Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Europrix2002 open voor inschrijvingen
De vijfde editie van de Europese multimedia Awards Europrix is van start
gegaan. Multimedia bedrijven, die internetdiensten, mobiele diensten of
CD-ROMs produceren, kunnen hun producten nu laten inschrijven.
De Europrix heeft in de afgelopen vijf jaar de beste multimedia diensten en
producten geselecteerd in Europa. De prijswinnaars zijn gekozen op basis van
de combinatie van content en design. De winnaar van de Europrix wordt
gekozen uit de winnaars van zeven categorieën door een pan-Europese jury. De
wedstrijd is open voor producers en ontwerpers in de lidstaten van de
Europese Unie, de EVA-landen, de kandidaat lidstaten of Cyprus, Malta,
Turkije en Israël.
De Europrix werd voor het eerst georganiseerd in 1998 tijdens het
Oostenrijkse EU-voorzitterschap, met steun van de Europese Commissie DG
Informatiemaatschappij, en wordt gesteund door nationale multimedia
organisaties en nationale multimedia concoursen.
In deze vijf jaar hebben twee Nederlandse bedrijven de Europrix gewonnen:
Softmachine met Het huis met een verhaal over Anne Frank (Europrix 2000) en
ZappWerk met BoschUniverse.com (Europrix 2001). Nederlandse bedrijven die
een nominatie hebben gewonnen zijn: Ijsfontein (Europrix2001), Uitgeverij
het Spectrum (Europrix1999) en WDS (Europrix1998)
Informatie over de Europrix2002 en inschrijfformulieren zijn beschikbaar op
www.europrix.org. Een gratis CD-ROM kan worden aangevraagd via
europrix@electronicmediareporting.nl