AutoRai
12-3-2002
Joint venture smart en Brabus
Tijdens de Autosalon van Genève heeft smart bekend gemaakt met Brabus
een intentieverklaring te hebben ondertekend over de oprichting van
een joint venture onder de naam smart-Brabus GmbH.
Beide bedrijven hebben hierin een aandeel van 50 procent.
Doel van de onderneming is de ontwikkeling en productie van optische
en technische elementen voor de huidige en toekomstige smart
modelseries. In eerste instantie worden de lines smart & pure, smart &
pulse en smart & passion aangevuld met een topline; een speciaal model
met exclusieve accessoires en opties.
Veel klanten hebben ons laten weten dat ze een sportieve auto met een
krachtiger motor wensen, mèt het comfort dat ze gewend zijn van de
smart & passion, aldus Andreas Renschler, directievoorzitter van
smart. Wij zijn aan deze wens tegemoet gekomen en bieden onze klanten
nu autos aan die boven de huidige lines gepositioneerd zijn. Daarnaast
wordt het smart productgamma uitgebreid met exclusieve opties en
accessoires.
Bodo Buschmann, directeur van Brabus: Sinds de introductie van het
merk smart in 1998 is Brabus, als enige officiële tuningpartner van
smart, verantwoordelijk voor de optische en technische tuning. Met de
oprichting van smart-Brabus GmbH wordt de basis gelegd voor een
verdere samenwerking.
In Nederland is met de introductie van de smart edition sportstyle in
oktober vorig jaar al een start gemaakt met de samenwerking tussen
smart en Brabus.