Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Bookmark ontwikkelt online incentive programma voor Delta Lloyd Zorg
Adrenalinc blijkt succesvol concept voor stimuleren intermediairs
Naarden, 5 maart 2002 In oktober 2001 gingen de deuren open van Adrenalinc: een virtueel bedrijf voor assurantietussenpersonen (ATP) van Delta Lloyd Zorg. Adrenalinc is een gezamenlijke productie van interactive marketing bureau Bookmark en het reclamebureau DraftWorldwide, waarbij laatstgenoemde verantwoordelijk was voor de offline communicatie richting de ATP rondom de introductie van Adrenalinc. Bookmark nam het programmaconcept, de vormgeving, de technische realisatie en het (campagne)management van het online incentive programma voor haar rekening. Het Naardense bedrijf is o.a. gespecialiseerd in het bedenken en ontwikkelen van online incentive- en loyaliteitsconcepten en heeft gestandaardiseerde softwaremodules tot haar beschikking om dergelijke concepten snel en kostenefficiënt te realiseren.
Adrenalinc werd richting de ATP gepositioneerd als 'de meest spannende
manier om ziektekostenpolissen te verkopen'. Delta Lloyd Zorg zocht naar een
innovatieve en verfrissende wijze om de band met haar intermediairs te
versterken en ze op een vernieuwende wijze te motiveren tot de verkoop van
Delta Lloyd zorgverzekeringsproducten. Dit gebeurde enerzijds door de ATP
originele en 'adrenaline-verhogende' beloningen in het vooruitzicht te
stellen (zoals duiken tussen de haaien in Zuid-Afrika of een dag handelen op
de beurs mét zakgeld) en anderzijds door ze een uniek en eigentijds online
motivatieprogramma te bieden, dat op zichzelf al aantrekkelijk genoeg is om
er aan mee te willen doen.
Middels registratie op www.adrenalinc.nl, kon een ATP 'in dienst' treden bij
het virtuele bedrijf Adrenalinc. Doel was om zo goed en snel mogelijk
carrière te maken binnen Adrenalinc om het uiteindelijk te schoppen tot CEO
van het virtuele bedrijf. Carrière kon gemaakt worden door Delta Lloyd
ziektekostenverzekeringen te verkopen en op de site te registreren. Bij het
behalen van een bepaalde grens werd promotie gemaakt naar het eerstvolgende
functieniveau. Daarnaast konden de werknemers door actieve participatie in
de diverse activiteiten op de Adrenalinc site (zoals meedoen aan polls,
enquêtes, de Delta Lloyd Kennis Quiz en het virtueel beleggen in Delta Lloyd
beleggingsfondsen) meedingen naar mooie tussentijdse prijzen.
Onderzoek onder de deelnemers aan Adrenalinc wees uit dat voornoemde
doelstellingen ruimschoots zijn behaald. Het concept werd hoog gewaardeerd
en na vier maanden kon worden vastgesteld dat honderden verzekeringsagenten
enthousiast hadden geparticipeerd in Adrenalinc. De hoge mate van interactie
met de ATP werd mede bewerkstelligd door het actieve campagnemanagement van
Bookmark. Middels e-mail en SMS-campagnes maar ook outbound call acties
werden de 'werknemers' regelmatig aangespoord om blijvend actief bezig te
zijn met Adrenalinc. Tussentijdse campagnes, waarbij extra beloningen werden
uitgeloofd aan werknemers die bijvoorbeeld gedurende een bepaalde periode
extra polissen verkochten en registreerden, zorgden voor topdrukte op de
Adrenalinc site.
De beste werknemer werd uiteindelijk CEO van Adrenalinc en kreeg de
bijbehorende hoofdprijs tijdens de finale op 28 februari j.l. uitgereikt
door Delta Lloyd bestuursvoorzitter dhr. Niek Hoek. Tevens werden
hoofdprijzen uitgereikt aan de beste Sales Manager, Regional Sales Manager,
Commercial Director, Delta Lloyd Kennis Expert en de winnaar van het
Deelnemerseindspel.
NOOT AAN DE REDACTIE
Bookmark (www.bookmark.nl) is een interactief marketing bureau dat bedrijven
adviseert en assisteert bij de organisatie, implementatie en integratie van
interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct
marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor
diverse vooraanstaande multinationals en grootbedrijven en is in vijf jaar
tijd uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke
marketingadviesbureaus in Nederland.
Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark
Martien Verdeuzeldonk
Commercial Director
e-mail: m.verdeuzeldonk@bookmark.nl
telefoon : 035-6721000