AutoRai

8-3-2002

Opel opnieuw succesvol in Readers Digest onderzoek

Opel is het meest betrouwbare automerk volgens de Nederlandse lezers van Readers Digest. In het door het magazine gehouden onderzoek laat Opel de concurrentie ver achter zich.

In het onderzoek wordt Opel door 16% van de Nederlandse consumenten als betrouwbaarste merk genoemd. De tweede plaats wordt ingenomen door Volkswagen met 12%. Ford completeert de top 3 met 8%.

Ook vorig jaar kwam Opel als betrouwbaarste merk naar voren in het onderzoek van Readers Digest. Toen koos 15% Opel als betrouwbaarste merk. In vergelijking met vorig jaar doet Opel het dit jaar dus nog iets beter. Toen stonden naast Opel ook Volkswagen (12%) en Volvo (9%) in de top 3.

Opels continue drang om te verbeteren lijkt zijn vruchten af te werpen. Niet alleen als het om een solide imago gaat, maar ook als de kwaliteit van het product wordt onderzocht. Zo werd in Duitsland de Zafira onlangs uitgeroepen tot betrouwbaarste zevenzitter in zijn klasse door het toonaangevende autoblad Auto Motor und Sport. De Zafira eindigde voor ruimteautos van Mercedes, Volkswagen en Renault. De Opel Zafira doorstond de real-life betrouwbaarheid test over 100.000 km met verve.

Auto Motor und Sport had daarnaast lovende kritieken voor het innovatieve Flex7 stoelensysteem, het precieze sturen en de wielophanging van de Zafira.

De uitslag bewijst opnieuw hoe zeer de Nederlandse bevolking de kwaliteiten van de Opel organisatie en het merk op waarde weet te schatten.