Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Aberdeen Group: CRM van Applix vergroot rendement op geïnvesteerd vermogen

Applix wint twee Aberdeen awards voor beste CRM-implementatie

Leusden, 18 maart 2002 - Aberdeen Group heeft Applix opgenomen in de Europese top twaalf en de Amerikaanse top tien van de beste CRM-implementaties in 2001. Applix ontvangt de Europese onderscheiding 'What Works' voor de CRM-implementatie bij Schleswag AG, het op een na grootste energiebedrijf van Duitsland. Met de implementatie bij AMF Bowling behaalde Applix een plek in de Amerikaanse top tien. In het rapport 'What Works: Ten Significant CRM Implementations of 2001' belicht Aberdeen Group de implementaties die in 2001 zijn geïnitieerd en in datzelfde jaar een groot rendement op geïnvesteerd vermogen opleverden.

Efficiënt callcenter
Applix heeft Schleswag AG ondersteund bij de ontwikkeling naar een meer concurrerende, klantgerichte speler in de gedereguleerde energiemarkt. Schleswag AG heeft dit doel bereikt door de implementatie van Applix CRM-oplossing. Deze oplossing biedt een zeer efficiënt callcenter met escalatiefunctie voor de verwerking van serviceverzoeken en noodoproepen; 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Overal toegang tot klantinformatie
Bij AMF Bowling, de grootste operator van bowlingcentra in de Verenigde Staten, heeft Applix in 45 dagen een draadloze CRM-oplossing geïmplementeerd waardoor de verkoop- en servicemedewerkers altijd en overal toegang hebben tot klantaccounts.

"Return on Investment' was een belangrijk thema voor de CRM-branche afgelopen jaar", stelt Denis Pombriant, Research Director bij Aberdeen Group. "Ons rapport toont de beste CRM-implementaties die concrete businessvoordelen opleveren. De implementatie van Applix iSales bij AMF Bowling heeft de effectiviteit van de verkoopmedewerkers aanzienlijk bevorderd. Dit heeft direct concurrentievoordeel tot gevolg, laag 'cost of ownership' en een meetbaar rendement op geïnvesteerd vermogen."

Dankzij de implementatie heeft AMF Bowling meer grip op de omzet en de verkoopprognoses. Het bedrijf beschikt over meer betrouwbare klantgegevens en een betere cash flow. Ook is de interne communicatie sterk verbeterd.

Aberdeen Group is een autoriteit in marktanalyses en positionering voor de informatietechnologiebranche.

Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en analytische CRM. De operationele en analytische CRM-oplossingen ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen. Applix B.V., verantwoordelijk voor de Benelux, is in Leusden gevestigd. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.