---
Hotelketen Best Western verbetert dienstverlening via het internet met KANA iCare-suite

---
Nieuwe implementatie moet snelle on line afhandeling van reserveringen en informatieaanvragen verzekeren Lier, 03/11/2002

KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van intelligente CRM-oplossingen (customer relationship management), maakt bekend dat Best Western International, 's werelds grootste hotelketen, zijn dienstverlening via het internet verbetert met een aantal producten van de iCare-suite van KANA. Het gaat om KANA Contact Center, KANA Connect en KANA Response. Momenteel gebruikt de hotelketen KANA Response al om communicatie via e-mail te beheren voor de helpdesk, reserveringen en de Gold Crown Club (frequent travel club). In Nederland telt de keten ruim 42 hotels.

Best Western koos de e-CRM-oplossingen van KANA zodat klanten in real time via het web reserveringen kunnen maken en leden van de Gold Crown Club een snelle toegang tot hun informatie krijgen. Bovendien kan customer service meer vragen van klanten behandelen in minder tijd. Als de implementatie van de KANA-software is voltooid, zal iedere afdeling binnen Best Western er gebruik van kunnen maken.

"Toen we besloten onze customer service van een callcenter naar een contactcenter uit te breiden, wisten we dat KANA de juiste keuze was," aldus Maureen Murphy-Kieffer, VP information services Best Western. "Door zijn op webarchitectuur gebaseerde oplossing is de software van KANA zeer schaalbaar en kan zodoende met ons bedrijf en de toenemende elektronische communicatie met onze klanten meegroeien. Wij kunnen overigens nu al spreken van een behoorlijke stijging van de klantentevredenheid dankzij KANA."

Best Western heeft hotels over de hele wereld en de communicatie met gasten/klanten verloopt via verschillende kanalen. Dankzij de implementatie van KANA kan Best Western zijn klanten 24 uur per dag een optimale service bieden en sneller op vragen reageren, terwijl tegelijk de kosten dalen.
---
END

---
Over Best Western
Best Western International, Inc., is werelds grootse hotel keten met meer dan 4.000 hotels in 80 landen. Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0048-1B7A2E