---
KPMG in zee met Leuvense Netmining voor websiteprospectie
---
KPMG Consultants richt kenniscentrum rond
Netmining-technologie op in België
Leuven/Brussel (België), 06/03/2002
Managementadviseur KPMG Consultants gaat de websiteprospectie-software
van Netmining, een Leuvense softwareontwikkelaar, opnemen in zijn eigen
internationaal aanbod. Met die software kunnen ondernemingen concrete
prospectieinformatie distilleren uit het internetgedrag van de
bezoekers van hun website(s). Het akkoord is een belangrijke stap in de
internationale doorbraak van de Leuvense startup Netmining, die werd
opgericht in januari 2000.
Om implementatiekennis over de Netmining-producten te bundelen en
beschikbaar te maken, richt KPMG Consultants een internationaal opererend
kenniscentrum op in België. Die locatie werd gekozen omdat Netmining zijn
hoofdbasis heeft in Leuven en de samenwerking van daaruit werd opgestart.
HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics
HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics zijn twee softwarepakketten voor
e-Business Intelligence waarvoor Netmining een patent heeft aangevraagd.
Met HitsIntoLeads kunnen organisaties prospecten detecteren op basis van de
bewegingen op hun website(s), en zo de opbrengst van hun website(s)
optimaliseren. HitsIntoLeads werd midden vorig jaar gelanceerd en voor het
eerst met succes ingezet door de hardwarefabrikant Compaq Europe. Dat
bedrijf identificeerde met de software 30% nieuwe prospecten en haalde met
het project naar eigen zeggen al een 'return on investment' van meer dan
100% na een maand gebruik. HitsIntoLeads won ook zilver op de
internationale beurs Comdex Fall 2001 in de categorie "Best eBusiness
Products".
HitsIntoMetrics is een modulaire software waarmee bedrijven de
bezoekersstromen of 'clickstream' op hun verschillende websites
vergelijkend kunnen analyseren. Dankzij die analyse krijgen ze
gedetailleerde gegevens over de surfers die hun webstekken bezoeken en zijn
ze in staat om de analysegegevens van verschillende websites op uniforme
wijze met elkaar te vergelijken. Het pakket werd in de voorbereidende fase
al wereldwijd ingezet door printerfabrikant Lexmark.
"Met HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics kunnen onze klanten een goede Return
on Investment (ROI) realiseren," zegt Guido de Grefte, CRM solutions leader
bij KPMG Consultants. "Een recente marktanalyse van Grid Publishing toonde
immers aan dat het internet een belangrijke rol speelt in het
beslissingsproces bij informatie-intensieve aankopen (zoals wagens,
financiële diensten en elektronica), zelfs al gebeurt de eigenlijke aankoop
off line. Via Netminings software voor websiteprospectie kunnen de meest
waarschijnlijke en waardevolle prospecten worden doorgeven aan het
traditionele verkoopkanaal. De Netmining-toepassingen bewezen bovendien
dat ze snel resultaten kunnen boeken, snel kunnen worden geïmplementeerd en
zich goed laten integreren in de CRM-strategie."
Privacy
De oplossingen van Netmining respecteren de recentste privacyvoorschriften
en
-wetgevingen. Als enige website-analysetool biedt Netmining de mogelijkheid
aan websitebezoekers om automatisch anoniem te surfen. Enkel met hun
toestemming wordt er informatie bijgehouden. Daarnaast ondersteunt de
software het P3P-protocol, een nieuwe standaard voor 'privacy policies' die
surfers inlicht wanneer er op een website geen privacyrichtlijn aanwezig
is.
---
END
---
Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te
nemen met
- Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32-3 260 96 46 / Fax: +32-3 237 23 25 / e-mail:
eef.devos@newsenginepr.com
- Annelies Debrun, Netmining
Tel.: +32-16 38 72 50 / Fax +32-16 38 72 51/ e-mail:
pr@netmining.com
Over KPMG Consultants
KPMG is wereldwijd één van de vijf grootste toonaangevende
internationale dienstenorganisaties op het vlak van audit,
accountancy, belasting-, financieel en juridisch advies en
consulting. Het personeelsbestand beloopt in 2001 ruim
115.000 medewerkers, vertegenwoordigd met 1.100 kantoren
in 160 landen.
In België heeft KPMG Consultants een 950-tal medewerkers,
verspreid over 6 locaties: Brussel, Antwerpen, Gent,
Hasselt, Namen en Bergen. KPMG is één van de 3 grootste
ondernemingen in haar vakgebied in West-Europa.
Natuurlijk worden auditors en consultants getraind in een
Europese omgeving, waardoor internationale teams kunnen
ingezet worden indien de klant dit vereist.
KPMG Consultants implementeert momenteel zowel de
pakketten HitsintoMetrics en HitsintoLeads voor
verschillende klanten. Ervaring heeft getoond dat de
implementatie van die pakketten moet omkaderd worden door
het juiste "change management" om de ROI van deze
pakketten te verzekeren. Speciale aandacht gaat hierbij
uit naar de prospectieprocessen doorheen de verschillende
kanalen en sites, evenals naar 'content management'
-processen (tagging and site structuur organisatie
inbegrepen).
Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000
opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De
onderneming ontwikkelt en verkoopt integreerbare
internettechnologie om ruwe gegevens over websitebezoek te
ontginnen, te analyseren en te rapporteren als
prospectie-informatie en toezicht te houden op
websiteverkeer. Die vorm van kennis is een onderdeel van
'e-Business Intelligence'.
Momenteel biedt het bedrijf twee totaaloplossingen aan:
HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de
productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken
grote namen als Sony Europe, Saab, Mazda, Belgacom,
Artesia, Alcatel, Colt Telecom, Compaq Europe, Cisco
Systems Europe, de Franse Overheid, Electricité De France,
3M Europe, Merant Europe, Lexmark. Meer informatie kan u
vinden op www.netmining.com.
Ref.:NET0029-1DFCC2