Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Amsterdam, 11 maart 2002

WINNAARS NATIONALE THUISWINKEL AWARDS 2002 BEKENDGEMAAKT

De winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2002 zijn bekend. Tijdens een uitverkochte Gala-avond ten overstaan van 330 aanwezigen in Krasnapolsky in Amsterdam zijn de vak- en publieksprijzen in de categorieën Catalogus en WebWinkel 2002 uitgereikt. De Awards zijn georganiseerd door de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards i.s.m. BBP(Beerens Business Press), een initiatief van de branchevereniging Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org.

Fons van Westerloo, CEO SBS Broadcasting, reikte de Vakprijzen Goud, Zilver en Brons uit aan de winnaars in beide categorieën. Ad Swartjes, Holding Directeur van NV De Telegraaf, reikte namens Hoofdsponsor De Telegraaf de Publieksprijzen uit voor beste Catalogus en WebWinkel 2002. De Publieksprijzen zijn gebaseerd op het oordeel van bijna 7.000 stemmen van consumenten.

VAKPRIJZEN CATALOGUS AWARDS 2002
De vakprijzen voor de Catalogus Awards en de Publieksprijs Catalogus Award 2002 zijn naar de volgende catalogi gegaan: Goud: Wehkamp (Zomer 2002)
Zilver: Yves Rocher (Groene Schoonheidsboek 2002)
Brons: Atelier Goldner Schnitt (Lente/zomer 2002)

Publieksprijs Catalogus Award 2002:
Wehkamp (Zomer 2002)

VAKPRIJZEN WEBWINKEL AWARDS 2002
De vakprijzen voor de WebWinkel Awards en de publieksprijs WebWinkel Award 2002 zijn naar de volgende websites gegaan: Goud: www.medicijnen.nl (De Digitale Apotheek)
Zilver: www.nl.bol.com (BOL.com)
Brons: www.neckermann.com (Neckermann)

Publieksprijs WebWinkel Award 2002:
www.nl.bol.com (BOL.com)

Innovatie Award 2002 naar Rabobank Direct Betalen
De Innovatie Award 2002 is op 11 maart 2002 uitgereikt aan Rabobank Direct Betalen. De Award werd door Gerard Marsman, voorzitter van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, overhandigd aan Guido Vos, executive vice-president van Rabobank Nederland. Het juryrapport spreekt o.a. van een zeer geslaagde innovatie en stimulans op het gebied van online betalen in Nederland, welke zoals goede innovaties betaamt- inmiddels navolging krijgt. De prijs is toegekend aan de in 2001 gerealiseerde of geïnitieerde, succesvolle, vindingrijke of veel belovende initiatief, innovatie of ontwikkeling ten behoeve van verkopen op afstand in algemeen of dan wel specifieke elementen van verkopen op afstand in het bijzonder.

THUISWINKEL.ORG
De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, is als brancheorganisatie de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (catalogus, internet, post, tv, etc.) aan consumenten.

Leden van Thuiswinkel.org hebben het recht het keurmerk Thuiswinkel Waarborg te voeren. Leden die het keurmerk Thuiswinkel Waarborg voeren werken volgens de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel die zijn vastgesteld in overleg met de Consumentenbond. Zij hebben zich ook bindend verklaard aan uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel, waar de Consumentenbond zitting in heeft.

De vereniging telt momenteel bijna 80 leden en stelt zicht ten doel als spreekbuis te fungeren voor haar leden en de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

Thuiswinkel.org vertegenwoordigt ongeveer 2 miljard euro aan detailhandelsomzet.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (