Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Bookmark ontwikkelt online incentive programma voor Delta Lloyd Zorg

Adrenalinc blijkt succesvol concept voor stimuleren intermediairs

Naarden, 5 maart 2002 ­ In oktober 2001 gingen de deuren open van Adrenalinc: een virtueel bedrijf voor assurantietussenpersonen (ATP) van Delta Lloyd Zorg. Adrenalinc is een gezamenlijke productie van interactive marketing bureau Bookmark en het reclamebureau DraftWorldwide, waarbij laatstgenoemde verantwoordelijk was voor de offline communicatie richting de ATP rondom de introductie van Adrenalinc. Bookmark nam het programmaconcept, de vormgeving, de technische realisatie en het (campagne)management van het online incentive programma voor haar rekening. Het Naardense bedrijf is o.a. gespecialiseerd in het bedenken en ontwikkelen van online incentive- en loyaliteitsconcepten en heeft gestandaardiseerde softwaremodules tot haar beschikking om dergelijke concepten snel en kostenefficiënt te realiseren.

Adrenalinc werd richting de ATP gepositioneerd als 'de meest spannende manier om ziektekostenpolissen te verkopen'. Delta Lloyd Zorg zocht naar een innovatieve en verfrissende wijze om de band met haar intermediairs te versterken en ze op een vernieuwende wijze te motiveren tot de verkoop van Delta Lloyd zorgverzekeringsproducten. Dit gebeurde enerzijds door de ATP originele en 'adrenaline-verhogende' beloningen in het vooruitzicht te stellen (zoals duiken tussen de haaien in Zuid-Afrika of een dag handelen op de beurs mét zakgeld) en anderzijds door ze een uniek en eigentijds online motivatieprogramma te bieden, dat op zichzelf al aantrekkelijk genoeg is om er aan mee te willen doen.

Middels registratie op www.adrenalinc.nl, kon een ATP 'in dienst' treden bij het virtuele bedrijf Adrenalinc. Doel was om zo goed en snel mogelijk carrière te maken binnen Adrenalinc om het uiteindelijk te schoppen tot CEO van het virtuele bedrijf. Carrière kon gemaakt worden door Delta Lloyd ziektekostenverzekeringen te verkopen en op de site te registreren. Bij het behalen van een bepaalde grens werd promotie gemaakt naar het eerstvolgende functieniveau. Daarnaast konden de werknemers door actieve participatie in de diverse activiteiten op de Adrenalinc site (zoals meedoen aan polls, enquêtes, de Delta Lloyd Kennis Quiz en het virtueel beleggen in Delta Lloyd beleggingsfondsen) meedingen naar mooie tussentijdse prijzen.

Onderzoek onder de deelnemers aan Adrenalinc wees uit dat voornoemde doelstellingen ruimschoots zijn behaald. Het concept werd hoog gewaardeerd en na vier maanden kon worden vastgesteld dat honderden verzekeringsagenten enthousiast hadden geparticipeerd in Adrenalinc. De hoge mate van interactie met de ATP werd mede bewerkstelligd door het actieve campagnemanagement van Bookmark. Middels e-mail en SMS-campagnes maar ook outbound call acties werden de 'werknemers' regelmatig aangespoord om blijvend actief bezig te zijn met Adrenalinc. Tussentijdse campagnes, waarbij extra beloningen werden uitgeloofd aan werknemers die bijvoorbeeld gedurende een bepaalde periode extra polissen verkochten en registreerden, zorgden voor topdrukte op de Adrenalinc site.

De beste werknemer werd uiteindelijk CEO van Adrenalinc en kreeg de bijbehorende hoofdprijs tijdens de finale op 28 februari j.l. uitgereikt door Delta Lloyd bestuursvoorzitter dhr. Niek Hoek. Tevens werden hoofdprijzen uitgereikt aan de beste Sales Manager, Regional Sales Manager, Commercial Director, Delta Lloyd Kennis Expert en de winnaar van het Deelnemerseindspel.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) is een interactief marketing bureau dat bedrijven adviseert en assisteert bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande multinationals en grootbedrijven en is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke marketingadviesbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark
Martien Verdeuzeldonk
Commercial Director
e-mail: m.verdeuzeldonk@bookmark.nl
telefoon : 035-6721000