Ingezonden persbericht

Wereldwijde accountantsvereniging gebruikt eGain-oplossing om examenresultaten bekend te maken aan ruim 50.000 studenten

De Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) breidt investering in eGain eService Enterprise uit

Utrecht, 13 maart 2002 - De Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), wereldwijd de grootste beroepsvereniging van accountants, heeft haar investeringen in eGain eService Enterprise uitgebreid. De ACCA heeft bijna 300.000 leden en studentleden in 160 landen. De vereniging gebruikt eGain Campaign, de e-mail-oplossing voor grote volumes uitgaande berichten, voor het versturen van examenresultaten en voor direct-marketingactiviteiten via e-mail. Door de integratie van eGain Campaign voor uitgaande berichten met eGain Mail voor inkomende berichten verbetert de ACCA de klantenservice aan de leden en studentleden.

De ACCA gebruikt eGain Mail al vanaf medio 2000 voor on line dienstverlening. De vereniging stelde toen een team samen om informatieverzoeken via e-mail te beantwoorden. Met het systeem kunnen de teamleden per maand 10.000 inkomende e-mailberichten met vragen over kwalificaties, lidmaatschaps- en cursuskosten, examenreglementen, data en adreswijzigingen traceren en beantwoorden.

eGain Mail biedt de ACCA een manier om effectief met haar klanten te communiceren via e-mail. Daarom besloot de vereniging eGain Campaign aan te schaffen voor het versturen van de halfjaarlijkse examenresultaten, een complex en tijdsintensief proces. Daarnaast wilde de beroepsvereniging een veilige, individuele toegang bieden tot de website. Tijdens de eerste campagne werden de examenresultaten verstuurd naar 37.000 studenten. Via de tweede campagne, die onlangs plaatsvond, ontvingen ruim 50.000 studenten hun resultaten via e-mail.

"Bij het verzenden van examenresultaten is tijd een cruciale factor", zegt Ross Midgley, Director Finance & IT van de ACCA. "Onze studenten bepalen mede aan de hand van de resultaten de volgende stap in hun studierichting of carrièrekeuze.
E-mail is de snelste en meest efficiënte manier om deze resultaten naar onze studenten over de gehele wereld te verzenden."

De ACCA zocht een krachtige in-house-oplossing die aansluit op de hoge eisen van haar klantenservice. eGain Campaign bleek hiervoor de beste oplossing. Midgley: "We hebben voor eGain gekozen, omdat we met deze oplossing kwalitatief hoogwaardige e-mail kunnen versturen. Bovendien is de integratie van eGain Campaign met eGain Mail eenvoudig. Als het gaat om examenresultaten, moet elke communicatieactiviteit, zowel uitgaand als inkomend, 100 procent accuraat en gepersonaliseerd zijn. Door de op het web gebaseerde architectuur van eGain is de oplossing eenvoudig te onderhouden en te upgraden. De software hoeft niet op desktops te worden geïnstalleerd. Doordat alleen een standaard webbrowser nodig is om het systeem van eGain te benaderen, hoefde eGain Campaign slechts op één locatie te worden geïnstalleerd."

Volgens Ryan Rosenberg, Vice-President International Marketing van eGain, is de ACCA een goed voorbeeld van de mogelijkheden van eGain-oplossingen voor andere organisaties en opleidingsinstituten. "Door gebruik te maken van de on line klantenservicetechnologie en best practices van de grootste wereldwijde bedrijven, kan de ACCA voldoen aan de hoge eisen voor het versturen van examenresultaten. Hierdoor is gegarandeerd dat iedere student altijd de juiste resultaten ontvangt."

Na het succes van het project waarin de examenresultaten werden verstuurd, zet de ACCA eGain Campaign ook in om leden te informeren over cursussen, publicaties en evenementen en voor het verzenden van nieuwsbrieven.

"Klantenservice via het internet biedt grote kansen voor de ACCA", aldus Midgley. "We zullen deze service dan ook voortdurend uitbreiden en verbeteren. eGain is voor ons de juiste partner, omdat alle eService-oplossingen van dit bedrijf op het web gebaseerd zijn en ook kunnen voldoen aan onze toekomstige wensen."

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van eService-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor kennismanagement, on line samenwerking, zelfservice en
e-mailmanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com