Ingezonden persbericht
Persbericht
IT Masters lanceert FirstResponse voor
Action Request en ServiceCenter Systems van Peregrine
Koppeling van event-detectie aan probleem-management creëert versneld
herstelproces
Brussel, maart 2002 - IT Masters, gespecialiseerd in IT-infrastructuurbeheer
(Enterprise Systems Management), lanceert met FirstResponse voor Action
Request System (AR System) en FirstResponse voor ServiceCenter twee nieuwe
oplossingen die de efficiëntie en draagwijdte van de beheersystemen van
Peregrine Systems optimaliseren. Peregrine Systems is wereldwijd aanbieder
van software voor infrastructuurmanagement.
FirstResponse voor AR System en FirstResponse voor ServiceCenter consolideren
informatie over events in realtime, met de bedoeling om correcte oplossingen
voor de IT-problemen te identificeren en automatisch aan te leveren. Deze
oplossingen kunnen gaan van automatisch herstel tot het aanmaken van
foutmeldingen. In beide gevallen worden de deficiënties snel gedetecteerd en
verholpen, vaak nog voordat de eindgebruiker er iets van merkt. Het systeem
vermindert de downtime en vereenvoudigt het werk van helpdesk- en technische
medewerkers. Vooral wanneer de IT-infrastructuur zich op afstand bevindt en
verspreid is, biedt de nieuwe oplossing grote voordelen.
"Wij hebben FirstResponse voor ServiceCenter gekozen omdat wij behoefte
hadden aan een systeem dat pro-actief en automatisch incidenten in onze
IT-infrastructuur herkent. Vergeleken met de manuele processen die we vandaag
gebruiken biedt FirstResponse ons enorme voordelen," verklaart Michael
Hoebrechts, ITS services manager bij BBL (onderdeel van ING). "Gezien ons
gebruiksspecifiek en complex IT-systeem waren wij op zoek naar krachtige
software die inefficiëntie reduceert en de operationele kosten drukt. IT
Masters was voor ons een evidente keuze, omdat zij in dit domein zeer
gereputeerd zijn."
"FirstResponse maakt gebruik van de technologie van IT Masters, die zich in
het verleden al ruimschoots heeft bewezen. De verruimde mogelijkheden van
Peregrine's software voor servicemanagement tonen aan waarom veel van onze
klanten zich tot IT Masters hebben gewend om de prangende dagelijkse
instabiliteiten in hun systeem te verhelpen", verklaart Gary Oliver, Vice
President en CEO van de Infrastructure Management Group van Peregrine. "Voor
ondernemingen die werkelijk de impact en kosten van downtime willen
aanpakken, bieden het AR System en ServiceCentre van Peregrine, samen met de
FirstResponse-oplossingen van IT Masters, een passend antwoord."
Zowel FirstResponse voor AR System als FirstResponse voor ServiceCenter zijn gebaseerd op MasterCell. Dit is het topproduct van IT Masters, en het eerste beheersysteem voor verspreide en evolutieve IT-infrastructuur. FirstResponse voor AR System zowel als FirstResponse voor ServiceCenter vormen realtime foutmeldingen om tot betekenisvolle informatie die automatisch naar de servicedesk-producten van Peregrine wordt doorgeschakeld.
"Wij zien voor onze nieuw product ruime opportuniteiten op de markt. Het
biedt immers de mogelijkheid om onmiddellijk tijd en kosten verbonden aan
IT-beheer, drastisch omlaag te brengen," aldus Philippe Moitroux, President
et CEO van IT Masters. "De oplossing die IT Master en Peregrine samen bieden
verbetert het vertrouwen in het systeem, verhoogt de efficiëntie van
IT-departementen, en vermindert aanzienlijk de kosten op korte en lange
termijn."
IT Masters maakt onderdeel uit van de 'Peregrine Connections Technology
Alliances'. De alliantie bundelt zo'n 75 ondernemingen die de geïntegreerde
oplossingen voor infrastructuurbeheer van Peregrine ontwerpen en verdelen.
Naast FirstResponse voor AR System en FirstResponse voor ServiceCenter biedt
IT Masters ook de MasterARSuite. Deze oplossing omvat de MasterAnalyzer voor
de klanten van Peregrine die het AR System gebruiken.
Over IT Masters
IT Masters is gespecialiseerd in software voor IT-infrastructuurbeheer
(enterprise management solutions) en heeft meer dan duizend klanten
wereldwijd. Deze leveren intelligente en aanpasbare software die
ondernemingen toelaat om hun IT-infrastructuur efficiënt te beheren en om
snel de resultaten van de technologie op hun bedrijfsvoering te analyseren.
MasterCell, het vlaggenschip van de onderneming, is een aanpasbare
beheeroplossing voor de beschikbaarheid van IT-infrastructuur. MasterCell
garandeert een betrouwbaar en flexibel beheer van events, door middel van een
soepele en uitbreidbare cellulaire architectuur. IT Masters in gevestigd in
de Verenigde Staten en in zes Europese landen, en realiseert een jaarlijkse
omzet van meer dan 15 miljoen EUR. De klanten van IT Masters zijn zowel
lokale als multinationale bedrijven.