Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
DataDistilleries op lijst Aberdeen Group van meest succesvolle CRM-implementaties in Europa

Verzekeringsmaatschappij FBTO verdubbelt conversie en reduceert marketingkosten met DataDistilleries analytische software

Amsterdam, 18 maart 2002 DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende real-time analytische software met snelle implementatie en onmiddellijk investeringsrendement, heeft vandaag bekendgemaakt dat het door Aberdeen Group, analist voor de technologiebranche, is benoemd tot één van de bedrijven die de meest succesvolle Customer Relationship Management (CRM)-implementaties in Europa hebben gedaan. DataDistilleries heeft een uitstekende prestatie geleverd met de implementatie van haar analytische software bij FBTO, een dochtermaatschappij van de Achmea Groep, één van de grootste verzekeraars in Nederland en onderdeel van de Europese financiële instelling Eureko.

Door gebruik te maken van DataDistilleries voorspellende real-time analytische software DD Series kan FBTO klantgedrag in kaart brengen en de effectiviteit van marketingcampagnes voorspellen. Dit heeft geleid tot meer gerichte cross-selling en up-selling, waarmee het bedrijf de conversie van haar campagnes met ruim 40% heeft kunnen verhogen. Tevens heeft de verzekeraar de marketingkosten met 35% verminderd door een verlaging van de mailoplage, een toename van de productiviteit, en door selectie van het meest doeltreffende en kosteneffectieve kanaal. De cijfers in het onderzoek tonen aan dat FBTO aanzienlijke bedrijfsvoordelen heeft behaald met de implementatie van DataDistilleries analytische software.

"We zijn zeer verheugd dat we worden genoemd in dit praktijkrapport. Hiermee onderstreept Aberdeen Group opnieuw dat DataDistilleries bewezen oplossingen ertoe bijdragen de winstgevendheid van bedrijven te verbeteren", aldus Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries. "Hoewel vaak wordt beweerd dat CRM-implementaties geen feitelijk investeringsrendement opleveren, tonen dit rapport en het succesverhaal van FBTO duidelijk aan dat CRM, mits op de juiste manier ingezet, binnen korte tijd aanzienlijke voordelen kan opleveren."

"Analytische CRM gaat verder dan het achteraf bekijken van bijvoorbeeld verkoopcijfers," stelt Ute Appenzeller, auteur van het rapport en CRM analist bij Aberdeen. "De verkoop kan aanzienlijk toenemen door analytische tools in real-time te gebruiken om zodoende de boodschap naar de klant te personaliseren en up-sell en cross-sell aanbevelingen te doen via elk kanaal. Zoals FBTO en DataDistilleries hebben aangetoond, is het gebruik van analytische technologie om klantgedrag te voorspellen en de doeltreffendheid van marketingcampagnes te verbeteren, de meest effectieve manier om de verkoop te laten toenemen en marketingkosten te reduceren.

Het Aberdeen rapport What Works in Europe: Success Stories in Customer Relationship Management , biedt diepgaande case studies van leveranciers, system integrators en klanten, en hun CRM implementatiestrategieën. Gedurende enkele maanden heeft Aberdeen Group uitvoerig onderzoek gedaan onder Europese CRM-leveranciers en klanten die met succes CRM-applicaties hebben geïmplementeerd. De selectiecriteria voor de twaalf What Works succesverhalen omvatten onder meer bedrijfs- en implementatiestrategie, scope van de implementatie, gedocumenteerde besparingen en behaald investeringsrendement. Naast informatie over de CRM-markt illustreert het rapport tevens de acceptatie van CRM in Europa, de verticale marktoriëntatie, evenals enkele innovatieve oplossingen voor het grootschalig implementeren van CRM.

Meer informatie over het onderzoeksrapport van Aberdeen is te vinden op de website www.aberdeen.com. Voor informatie over Aberdeen s CRM divisie in Europa kunt u contact opnemen met Ute Appenzeller via email appenzeller@aberdeen.com of telefoonnummer 023 568 4736.

###

Over Aberdeen
Sinds 1988 is Aberdeen toonaangevend op het gebied van marktonderzoek en positionering waarmee het IT bedrijven helpt in de strijd om het leiderschap in snel veranderende markten. Aberdeen is gevestigd in Boston, Massachussets en heeft research-afdelingen in Palo Alto, California; Fort Collins, Colorado en in Amsterdam. Website: www.aberdeen.com. Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende real-time analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van DataDistilleries, DD Series, kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van CRM en eBusiness, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, CenterParcs, DGZ-DekaBank, FBTO (Achmea), International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website: www.datadistilleries.com.

Meer informatie voor de redactie:
Aberdeen Group: Ute Appenzeller, Tel: 023 568 4736 of e-mail: appenzeller@aberdeen.com DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, Tel: 020 562 0020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com Potters PR: Monique Potters, Tel: 0345 501595 of e-mail: monique@potterspr.nl