Ingezonden persbericht
Onderstaand de reactie van het CBL op de biologische cijfers van Platform Biologica.
Leidschendam, 5 maart 2002
CBL verwacht nog grotere groei biologisch
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, de koepelorganisatie van de Nederlandse supermarkten, kijkt uit naar de start van de gezamenlijke promotiecampagne van het bedrijfsleven en het ministerie van Landbouw die vandaag tijdens het EKO-congres wordt gepresenteerd. "Supermarkten staan in de startblokken om in te haken op de landelijke campagne om ook in de winkel biologisch extra te promoten", aldus Sija de Jong van het CBL.
Het CBL verwacht dat biologisch een belangrijke impuls krijgt en de groei van het biologische assortiment in een stroomversnelling raakt door de landelijke campagne en de promotie-activiteiten van de supermarkten. Supermarkten plannen bijvoorbeeld artikelen in de consumentenmagazines en folders en (kortings)acties op de winkelvloer. "Biologisch heeft het tij mee," aldus De Jong, "klanten willen lekkere producten die gemaakt zijn met aandacht en zorg voor mens, dier en milieu." Supermarkten vertalen de toenemende belangstelling van de consument met een groeiend assortiment biologische producten.
Het CBL sprak met de Nederlandse supermarkten het actieplan Stimulering Biologische Verkoop af. In dit plan van aanpak zeggen de supermarkten toe biologische producten een voorkeursbehandeling te geven en promotieactiviteiten te ontwikkelen. Het CBL verwacht dat het marktaandeel van biologisch in 2004 5% zal zijn.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Miranda Boer of Sija de Jong, tel. 070-3376200 (06-51502772 buiten kantooruren).