Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Aberdeen Group: CRM van Applix vergroot rendement op geïnvesteerd
vermogen
Applix wint twee Aberdeen awards voor beste CRM-implementatie
Leusden, 18 maart 2002 - Aberdeen Group heeft Applix opgenomen in de
Europese top twaalf en de Amerikaanse top tien van de beste
CRM-implementaties in 2001. Applix ontvangt de Europese onderscheiding
'What Works' voor de CRM-implementatie bij Schleswag AG, het op een na
grootste energiebedrijf van Duitsland. Met de implementatie bij AMF
Bowling behaalde Applix een plek in de Amerikaanse top tien. In het
rapport 'What Works: Ten Significant CRM Implementations of 2001'
belicht Aberdeen Group de implementaties die in 2001 zijn geïnitieerd en
in datzelfde jaar een groot rendement op geïnvesteerd vermogen
opleverden.
Efficiënt callcenter
Applix heeft Schleswag AG ondersteund bij de ontwikkeling naar een meer
concurrerende, klantgerichte speler in de gedereguleerde energiemarkt.
Schleswag AG heeft dit doel bereikt door de implementatie van Applix
CRM-oplossing. Deze oplossing biedt een zeer efficiënt callcenter met
escalatiefunctie voor de verwerking van serviceverzoeken en
noodoproepen; 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Overal toegang tot klantinformatie
Bij AMF Bowling, de grootste operator van bowlingcentra in de Verenigde
Staten, heeft Applix in 45 dagen een draadloze CRM-oplossing
geïmplementeerd waardoor de verkoop- en servicemedewerkers altijd en
overal toegang hebben tot klantaccounts.
"Return on Investment' was een belangrijk thema voor de CRM-branche
afgelopen jaar", stelt Denis Pombriant, Research Director bij Aberdeen
Group. "Ons rapport toont de beste CRM-implementaties die concrete
businessvoordelen opleveren. De implementatie van Applix iSales bij AMF
Bowling heeft de effectiviteit van de verkoopmedewerkers aanzienlijk
bevorderd. Dit heeft direct concurrentievoordeel tot gevolg, laag 'cost
of ownership' en een meetbaar rendement op geïnvesteerd vermogen."
Dankzij de implementatie heeft AMF Bowling meer grip op de omzet en de
verkoopprognoses. Het bedrijf beschikt over meer betrouwbare
klantgegevens en een betere cash flow. Ook is de interne communicatie
sterk verbeterd.
Aberdeen Group is een autoriteit in marktanalyses en positionering voor
de informatietechnologiebranche.
Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en
analytische CRM. De operationele en analytische CRM-oplossingen
ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale
bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk.
Bedrijven hebben real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor
zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven
én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door
flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe
bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in
de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen.
Applix B.V., verantwoordelijk voor de Benelux, is in Leusden gevestigd.
Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en
Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer
informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.