Ingezonden persbericht

TOPCALL richt zich op zijn kerncompetenties binnen bedrijfsapplicaties met nieuwe positionering: "Communication-enabling business processes"

TOPCALL positioneert zich in de Unified Communications-markt en richt zich op bedrijfskritische oplossingen

Wenen/Zaltbommel, 18 maart 2002 -TOPCALL International AG, de Oostenrijkse leverancier van communicatieoplossingen, gaat zich volledig richten op de Unified Communications (UC)-markt. De onderneming - met veel ervaring en een indrukwekkende Fortune-500 klantenlijst - gaat
"Bedrijfskritische UC-oplossingen" leveren. De oplossingen zijn gebaseerd op TOPCALL-technologie en TOPCALL's gecombineerde diensten.

De nieuwe positionering op de UC-markt is een vanzelfsprekend voortvloeisel uit de huidige positie van TOPCALL als top drie leverancier binnen de high-end faxserver-markt. Herbert Blieberger, CEO bij TOPCALL: "We hebben ons ontwikkeld tot leider op de communicatiemarkt door een mix van betrouwbare technologie, creativiteit en deskundigheid op het gebied van projectmanagement. Of het nu gaat om workflow document delivery of spraakgestuurde datatoegang, we zijn als organisatie altijd sterk geweest in het toevoegen van communicatiemogelijkheden aan bedrijfsprocessen. We zijn ervan overtuigd dat de markt en onze klanten de nieuwe mogelijkheden die we nu creëren zullen toejuichen."

Een aantal voorbeelden van bestaande bedrijfskritische UC-installaties bij klanten:

- 'Voice broadcasting' betalingsherinneringen (via text-to-speech) gericht op 'beruchte' accounts, voor betere claimverwerking.

- Interaction Management Solutions, waarmee call centers kunnen worden opgewaardeerd tot 'mixed media contact centers', voor beter klantcontact en betere service.

- 'Voice-enabled' systemen voor informatie op aanvraag met toegang tot databases en applicaties (zoals SAP), waarmee medewerkers betere toegang hebben tot informatie.

- Workflow Messaging Solutions die het mogelijk maken communicatie te stroomlijnen zowel naar als vanuit bedrijfsapplicaties. Daardoor worden bedrijfsprocessen sterk verbeterd en de kosten verlaagd.
- Andere voorbeelden kunnen worden gevonden op de vernieuwde homepage: www.topcall.com.

De nieuwe positionering van het bedrijf binnen de UC-markt omvat een krachtig bedrijfsvoorstel gezien het huidige economische klimaat. Beslissers zoeken namelijk naar nieuwe mogelijkheden om hun bestaande IT-investeringen te benutten. "Investeren in de verbetering van bedrijfsprocessen staat bijna nooit ter discussie", stelt Christoph Stockert, CFO van TOPCALL. "Het is bedrijfsmatig van belang om workflow te stroomlijnen en zodoende de bedrijfskosten te verlagen. Onze technologie is zeer succesvol gebleken op dat gebied en nu richten we onze kunde naar de UC-markt."

TOPCALL verwacht haar aanwezigheid op de UC-markt te vergroten door nieuwe marktbekendheid en echte praktijkvoorbeelden. Peter Lendl, VP of Sales: "De succesfactor voor de UC-markt is kennis te hebben van de werkelijk klantwaarde. Beslissers willen duidelijke voorbeelden met aansprekende waarde-oordelen. Om die boodschap over te brengen hebben we het concept 'Yes, we can - because we've done it' in het leven geroepen. We zetten werkelijke klanttoepassingen om naar duidelijke bedrijfsvoorbeelden die iedereen aanspreken", aldus Lendl. "Specifieke zaken begrijpelijk maken kan moeilijk zijn, dus zullen wij ons richten op meetbare resultaten die bereikt zijn door het toevoegen van communicatiemogelijkheden aan bedrijfsprocessen."

De nieuwe 'corporate message' gaat gepaard met een nieuw corporate logo dat ook te vinden is op de homepage: www.topcall.com. Daar is ook de Showcase Gallery "Yes, we can" te vinden, met daarin verschillende bedrijfskritische UC-oplossingen die reeds zijn geïmplementeerd