Ingezonden persbericht

Persbericht

IT Masters lanceert FirstResponse voor
Action Request en ServiceCenter Systems van Peregrine

Koppeling van event-detectie aan probleem-management creëert versneld herstelproces

Brussel, maart 2002 - IT Masters, gespecialiseerd in IT-infrastructuurbeheer (Enterprise Systems Management), lanceert met FirstResponse voor Action Request System (AR System) en FirstResponse voor ServiceCenter twee nieuwe oplossingen die de efficiëntie en draagwijdte van de beheersystemen van Peregrine Systems optimaliseren. Peregrine Systems is wereldwijd aanbieder van software voor infrastructuurmanagement.

FirstResponse voor AR System en FirstResponse voor ServiceCenter consolideren informatie over events in realtime, met de bedoeling om correcte oplossingen voor de IT-problemen te identificeren en automatisch aan te leveren. Deze oplossingen kunnen gaan van automatisch herstel tot het aanmaken van foutmeldingen. In beide gevallen worden de deficiënties snel gedetecteerd en verholpen, vaak nog voordat de eindgebruiker er iets van merkt. Het systeem vermindert de downtime en vereenvoudigt het werk van helpdesk- en technische medewerkers. Vooral wanneer de IT-infrastructuur zich op afstand bevindt en verspreid is, biedt de nieuwe oplossing grote voordelen.

"Wij hebben FirstResponse voor ServiceCenter gekozen omdat wij behoefte hadden aan een systeem dat pro-actief en automatisch incidenten in onze IT-infrastructuur herkent. Vergeleken met de manuele processen die we vandaag gebruiken biedt FirstResponse ons enorme voordelen," verklaart Michael Hoebrechts, ITS services manager bij BBL (onderdeel van ING). "Gezien ons gebruiksspecifiek en complex IT-systeem waren wij op zoek naar krachtige software die inefficiëntie reduceert en de operationele kosten drukt. IT Masters was voor ons een evidente keuze, omdat zij in dit domein zeer gereputeerd zijn."

"FirstResponse maakt gebruik van de technologie van IT Masters, die zich in het verleden al ruimschoots heeft bewezen. De verruimde mogelijkheden van Peregrine's software voor servicemanagement tonen aan waarom veel van onze klanten zich tot IT Masters hebben gewend om de prangende dagelijkse instabiliteiten in hun systeem te verhelpen", verklaart Gary Oliver, Vice President en CEO van de Infrastructure Management Group van Peregrine. "Voor ondernemingen die werkelijk de impact en kosten van downtime willen aanpakken, bieden het AR System en ServiceCentre van Peregrine, samen met de FirstResponse-oplossingen van IT Masters, een passend antwoord."

Zowel FirstResponse voor AR System als FirstResponse voor ServiceCenter zijn gebaseerd op MasterCell. Dit is het topproduct van IT Masters, en het eerste beheersysteem voor verspreide en evolutieve IT-infrastructuur. FirstResponse voor AR System zowel als FirstResponse voor ServiceCenter vormen realtime foutmeldingen om tot betekenisvolle informatie die automatisch naar de servicedesk-producten van Peregrine wordt doorgeschakeld.

"Wij zien voor onze nieuw product ruime opportuniteiten op de markt. Het biedt immers de mogelijkheid om onmiddellijk tijd en kosten verbonden aan IT-beheer, drastisch omlaag te brengen," aldus Philippe Moitroux, President et CEO van IT Masters. "De oplossing die IT Master en Peregrine samen bieden verbetert het vertrouwen in het systeem, verhoogt de efficiëntie van IT-departementen, en vermindert aanzienlijk de kosten op korte en lange termijn."

IT Masters maakt onderdeel uit van de 'Peregrine Connections Technology Alliances'. De alliantie bundelt zo'n 75 ondernemingen die de geïntegreerde oplossingen voor infrastructuurbeheer van Peregrine ontwerpen en verdelen. Naast FirstResponse voor AR System en FirstResponse voor ServiceCenter biedt IT Masters ook de MasterARSuite. Deze oplossing omvat de MasterAnalyzer voor de klanten van Peregrine die het AR System gebruiken.

Over IT Masters
IT Masters is gespecialiseerd in software voor IT-infrastructuurbeheer (enterprise management solutions) en heeft meer dan duizend klanten wereldwijd. Deze leveren intelligente en aanpasbare software die ondernemingen toelaat om hun IT-infrastructuur efficiënt te beheren en om snel de resultaten van de technologie op hun bedrijfsvoering te analyseren. MasterCell, het vlaggenschip van de onderneming, is een aanpasbare beheeroplossing voor de beschikbaarheid van IT-infrastructuur. MasterCell garandeert een betrouwbaar en flexibel beheer van events, door middel van een soepele en uitbreidbare cellulaire architectuur. IT Masters in gevestigd in de Verenigde Staten en in zes Europese landen, en realiseert een jaarlijkse omzet van meer dan 15 miljoen EUR. De klanten van IT Masters zijn zowel lokale als multinationale bedrijven.