AutoRai

12-3-2002

Joint venture smart en Brabus

Tijdens de Autosalon van Genève heeft smart bekend gemaakt met Brabus een intentieverklaring te hebben ondertekend over de oprichting van een joint venture onder de naam smart-Brabus GmbH.

Beide bedrijven hebben hierin een aandeel van 50 procent.

Doel van de onderneming is de ontwikkeling en productie van optische en technische elementen voor de huidige en toekomstige smart modelseries. In eerste instantie worden de lines smart & pure, smart & pulse en smart & passion aangevuld met een topline; een speciaal model met exclusieve accessoires en opties.

Veel klanten hebben ons laten weten dat ze een sportieve auto met een krachtiger motor wensen, mèt het comfort dat ze gewend zijn van de smart & passion, aldus Andreas Renschler, directievoorzitter van smart. Wij zijn aan deze wens tegemoet gekomen en bieden onze klanten nu autos aan die boven de huidige lines gepositioneerd zijn. Daarnaast wordt het smart productgamma uitgebreid met exclusieve opties en accessoires.

Bodo Buschmann, directeur van Brabus: Sinds de introductie van het merk smart in 1998 is Brabus, als enige officiële tuningpartner van smart, verantwoordelijk voor de optische en technische tuning. Met de oprichting van smart-Brabus GmbH wordt de basis gelegd voor een verdere samenwerking.

In Nederland is met de introductie van de smart edition sportstyle in oktober vorig jaar al een start gemaakt met de samenwerking tussen smart en Brabus.