MARKETINGDATA
Karen Romme en Bert Ponsen nieuwe directie MarketingData
De Amsterdamse uitgever van gepersonaliseerde financieel-economische
informatie MarketingData bv wordt met ingang van 1 maart geleid door
Karen Romme en Bert Ponsen. Romme is als directeur commercieel
verantwoordelijk voor de groei van het bedrijf en Ponsen houdt zich
als directeur/ hoofdredacteur bezig met het verder optimaliseren van
de redactionele producten. Zij volgen de interim-directie op die de
afgelopen twee jaar werd gevormd door Carl Spaans en Maarten
Feilzer.
Karen Romme (36) was de afgelopen tien jaar als ondernemer werkzaam in
diverse branches, waaronder de laatste vier jaar in de media. Ze was
uitgever van een tijdschrift voor ondernemers en van diverse
multimediaproducten in opdracht van (overheids) partijen. Daarnaast
schreef ze boeken over ondernemerschap waarvan'Mamma wordt ondernemer'
en 'Van WAO naar EIGEN BEDRIJF' de bekendste zijn.
Bert Ponsen (44) was voor zijn overstap naar MarketingData onder meer
werkzaam als Manager Operations bij content syndicator YourNews en als
Content Manager en Managing Editor bij online contentbedrijven als
MoMac, Bookmark en TV Vandaag en heeft de afgelopen zes jaar veel
ervaring opgedaan in de online contentwereld. Daarvoor was hij
ondernemer in de audiovisuele branche.
MarketingData is een voor Nederland uniek bedrijf dat zich in de
afgelopen dertig jaar heeft ontwikkeld tot een toonaangevende speler
in de markt voor financieel-economische informatie. Drie eigen
redacties van tezamen 25 redacteuren produceren dagelijks bijna 150
Nederlandstalige berichten over financieel-economisch belangrijke
onderwerpen. Deze berichten over onderwerpen als trends, marktspelers,
producten en economische ontwikkelingen in alle belangrijke branches,
worden opgenomen in een eigen databank. De databank met daarin op dit
moment meer dan 100.000 berichten uit de afgelopen zes jaar, biedt
bijna onbegrensde zoekmogelijkheden voor iedereen die behoefte heeft
aan marktinformatie. Het is dus niet verwonderlijk dat MarketingData
naast bijna alle grote financiële instellingen,
accountantsorganisaties, managementadviesbureaus en reclamebureaus ook
top ICT-bedrijven, overheidsinstellingen en uitgevers tot haar klanten
mag rekenen.
---