---
KPMG in zee met Leuvense Netmining voor websiteprospectie
---

KPMG Consultants richt kenniscentrum rond Netmining-technologie op in België

Leuven/Brussel (België), 06/03/2002

Managementadviseur KPMG Consultants gaat de websiteprospectie-software

van Netmining, een Leuvense softwareontwikkelaar, opnemen in zijn eigen

internationaal aanbod. Met die software kunnen ondernemingen concrete

prospectieinformatie distilleren uit het internetgedrag van de

bezoekers van hun website(s). Het akkoord is een belangrijke stap in de

internationale doorbraak van de Leuvense startup Netmining, die werd

opgericht in januari 2000.

Om implementatiekennis over de Netmining-producten te bundelen en

beschikbaar te maken, richt KPMG Consultants een internationaal opererend

kenniscentrum op in België. Die locatie werd gekozen omdat Netmining zijn

hoofdbasis heeft in Leuven en de samenwerking van daaruit werd opgestart.

HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics

HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics zijn twee softwarepakketten voor

e-Business Intelligence waarvoor Netmining een patent heeft aangevraagd.

Met HitsIntoLeads kunnen organisaties prospecten detecteren op basis van de

bewegingen op hun website(s), en zo de opbrengst van hun website(s)

optimaliseren. HitsIntoLeads werd midden vorig jaar gelanceerd en voor het

eerst met succes ingezet door de hardwarefabrikant Compaq Europe. Dat

bedrijf identificeerde met de software 30% nieuwe prospecten en haalde met

het project naar eigen zeggen al een 'return on investment' van meer dan

100% na een maand gebruik. HitsIntoLeads won ook zilver op de

internationale beurs Comdex Fall 2001 in de categorie "Best eBusiness

Products".

HitsIntoMetrics is een modulaire software waarmee bedrijven de

bezoekersstromen of 'clickstream' op hun verschillende websites

vergelijkend kunnen analyseren. Dankzij die analyse krijgen ze

gedetailleerde gegevens over de surfers die hun webstekken bezoeken en zijn

ze in staat om de analysegegevens van verschillende websites op uniforme

wijze met elkaar te vergelijken. Het pakket werd in de voorbereidende fase

al wereldwijd ingezet door printerfabrikant Lexmark.

"Met HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics kunnen onze klanten een goede Return

on Investment (ROI) realiseren," zegt Guido de Grefte, CRM solutions leader

bij KPMG Consultants. "Een recente marktanalyse van Grid Publishing toonde

immers aan dat het internet een belangrijke rol speelt in het

beslissingsproces bij informatie-intensieve aankopen (zoals wagens,

financiële diensten en elektronica), zelfs al gebeurt de eigenlijke aankoop

off line. Via Netminings software voor websiteprospectie kunnen de meest

waarschijnlijke en waardevolle prospecten worden doorgeven aan het

traditionele verkoopkanaal. De Netmining-toepassingen bewezen bovendien

dat ze snel resultaten kunnen boeken, snel kunnen worden geïmplementeerd en

zich goed laten integreren in de CRM-strategie."

Privacy

De oplossingen van Netmining respecteren de recentste privacyvoorschriften

en


-wetgevingen. Als enige website-analysetool biedt Netmining de mogelijkheid
aan websitebezoekers om automatisch anoniem te surfen. Enkel met hun

toestemming wordt er informatie bijgehouden. Daarnaast ondersteunt de

software het P3P-protocol, een nieuwe standaard voor 'privacy policies' die

surfers inlicht wanneer er op een website geen privacyrichtlijn aanwezig

is.


---
END

---
Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te nemen met


- Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32-3 260 96 46 / Fax: +32-3 237 23 25 / e-mail: eef.devos@newsenginepr.com


- Annelies Debrun, Netmining
Tel.: +32-16 38 72 50 / Fax +32-16 38 72 51/ e-mail: pr@netmining.com

Over KPMG Consultants

KPMG is wereldwijd één van de vijf grootste toonaangevende internationale dienstenorganisaties op het vlak van audit, accountancy, belasting-, financieel en juridisch advies en consulting. Het personeelsbestand beloopt in 2001 ruim 115.000 medewerkers, vertegenwoordigd met 1.100 kantoren in 160 landen.

In België heeft KPMG Consultants een 950-tal medewerkers, verspreid over 6 locaties: Brussel, Antwerpen, Gent, Hasselt, Namen en Bergen. KPMG is één van de 3 grootste ondernemingen in haar vakgebied in West-Europa. Natuurlijk worden auditors en consultants getraind in een Europese omgeving, waardoor internationale teams kunnen ingezet worden indien de klant dit vereist.

KPMG Consultants implementeert momenteel zowel de pakketten HitsintoMetrics en HitsintoLeads voor verschillende klanten. Ervaring heeft getoond dat de implementatie van die pakketten moet omkaderd worden door het juiste "change management" om de ROI van deze pakketten te verzekeren. Speciale aandacht gaat hierbij uit naar de prospectieprocessen doorheen de verschillende kanalen en sites, evenals naar 'content management'
-processen (tagging and site structuur organisatie inbegrepen).

Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000 opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De onderneming ontwikkelt en verkoopt integreerbare internettechnologie om ruwe gegevens over websitebezoek te ontginnen, te analyseren en te rapporteren als prospectie-informatie en toezicht te houden op websiteverkeer. Die vorm van kennis is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'.
Momenteel biedt het bedrijf twee totaaloplossingen aan: HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken grote namen als Sony Europe, Saab, Mazda, Belgacom, Artesia, Alcatel, Colt Telecom, Compaq Europe, Cisco Systems Europe, de Franse Overheid, Electricité De France, 3M Europe, Merant Europe, Lexmark. Meer informatie kan u vinden op www.netmining.com.
Ref.:NET0029-1DFCC2