Airspray

PERSBERICHT Aantal pagina's 2

Alkmaar, 13 maart 2002

Airspray dispensers in nieuwe product categorieën

Airspray schuimdispensers zijn toegepast in nieuwe segmenten van de markt voor consumentenproducten. De meest recente Amerikaanse introducties zijn van Gerber, Playtex, Neutrogena en Johnson & Johnson, leidende merken voor persoonlijke verzorgingsproducten in de Verenigde Staten.

Een nieuw marktsegment waar de schuimpomp nu gebruikt wordt, is de markt voor babyverzorgingsproducten. Playtex® Baby Magic® lanceerde twee nieuwe producten: Foaming Hair and Body Wash, en Foaming Shampoo. Gerber betrad eerder hetzelfde marktsegment voor babyproducten met een groot aantal artikelen waaraan nu ook een product met een Airspray dispenser werd toegevoegd -- Baby Mousse Foaming Wash for Hair and Body. De Airspray schuimpompen zijn aantrekkelijk voor gebruik in de babyverzorgingsmarkt omdat deze babyproducten direct bij gebruik, zonder in de handen te hoeven wrijven, schuimen. Zo blijft altijd één hand vrij om de baby in bad vast te houden en kan direct met wassen worden begonnen.

In de sun care categorie heeft Neutrogena recent haar instant-foamer productlijn uitgebreid met de Neutrogena Sunless Tanner & Bronzer. Dit topmerk in de markt voor persoonlijke verzorging en huidreinigingsproducten bracht dit product als een line-extension van de eerdere Sunless Tanning Foam producten. Deze introductie is inmiddels de vierde productlijn binnen Neutrogena. Andere producten zijn de Hair Color Defending Foam and Oil Free Acne Wash.

Johnson & Johnson heeft een geheel nieuwe categorie gecreëerd in de consumenten wondverzorgingsmarkt, namelijk Johnson & Johnson's Band-Aid Antiseptic Foam voor snij- en schaafwondjes. Gebruikmakend van de Airspray Mini-Foamer kan de consument met dit innovatieve product voor de eerste maal een ontsmettend en wondverzorgend product in schuimvorm aanbrengen. Deze introductie volgt de eerdere productlanceringen binnen hetzelfde concern van Clean & Clear en Johnson's Kids Foam Blaster. Band-Aid is Amerika's bekendste merk in de markt voor eerste hulp producten voor consumenten.

Profiel Airspray
Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve dispensers met een hoge toegevoegde waarde, die haar producten levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Unilever, Wella, Bristol Myers, l'Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson & Johnson. Er werken momenteel 100 mensen bij Airspray. Airspray is een 'technology-driven' onderneming. In haar 18-jarig bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd in R&D en in het in massaproductie brengen en wereldwijd vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft op dit moment meerdere typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray is genoteerd aan EuroNext Amsterdam sinds mei 1998.

/ / / / /



Airspray