Ingezonden persbericht
Wereldwijde accountantsvereniging gebruikt eGain-oplossing om
examenresultaten bekend te maken aan ruim 50.000 studenten
De Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) breidt investering
in eGain eService Enterprise uit
Utrecht, 13 maart 2002 - De Association of Chartered Certified Accountants
(ACCA), wereldwijd de grootste beroepsvereniging van accountants, heeft haar
investeringen in eGain eService Enterprise uitgebreid. De ACCA heeft bijna
300.000 leden en studentleden in 160 landen. De vereniging gebruikt eGain
Campaign, de e-mail-oplossing voor grote volumes uitgaande berichten, voor
het versturen van examenresultaten en voor direct-marketingactiviteiten via
e-mail. Door de integratie van eGain Campaign voor uitgaande berichten met
eGain Mail voor inkomende berichten verbetert de ACCA de klantenservice aan
de leden en studentleden.
De ACCA gebruikt eGain Mail al vanaf medio 2000 voor on line
dienstverlening. De vereniging stelde toen een team samen om
informatieverzoeken via e-mail te beantwoorden. Met het systeem kunnen de
teamleden per maand 10.000 inkomende e-mailberichten met vragen over
kwalificaties, lidmaatschaps- en cursuskosten, examenreglementen, data en
adreswijzigingen traceren en beantwoorden.
eGain Mail biedt de ACCA een manier om effectief met haar klanten te
communiceren via e-mail. Daarom besloot de vereniging eGain Campaign aan te
schaffen voor het versturen van de halfjaarlijkse examenresultaten, een
complex en tijdsintensief proces. Daarnaast wilde de beroepsvereniging een
veilige, individuele toegang bieden tot de website. Tijdens de eerste
campagne werden de examenresultaten verstuurd naar 37.000 studenten. Via de
tweede campagne, die onlangs plaatsvond, ontvingen ruim 50.000 studenten hun
resultaten via e-mail.
"Bij het verzenden van examenresultaten is tijd een cruciale factor", zegt
Ross Midgley, Director Finance & IT van de ACCA. "Onze studenten bepalen
mede aan de hand van de resultaten de volgende stap in hun studierichting of
carrièrekeuze.
E-mail is de snelste en meest efficiënte manier om deze resultaten naar onze
studenten over de gehele wereld te verzenden."
De ACCA zocht een krachtige in-house-oplossing die aansluit op de hoge eisen
van haar klantenservice. eGain Campaign bleek hiervoor de beste oplossing.
Midgley: "We hebben voor eGain gekozen, omdat we met deze oplossing
kwalitatief hoogwaardige e-mail kunnen versturen. Bovendien is de integratie
van eGain Campaign met eGain Mail eenvoudig. Als het gaat om
examenresultaten, moet elke communicatieactiviteit, zowel uitgaand als
inkomend, 100 procent accuraat en gepersonaliseerd zijn. Door de op het web
gebaseerde architectuur van eGain is de oplossing eenvoudig te onderhouden
en te upgraden. De software hoeft niet op desktops te worden geïnstalleerd.
Doordat alleen een standaard webbrowser nodig is om het systeem van eGain te
benaderen, hoefde eGain Campaign slechts op één locatie te worden
geïnstalleerd."
Volgens Ryan Rosenberg, Vice-President International Marketing van eGain, is
de ACCA een goed voorbeeld van de mogelijkheden van eGain-oplossingen voor
andere organisaties en opleidingsinstituten. "Door gebruik te maken van de
on line klantenservicetechnologie en best practices van de grootste
wereldwijde bedrijven, kan de ACCA voldoen aan de hoge eisen voor het
versturen van examenresultaten. Hierdoor is gegarandeerd dat iedere student
altijd de juiste resultaten ontvangt."
Na het succes van het project waarin de examenresultaten werden verstuurd,
zet de ACCA eGain Campaign ook in om leden te informeren over cursussen,
publicaties en evenementen en voor het verzenden van nieuwsbrieven.
"Klantenservice via het internet biedt grote kansen voor de ACCA", aldus
Midgley. "We zullen deze service dan ook voortdurend uitbreiden en
verbeteren. eGain is voor ons de juiste partner, omdat alle
eService-oplossingen van dit bedrijf op het web gebaseerd zijn en ook kunnen
voldoen aan onze toekomstige wensen."
eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van eService-software. 24
van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers
om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De
oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en
klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen.
De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor kennismanagement,
on line samenwerking, zelfservice en
e-mailmanagement - met een effectieve integratie in traditionele call
centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft
haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain
heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time
Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen
van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com