Peugeot Nederland

Peugeot 206 SW

Peugeot 206 SW
Peugeot lanceert met de 206 SW een totaal nieuw autoconcept Dit concept is ontstaan door een combinatie van:

Ø de grootte van een normale 3/5-deurs
Ø het karakter en de prestaties van een sportauto Ø de functionaliteit van een break

De 206 SW is het antwoord van Peugeot op de vraag van een jong publiek om een mooi ogende, sportieve auto met vele gebruiksmogelijkheden en een acceptabele prijs.

De 206 SW, een volwaardige auto met compacte buitenmaten Aan de voorzijde heeft de auto hetzelfde dynamische uiterlijk als de 206 3/5-deurs. De achterzijde sluit harmonieus aan bij het concept en maakt van de 206 SW een volwaardige auto met compacte buitenmaten; let daarbij op details zoals:

Ø de portiergrepen van de achterportieren die in de stijlen zijn opgenomen
Ø de extra donkere achterruit die het grote glasoppervlak benadrukt Ø de buitenspiegels, de voorste portiergrepen en de sierstrip van de kentekenplaathouder in de kleur van de carrosserie Ø de karakteristieke achterlichtunits die tot om de hoeken doorlopen en een belangrijke bijdrage leveren aan het dynamische uiterlijk van de auto.

De 206 SW, een auto die het begrip rijplezier inhoud geeft Het motorengamma is gelijk aan dat van de 3/5-deurs, natuurlijk inclusief de 2.0 16V met 138 pk uit de GTI.
De auto heeft een bijzonder dynamische en sportieve uitstraling en is leverbaar als X, XS en GTI.
Dankzij een zorgvuldige aanpassing van het onderstel heeft de auto een uitmuntende wegligging en een nuttig laadvermogen dat gelijk is aan dat van de 3/5-deurs, ondanks zijn grotere gewicht.

De 206 SW, een veelzijdige auto, praktisch in het gebruik Alle aandacht is besteed aan wat zich allemaal achter in een auto kan afspelen: zo is er meer ruimte achterin, meer hoofdruimte, meer breedte op schouderhoogte en een bijna panoramisch zicht rondom. En voor wat betreft de bagageruimte, deze is onder de hoedenplank groter dan die van de 3/5-deurs. Ten slotte is er de achterklep met een afzonderlijk te openen achterruit, waardoor de bagageruimte onder alle omstandigheden goed toegankelijk is.

Utrecht, maart 2002