Benoeming bij Faculteit der Managementwetenschappen
Prof. José Bloemer benoemd tot hoogleraar bedrijfskunde
Prof. dr. J.M.M. Bloemer is met ingang van 1 maart benoemd tot
hoogleraar bij de Faculteit der Managementwetenschappen aan de KU
Nijmegen met als leeropdracht `Bedrijfskunde, in het bijzonder
Marktanalyse en Relatiemanagement'. Prof. Bloemer was hoogleraar
marketing en marktonderzoek aan het Limburgs Universitair Centrum te
Diepenbeek, België.
José (Johanna Maria Mediatrix) Bloemer (1961, Haaksbergen) studeerde
psychologie aan de Universiteit Utrecht en de KU Brabant. Ze
promoveerde in 1993 aan de Rijksuniversiteit Limburg op de
dissertatie: "Loyaliteit en Tevredenheid: een studie naar de relatie
tussen merktrouw en consumententevredenheid'.
Na haar afstuderen werkte prof. Bloemer een jaar als toegevoegd
onderzoekster aan de KUB, waarna ze in 1987 werd benoemd tot docente
marketing en marktonderzoek aan de RU Limburg. In 1995 werd ze
universitair hoofddocent met dezelfde leeropdracht aan het Limburgs
Universitair Centrum, waar ze in 2000 werd benoemd tot hoogleraar.
Daarnaast staat prof. Bloemer aan het hoofd van Mediatrix Consultancy
en is ze directeur MBA opleidingen van het LUC. Ze is docent en
examinator van opleidingen bedrijfskunde en marketing (o.m. Nima,
Emerson College, Insitute of Business Studies Moskou) en geeft
gastlezingen over o.m. consumentengedrag, kwaliteitsbeleid,
exportmanagement, e-commerce en reclame aan onderwijsinstellingen,
bedrijven en belangenorganisaties.
Als hoogleraar bedrijfskunde aan de KU Nijmegen zal prof. Bloemer
onder meer bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de
afstudeervariant Strategie, Marketing en Distributie van de opleiding
Bedrijfswetenschappen en de ontwikkeling van de mastervariant
marketing. Het bedrijfswetenschappelijk onderzoek is gebundeld in het
programma `De creatieve onderneming in de Europese context'. Daarnaast
komt een nieuw programma voor het veld Strategie, Marketing en
Internationaal Management'. De nieuwe hoogleraar heeft ook een
belangrijk aandeel in de facultaire onderzoeksprofilering gericht op
marktanalyse, marketing en relatiemanagement.
6-3-2002