbestellen.

Dag van de Warme Bakker 2002
Dit jaar zal er ook een Dag van de Warme Bakker worden gehouden in de Week van het Brood. Deze dag is op woensdag 9 oktober 2002. In de periode voor 9 oktober worden de consumenten via speciale radiospots op de Dag van de Warme Bakker geattendeerd.

De campagne Volg je neus naar de warme bakker wordt gevoerd door de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het Hoofdbedrijfschap Ambachten en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.