AutoRai
8-3-2002
Opel opnieuw succesvol in Readers Digest onderzoek
Opel is het meest betrouwbare automerk volgens de Nederlandse lezers
van Readers Digest. In het door het magazine gehouden onderzoek laat
Opel de concurrentie ver achter zich.
In het onderzoek wordt Opel door 16% van de Nederlandse consumenten
als betrouwbaarste merk genoemd. De tweede plaats wordt ingenomen door
Volkswagen met 12%. Ford completeert de top 3 met 8%.
Ook vorig jaar kwam Opel als betrouwbaarste merk naar voren in het
onderzoek van Readers Digest. Toen koos 15% Opel als betrouwbaarste
merk. In vergelijking met vorig jaar doet Opel het dit jaar dus nog
iets beter. Toen stonden naast Opel ook Volkswagen (12%) en Volvo (9%)
in de top 3.
Opels continue drang om te verbeteren lijkt zijn vruchten af te
werpen. Niet alleen als het om een solide imago gaat, maar ook als de
kwaliteit van het product wordt onderzocht. Zo werd in Duitsland de
Zafira onlangs uitgeroepen tot betrouwbaarste zevenzitter in zijn
klasse door het toonaangevende autoblad Auto Motor und Sport. De
Zafira eindigde voor ruimteautos van Mercedes, Volkswagen en Renault.
De Opel Zafira doorstond de real-life betrouwbaarheid test over
100.000 km met verve.
Auto Motor und Sport had daarnaast lovende kritieken voor het
innovatieve Flex7 stoelensysteem, het precieze sturen en de
wielophanging van de Zafira.
De uitslag bewijst opnieuw hoe zeer de Nederlandse bevolking de
kwaliteiten van de Opel organisatie en het merk op waarde weet te
schatten.