Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Leidschendam, 4 februari 2002
Genomineerden Thuiswinkel Awards bekendgemaakt
11 Maart 2002: Gala Nationale Thuiswinkel Awards
Leidschendam, 4 februari 2002 - Vanochtend zijn door een tweetal vakjury s de nominaties bekendgemaakt voor de Catalogus en WebWinkel Awards. In totaal werden 25 bedrijven genomineerd, waaronder marktleiders als Dixons, Free Record Shop, Kijkshop, BOL, Otto, Wehkamp en Neckermann. Op maandagavond 11 maart 2002 reikt de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards voor de eerste maal vak- en publieksprijzen uit.
De vakprijzen worden toegekend aan bedrijven die zich binnen verkopen-op-afstand aan consumenten onderscheiden in kwaliteit, noviteit, creativiteit en ondernemerschap. Consumenten kunnen tot 1 maart stemmen voor de publieksprijzen in beide categorieën. Tevens reikt de branche die avond de Innovatie Award 2002 uit. De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
VAKJURY S CATALOGUS EN WEBWINKEL AWARDS 2002
De beide vakjury s staan onder voorzitterschap van Fons van Westerloo (CEO, SBS Broadcasting), die de vakprijzen op 11 maart zal overhandigen aan de winnaars.
De vakjury voor de Catalogus Awards 2002 bestaat uit:
Jan van Helsdingen (freelance journalist), Yolanda Eijgenstein (Why Company),
Carl Rohde (Academisch Trendwatcher), Aad Weening (secretaris-generaal EMOTA),
Karin Swerink (redactiemanager Libelle ).
De vakjury voor de WebWinkel Awards 2002 bestaat uit:
Christiaan Holland (directeur Dialogic), Jan de Jong (plaatsvervangend secretaris Hoofd Bedrijfsschap Detailhandel), Frank Sibbel (managing director Blauw New Media),
Ben Tiggelaar (auteur en consultant 404-Network), Joop Udo (journalist de Telegraaf ).
PUBLIEKSPRIJZEN
Consumenten kunnen via
Ad Swartjes, Holding Directeur van NV De Telegraaf reikt de publieksprijzen uit.
VICTORIA S SECRETS CEO CYNTHIA FIELDS KEYNOTE SPEAKER
Exclusief voor de gala-avond vliegt Cynthia Fields, oprichter en tot 2000 CEO van Victoria s Secret s, speciaal over uit de Verenigde Staten. Dit bedrijf is een van Amerika s bekendste multichannel-retailers (winkels, catalogi en website). Haar keynote speech is getiteld: Sex, Beautiful Women and Success in a Catalogue Venture .
Verder wordt de avond, inclusief receptie, vier-gangen diner en een grand dessert, omlijst met internationaal top-entertainment: live improvisation and stand-up comedians van Boom Chicago en jazz van het bekende Capelino. De avond staat onder deskundige leiding van drs. Griselda Visser. Dress-code voor de gala-avond is black tie.
STICHTING NEDERLANDSE THUISWINKEL AWARDS
De Stichting Nederlands Thuiswinkel Awards in een initiatief van de Nederlands Thuiswinkel Organsiatie, kortweg Thuiswinkel.org; de brancheorganisatie die zich richt op het behartigen van de belangen van alle bedrijven die producten en/of diensten verkopen op afstand aan consumenten.
Leden van Thuiswinkel.org hebben het recht het keurmerk Thuiswinkel Waarborg te voeren. Leden die het keurmerk Thuiswinkel Waarborg voeren werken volgens de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel die zijn vastgesteld in overleg met de Consumentenbond. Zij hebben zich ook bindend verklaard aan uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel, waarin ook de Consumentenbond zitting heeft.
De vereniging telt momenteel bijna 80 leden en stelt zicht ten doel als spreekbuis te fungeren voor haar leden en de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.
Thuiswinkel.org vertegenwoordigt zo n 3 miljard gulden aan detailhandelsomzet en realiseerde in 2000 een toename in omzet van ruim 16% (cijfers CBS).
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (
Ingezonden persbericht