Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Leidschendam, 8 maart 2002

Paul van Loon schrijft verhaal voor Nationaal Attractie-spel

De leeuw likte langs zijn tanden. Tim liep steeds verder achteruit. 'Nog even volhouden zoon.' Vader zocht in zijn jaszak. Waar heb ik dat kaartje met dat telefoonnummer nou gelaten*.?

Paul van Loon, Neerlands bekendste schrijver van kinder-griezelverhalen, heeft in het kader van het Nationaal Attractie-spel een spannend verhaal geschreven: de Magische Attractie-toer. Miranda en Tim gaan met papa en mama een dagje uit. Als de deur van de bus opengaat blijkt de chauffeur niemand minder dan Beentjes uit de Griezelbus te zijn. Iedereen in de hoogste klassen van de basisscholen weet dan al wat dit betekent: avontuur! Paul van Loon, auteur van onder meer deze bekende Griezelbus-reeks, mag zich gerust een bestseller-auteur noemen, want hij heeft alleen al in ons land honderdduizenden boeken verkocht. Het verhaal kan vanaf 22 april gratis gelezen worden op de website www.attractiespel.nl. Kinderen die geen internet hebben kunnen het boekje kopen bij de VVV voor ¤ 2,50.

Nationaal Attractie-spel: wie wint de superhoofdprijs? Wie de Magische Attractie-toer gelezen heeft herkent meteen de leeuw, slang, zeedraak, piraat, chauffeur Beentjes en de reus op de zes verzamelkaartjes van het Nationaal Attractie-spel. Kinderen kunnen ze niet alleen verzamelen, maar er ook prachtige prijzen mee winnen. En wie weet de superhoofdprijs! Het spel werkt simpel: elk verzamelkaartje heeft een eigen code. Deze code kan door de kinderen worden doorgegeven aan de Magische Computer via internet (www.attractiespel.nl) of door het Magische Telefoonnummer te bellen (0909-2887228, 25 euroct/min). De Magische Computer of chauffeur Beentjes (via de Magische Telefoon) stelt een vraag naar aanleiding van het verhaal Magische Attractie-toer, geeft een code terug, vertelt of je wat gewonnen hebt en waar het volgende kaartje verkrijgbaar is. Wanneer alle zes de kaartjes verzameld zijn en zes keer het spel is gespeeld, vormen alle teruggekregen codes de toegang tot het eindspel. En daar wachten pas echt prachtige prijzen. Kinderen kunnen meedoen tot medio juni 2002. Het Nationaal Attractie-spel wordt medio juni afgesloten als op tal van plaatsen in het land - op een aantal verschillende attractiepunten - de hoofdprijzen zullen worden uitgereikt.

Het is uiteraard niet makkelijk om alle zes de verzamelkaartjes te bemachtigen. Op de website en via de Magische Telefoon kunnen verdere aanwijzingen verkregen worden. Een tipje van de sluier kunnen we vast oplichten: wie het boekje koopt bij de VVV krijgt een verzamelkaartje cadeau. Let the games begin!

Initiator: Toerisme Recreatie Nederland
Het Nationaal Attractie-spel is een initiatief van Toerisme Recreatie Nederland in nauwe samenwerking met de ANVV en VVV-kantoren. Aan de campagne wordt verder meegewerkt door bekende attractiebedrijven als Artis, Apenheul, Autotron, Burgers' Zoo, Canal Bike Amsterdam, Dierenpark Amersfoort, Beekse Bergen, Drievliet, Efteling, Linnaeushof, Madame Tussaud's, Madurodam, Slagharen, Space Expo, Toverland en alle ToerNed-bedrijven. Ook McDonald's en Shell doen mee. In het kader van de campagne is een speciale attractie-kaart ontwikkeld waarin alle informatie over het spel staat. De attractie-kaart ligt bij de VVV, Shell-benzinestations, bij alle restaurants van McDonald's en bij GWK en Postkantoren.